Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Ska vi byta? :)

Av Carola - 21 oktober 2010 00:25

Jag är, som ni säkert vet, inte sådär himla superintresserad av att laga mat:)

Men, faktum kvarstår;


Äta bör man, annars dör man.  


Ni är ju ganska många som läser här, och rimligen borde ni ha lite bra recept att dela med er av??  Visst!?

Kan ni inte maila dem till mig, gärna med en bild:D

Det behöver inte vara maträtter anpassade för min lite större familj, det går bra att dubblera det mesta på egen hand.

Inte behöver det vara exakta mått heller, utan lite på en höft bara.


Jag behöver INSPIRATION!!!

Vi äter samma maträtter hela tiden...och det är så tråkigt!


Jag kan dela med mig i min tur sen, och lägga upp alla recepten på nåt bra ställe, fasiken vad bra det skulle kunna bli:)


Maila nu:)

carolawetterholm@gmail.com


Snääällaaa:)


 
 
Jenny

Jenny

21 oktober 2010 08:27

Toppenbra idé, tycker det är det jobbigaste med hela matlagningen, att behöva komma vad man ska laga :) Ska försöka få till ett mail senare när jag har lite mer tid :)

http://forsakensoul.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

21 oktober 2010 10:49

Jag har startat en matblogg! Välkommen in: http://holmgrensmat.com
Sedan vet jag en annan matblogg som är kanon: kryddburken.se :)
Min matblogg är lite mer inriktad på gi&lchf kost, MEN det går ju bara att lägga till pasta,ris,potatis osv.. :)

http://grodan09.wordpress.com

 
Fia

Fia

21 oktober 2010 11:01

För rätt länge sen gjorde du falafel. Har du det receptet kvar? Skulle vilja göra det och helst då med ett recept som funkar:) återkommer om mattips!

http://www.tjejtrissen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sarah w

21 oktober 2010 11:17

Du har mail! ;-)

 
Ingen bild

Karin

21 oktober 2010 11:51

Du har mejl :D

 
Ingen bild

Linnéa

21 oktober 2010 12:17

Jag brukar surfa in på arla.se när jag behöver inspiration. De har många lättlagade rätter. Igår blev det t.ex korv- och potatisgratänt som var supergod och superenkel :)

 
Ingen bild

Lena

21 oktober 2010 13:01

Du har mail :)

 
Caroline

Caroline

21 oktober 2010 13:58

Här hemma äter vi nästan aldrig samma mat, vi äter otroligt varierat, ska nog mejla dig några av våra favoriträtter. Kolla igenom min blogg så länge, finns en del recept där! :)

http://www.mammacarros.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

21 oktober 2010 15:42

Glömde såklart skriva i mejlet jag skickade att receptet till Super carbonaran är för 4 personer.. Som vanligt med andra ord ;)

 
Emmelie

Emmelie

21 oktober 2010 15:44

Kolla vår hemsida unde fliken "recept", där hittar du :)

http://www.123minsida.se/johansson-karlsson

 
M

M

21 oktober 2010 19:41

hej, vilken rolig blogg du har!:)
Kolla gärna in min blogg. Jag är 20år gravid i vecka 35 med mitt först barn. Skriver om lite tankar & min vardag.

http://maalineriksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Micaela

21 oktober 2010 21:01

Hej. Jag ska berätta vad vi har ätit idag, enkelt snabbt och få ingredienser!!! Min två åriga dotter åt jätte bra:-) Hon hjälpte till mycket med matlagningen oxå:-D
Tärna kassler och röd paprika. Bryn. Rör ihop 1 brk creme fraische (naturell) och en 15% mat-grädde, salta peppra och curry häll över kasslern och servera med ris eller färsk pasta...jättegott och som sagt enkelt! Har ingen bild tyv'rr, men testa!!!!!

 
Karin

Karin

24 oktober 2010 15:25

Även jag ahr en liten matblogg. Ett recept jag verkligen kan rekommendera då du/ni har många munnar att mätta är Köttfärslimpan allt-i-ett. Finns under kategorin köttfärs på bloggen.
Plättlätt att fixa i ordning!
och matbrödet jag bakat idag är också lätt och blir mycket av. Långpannebröd.

http://matblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

24 oktober 2010 20:28

Jag skriver här istället, hoppas det går bra.

Tacogratäng är något vi ofta äter i min familj. Det är supergott och något som jag tror skulle gå hem hos dina ungar ;)

Koka makaroner.
Stek köttfärs med en sån här tacokrydda som följer med taco-dinner-kiten.
Blanda creme fraiche med tacosås.
Rör ner allting i en ugnsform.
Toppa med riven ost, mängd efter smak.
In i ugnen.

Mumma!

 
Maria

Maria

29 oktober 2010 09:50

Har en matblogg men kommer skicka över lite recept till din mail under dagen, hoppas på att hinna det ialla fall :)

Jag är alltid på jakt efter nya recept att testa så det ska bli intressant att se vad du kommer lägga in här :)

Kram

http://danielssonsgarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards