Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Samsung bye bye!!

Av Carola - 13 oktober 2010 21:52

Häromdagen när jag var i badrummet och kom tillbaka så hittade jag ju Jordan på bordet, lycklig som en tupp:)


I morse när jag kom ut från badrummet satt han såhär:

   Ser ganska anklagande ut, tycker jag:)

- VAR är min välling!?


Han har klättrat upp på tripp trappen och sen klättrat över i sin stol...kunde ju lika gärna missat och ramlat baklänges med skallen i golvet...;/

Jag var borta i en minut kanske...Måste verkligen se till att stolarna ligger ner!!!

Så här kan man ju inte ha det, även om han har koll..rätt var det är så går det ju illa...och det vill jag ju inte!!


Nåväl, han fick sin välling:

   ...och sen slängde jag omkull stolarna;)


Idag har jag mest bara städat och grejat, det syns knappt, så det känns lite tröstlöst..

Fattar inte riktigt vad som händer i köket, för varje dag, flera gånger om dagen så får jag torka bort smulor och oboy fläckar?

Ingen annan verkar se dem ??

Märkligt.

  


Dammsög upp fiskpinnesmulor från igår under hela bordet...planterade om blommor, röjde upp i småtejernas rum...

Ja sånt där småtjafs som tar tiiid men knappt syns har jag ägnat dagen åt:)


Sen mötte jag upp Perra vid On off halv sex för nu jäklar skulle Corrindas dator lämnas tillbaka!

Den har varit inne två vändor hos verkstan , men är fortfarande skitseg och hypertrist att surfa på. Corrinda vill ju chatta på msn, kolla på youtube och spela Petville på Facebook:) och inget av det funkar.

Hon har ju sparat ihop till den själv, och de sa ju vad hon skulle ha den till när de köpte den så jag kan inte begripa varför hon fick en sån?


Vi hade läst på om våra rättigheter på konsumentverkets hemsida:) och stegade in och sa att vi ville inte ha den datorn längre, de fick kalla det reklamation eller att köpet hävdes eller vad fan de ville, men den skulle inte med hem igen.


Och ja, vi gick därifrån med en annan dator:)

Visserligen nästan dubbelt så dyr, men det är det värt för att slippa se Corrinda gråta över att datorn hon köpt för sina egna surt ihopjobbade pengar inte funkar.


Nu gav vi fan i att den skulle vara rosa, och det blev en fullstor laptop ist för en mini, och inte en Samsung! så nu ska det väl funka....ta i trä...!


Nu ska jag bara försöka få tillbaka den licensnyckeln på virusprogrammet som de tog bort vid ett av verkstadsbesöken...det skulle inte vara omöjligt sa killen i butiken. Det vore väldigt trevligt för jag har betalat rätt dyrt för den..!


Sen ska jag väl ägna några timmar åt att fixa så hon kan använda den.


Nu får det vara nog med datakrångel på jäkligt länge tycker jag!!!


Onoff får fortsatt förtroende av oss, iom att de var tillmötesgående idag.

  


Nu ska jag anmäla oss till handledarkurs!

Janelle surar över att vi inte börjat övningsköra nåt, och hon fyller ju faktiskt 17 år om tre månader ! (hennes ord  )  Det är väl lika bra att sätta fart:)


Jag övningskörde med min syster när hon tog sitt körkort och det var himla kul:)

Man får liksom tänka till lite själv om varför man gör saker i trafiken:)


Bye bye med er!

 
 
Hanna

Hanna

13 oktober 2010 22:58

Det finns ingen anledning att köpa dyra antivirusprogram, när de som finns gratis är bättre: http://www.avast.com/en-se/free-antivirus-download

http://hannahylk.se

Carola

13 oktober 2010 23:03

Fast just det hade jag laddat ner på minipc´n och han var inte imponerad, butikschefen;) Däremot gav han tummen upp för F-secure som jag har annars:) så jag håller mig till det:)

 
Ingen bild

jennys

14 oktober 2010 06:41

det finns även gratis antivirus som heter AVG. Avast är bra.. jag och min man har datorföretag där vi sysslar med internettjänster och vi använder avast iofs har vi köpt licens till huvuddatorerna men på de andra har jag kört gratis versionen. Funkar utmärkt. Jag litar inte så mycket på kunskapen i datoraffärer som onoff och siba och liknande. Enligt dem är det de säljer bäst. Det finns faktiskt ett annat gratis som är jättebra med men jag kommer inte på namnet just nu...återkommer när jag frågat mannen. Det allra viktigaste med antivirus program är att de uppdateras hela tiden annars är de värdelösa. Mitt avast uppdateras 1 g om dagen tex.

 
Ingen bild

jennys

14 oktober 2010 06:47

ett litet tillägg... jag säger inte att f-secure är dåligt. Har ingen erfarenhet av det. Till alla privatpersoner säger vi gratis-versioner räcker. Tänkte även att ni har ganska många datorer så det kan bli dyrt med antivirus till alla ifall ni ska ha köpta licenser.

 
Ingen bild

Ansan

14 oktober 2010 08:37

Jag tänkte bara försöka trösta lite angående det där ständiga småstädandet som inte ens syns. Så här brukar jag tänka själv... Det syns knappt att jag gör det, men om jag lät bli att göra det skulle det helt klart synas rätt snart. Om allt det där småplocket, och alla de där fiskpinnesmulorna fanns kvar. Tillsammans med en massa annat småplock och smulor från andra måltider. Ja, efter ett tag skulle det inte vara kul alls att vara hemma. Eller hur?

 
Sara

Sara

14 oktober 2010 09:24

Haha va härligt att han va redo!

http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

14 oktober 2010 11:50

Det kunde lika gärna varit jag som skrev om smulor och oboyfläckar :-) Samma syndrom händer här... INGEN ser det, jo jag!!

Men det kanske ska vara så ;-)

Skönt att det löste sig med datorn. Förstår frustrationen över att sitta vid en seg dator... men blir ju nästan idiot och passar även på att dödförklara döda ting *haha*

Ha en fin torsdag

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Johanna:)

Johanna:)

14 oktober 2010 16:09

Bra att ni fick byta, hoppas denna funkar då!
Ojdå, Jordan måste verkligen ha varit en apa i sitt förra liv..

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny i Småland

14 oktober 2010 23:15

Älskar denna bloggen! Er familj är så mysig,och jag älskar att läsa om er vardag. Tycker att du är väldigt bra på att skriva oxå,även fast du egentligen bara skriver om er normala vardag,så lyckas du ändå fånga intresset! Fortsätt skriva så att jag har något kul att läsa på kvällarna:-D

Carola

14 oktober 2010 23:37

Tack:) Jag fortsätter:)

 
Ingrid (aff)

Ingrid (aff)

17 oktober 2010 14:55

Inne och läser. :)

http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards