Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Regn hos mig....

Av Carola - 20 oktober 2010 10:54

Ja, det verkar vara slut på finvädret:(

Givetvis har jag en massa saker som jag skulle gjort ute men inte iddes kvar...hihi så nu får det väl vara till i sommar.


Jag ska försöka se till att flytta på staketet bara, helst innan det blir tjäle;) men jag trodde att grannarna skulle flytta sin brevlåda själva..

Perra var in dit och berättade vad vi ska göra, (vilket är att flytta på brevlådorna, vår och grannens sitter på samma pinne utanför vår tomt, och sen ställa dit soptunnorna ist, då hamnar de precis vid vägen och sura sopgubben kniper förhoppningsvis tyst. I vintras gnällde han över att han inte ORKADE dra dem...kanske dags att byta yrke då?  )

Då tänkte ju jag att de skulle ta sin brevlåda och sätta den där de ville ha den, men nej. Jag vet inte jag, ska jag skruva upp den åt dem?

Nej det skiter jag nog i och lutar den mot deras staket  .

Det kan ju rimligen inte vara mitt göra.



Trixie för ett år sen:)

  

Foto: Linus Nilsson


Trixie för nån vecka sen:

  

Hon gillar träd:)  Den första bilden är tagen av vår fotograf till Familjen Annorlunda:) Alla småtjejerna ÄLSKADE honom, och tjatar fortfarande efter honom : - NÄR kommer Linus mamma? Jag saknar Linus, mamma:)


Iblad hänger jag inte med och tror de pratar om vårt marsvin som dog för flera år sen och hette just Linus, men då blir de lite sura:)


Och när jag skriver om fotografer så kom jag på att vi väntar ju på bilder från Jordans bebisfotografering i somras....jag var SEN med att tala om vilka bilder vi ville ha, men nu borde de nog dyka upp snart:)

Vi har gått de senaste åren till en kille som heter Urban Söderlundh, han är en fotograf av den gamla skolan, med scarf runt halsen, och helt makalöst bra med barn:)


Jag HADE nåt bra jag skulle skriva om, men det försvann;)

Det kan möjligen bero på att det i samma stund som jag satte mig här, så blev det kalabalik på andra håll i huset...  

Jordan har klättrat upp på fem olika stolar, och sträckt sig efter saker både innanför och utanför sin räckvidd....Lovelia var färdig på toa, och då ropar hon inte en gång, utan tills jag öppnar dörren, och även om jag går direkt så tar det ett antal "mammaaaaaa", katterna ska ut och sen in igen och jamar högljutt, Lovelia ska klä på sig samtidigt som hon tittar på TV för vi ska åka och hämta Trixie snart, och så ringer telefonen och mobilen får sms:)


Det KAN vara anledningen till att jag tappade tråden:)

Men, jag hittar nog på den snart, så jag återkommer väl då:)


Trixie ska till bvc kl 14.00 och det ska bli spännande! Undras om det var spruta idag?? Det var det nog, aj då...


Jaja, I´ll be back!   

 
 
Ingen bild

Karin

20 oktober 2010 13:27

Halloj!
Här där jag bor, utanför Gävle, har vi strålande sol och blå himmuel idag. Så skönt, för nu har det varit riktigt grått och murrigt ett tag.

Kram Karin

 
Johanna:D

Johanna:D

20 oktober 2010 15:37

Kan du lägga upp fler bilder på hur ni bor på hemsidan snart?

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Katie

Katie

20 oktober 2010 16:52

Välkommen tillbaka snart :D :D :D

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susanna Annelie

20 oktober 2010 23:25

Herregud så söt Trixie är!! Och jag älskar namnet!
Om jag mot förmodan skulle få en dotter till så skulle jag tjata på min man (tills han gav med sig) att vi skulle döpa henne till Trixie ;-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards