Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Julpyssla??

Av Carola - 5 oktober 2010 23:18

Idag:

  

Var det en ganska bra dag:)

Kaffe, penna för att kryssa för allt man vill ha i -  Pandurokatalogen:)

Det enda trista är när man räknar ihop allt och slutsumman blir gigantisk;)

Då börjar man kompromissa, och plocka bort det ena och det andra..och så skiter jag i det till slut  

Jag kommer ändå aldrig ihåg att julpyssla utan får liksom klämma in det två kvällar innan jul;)

När ungarna pysslat sig less i skolan...ooops;)


Fast jag ska nog beställa lite iaf, måste bara välja först:)


Igår var det ingen bra dag, trots att det var Kanelbullens dag.


For the record tycker jag att det är skitlöjligt med alla dessa speciella dagar.

Kanelbullens dag liksom???  Varför då?

Fjantigt.


Jag hade iaf köpt bullar, fjantigt eller ej;) men bara för att jag råkade dra in doften av nybakta sådana i näsan när jag handlade  .


(ja men okey då! Jag gick på PR tricket...  )


Hur som helst, dagen var rätt dålig för att jag inte mådde så strålande. Yr var  bara förnamnet...Ihhhh, jobbigt.  Hela världen svajar...inte kul.

Jag hade ju ont i nacken och axlarna, så yrseln kom väl därifrån kan jag tro..brukar bli så ibland,men inte såååååå snurrigt;)


Idag var det bra iaf, så det var ju trevligt.

Det är lite enklare allting när det står still.

Idag låg tex tvätten still, så jag var tvungen att vika ett berg    .

Passade på att få undan lite sommarkläder, nu har jag nog samlat de flesta i en hög ...ska bara ("bara"??) lägga de i lådorna med sommarkläder.



Trixie var på kyrkis mellan 9-11.30 idag, och sen var det Lovelias tur mellan 13-15.

Jordan fick sova middag i vagnen utanför, och det brukar funka bra, speciellt när det är fint väder som idag:) Han gillar inte att ha mössa på sig, den åker av lika fort som den kommer på, spelar ingen roll om det är knytband....Hoppas han inser det kloka i mössa på vintern... Men, han kanske är som sin mamma som aldrig (nåja, mkt sällan iaf) har mössa.  Jag avskyr det, och det ska blåsa bra jäkla kallt innan den åker på.  Man hör ju inget med mössa på! Och vrider man på huvudet så åker den snett...

Nu lär han ju få lov till att ha mössa oavsett vad han vill;)



Jag har funderat på en sak.

Om jag  ger Jordan en bil....hur kan han veta hur man ska göra med den???

   När inget av hans syskon leker med bilar? Det är absolut ingen tvekan från hans sida, han Vet.

Det är bara att inse, boy´s will be boy´s   .

När Robban och Corrinda var små, fanns det en aning (  )  fler dockor än bilar hemma. Det har alltid funnits bilar, klossar,dockor osv hemma,men med två superrosaglitterglamour döttrar så tar det liksom överhand.

Corrinda lade sina dockor i vagnen och körde runt dem.

Robban, han kastade dockorna all världens väg och körde rally med dockvagnen:)


Sen kom det ett gäng tjejer och de gjorde som Corrinda, och nu gör Jordan precis som Robban....

I rest my case:)

Det är skillnad på pojkar och flickor.  Spela roll.  Så länge de är lyckliga.



En ganska inlärd sak däremot är Trixies pose när jag kommer med kameran:)

   Så här gör jag alltid när nån vill fota mig:)

Eller vänta.....nej det gör jag inte alls det, jag springer ju åt andra hållet;)

Men nånstans har hon lärt sig det, kolla foten, handen i sidan, huvudet på sned och hela kroppen lite vriden så det inte blir ett platt och tråkigt kort.

Så här gör hon ALLTID när det ska fotas..

Jag tror hon kan bli fotomodell när hon blir stor  



Nu har jag släppt in båda katterna så nu kan jag gå och lägga mig:)

De kan vara ute på nätterna, men det känns ganska skönt att de är inne, inte minst för att Smulan brukar ligga på mina fötter:)

  

Här trängdes hon med Jordan i våras:)  det var varmt och fint det med.


Zlatan brukar sova inne hos Robban, där har han en hel säng för sig själv:)

Här sitter han och spanar på nån fågel..

  


Jaja, nu ska jag sluta svamla, borsta tänderna och sova.

Natti natti:)

 
 
Fia

Fia

6 oktober 2010 09:46

Hjälp vad jag känner igen mig i pandurokatalogssyndromet. Jag prickar av massor, beställer ingenting eftersom det är dyrt och sen lovar jag mig att jag istället ska springa in på uppsalafärg och köpa pyssel och sen står vi här iaf utan för inte har jag orkat mig ner på stan för att köpa pyssel...
Skönt att yrseln har gått över. Ngt som brukar fungera på mig är en värmekudde(väldigt varm!) som jag lägger runt nacken för precis som för dig så är man stel och har ont och det är iaf därför jag får ont. Värmen löser upp stelheten och därmed smärtan.
Ha en bra dag!

http://www.tjejtrissen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanna Annelie

6 oktober 2010 10:10

Ha ha, precis så gör jag med när det gäller Panduro.
Såå söööt Trixie är!!!

 
Ingen bild

Carola

6 oktober 2010 10:12

Fia: Jag brukar göra så....men nån...vet inte vem, har slarvat bort vetekudden!! Ihh, inte bra.
(det KAN vara jag, schhhh:))
Skönt att ha sällskap i pysselträsket;)

 
Ingen bild

Anna

6 oktober 2010 10:52

Satt och prickade för jag med i Panduro.... Men jag brukar få nån knäpp och beställa en massa presentpapper på rea, så nu får det inte plats i lådan längre.... men det är billigt! Vi kankse skulle slå i hop oss och ha en gemensam glögg och pysselkväll ;)

 
Sara Bergmansa

Sara Bergmansa

6 oktober 2010 13:47

Ja att hinna med julpysslet är inte lätt och att komma ihåg det är inte lättare!

http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mette

6 oktober 2010 16:07

HAHA måste bara påpeka att min tredje dotter gör precis lika med allt! Brummar å kör , kanske hon är en pojke då trots allt ( som ju alla naturligtvis trodde att vi önskade oss ) :)

 
Ingen bild

johanna

6 oktober 2010 19:46

Jag gav min dotter, född i början av sep-09 en bil häromdagen. Hon tog den och körde "öööhnöööhnöööhn", Hon har inga syskon.

 
Ingen bild

Carola m 8

6 oktober 2010 22:15

Susanna Annelie: Haha:)
Anna: Jaaaa!! Gärna:) Bara vi vuxna va;)?
Sara: nej precis, swisch så är det liksom julafton i morgon..
Mette: Japp, hon är en gosse;) som jag vet precis hur det lät när ni väntade henne....GISSA hur folk trodde vi jagat en son??
Johanna: Det finns ett och annat undantag;)

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

6 oktober 2010 22:51

Vilken söt bild med kissen och lillkillen :D har själv 3 devon rexisar och ännu är dom inte så intresserade av Knut :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards