Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Härligt!

Av Carola - 21 oktober 2010 23:21

Åh det ramlar in så många recept som jag absolut ska prova!!

Än så länge har det inte kommit ett enda som jag känt varit helt otänkbart, och nästan alla är enkla och inte så många ingredienser:)

Ni är bäst!!


Fortsätt, så ska jag lura ut hur jag ska visa dem sen:)

Skit i bilder, vem fotar maten? Inte jag iaf, och dessutom ser den sällan aptitilig ut, om det inte är en proffsfotograf som har hjälp av en matstylist;)


Sånt här, åt jag för andra gången i mitt liv i lördags:

  

Sushi:)

Första gången tyckte jag det smakade rätt illa, luktade illa och var allmänt tveksamt.

Nu hade Perra med sig en medhjälpare på marknaden i lördags, och hon råkade även vara sushikock, och fick rycka in på restaurangen,  så efter att ha klivit upp 03.00 och jobbat på marknad till 17.00 så jobbade hon vidare till 21 eller nåt!!

Makalösa människa:)


Perra skjutsade henne till restaurangen och hon fixade snabbt iordning det här till oss.

Det där gröna slajmiga gräset var inte så gott, och inte den biten med nåt som ser ut som sill, heller, men det andra....mmmm:)

Ja det rosa i vänstra övre hörnet trodde jag var typ tunna skivor lax..men det var ju nåt annat, ingefära??  Smakade massor, och starkt iaf:)

Det fick Perra äta upp  

Sen var jag mätt hela kvällen. Proppmätt. Ojsan:)



Ni undrar om vad Trixie har för talfel...och jaa, det undrar jag med;)

Hon pratar som en kråka  eller nåt.

Hon har svårt med de olika ljuden, vart i munnen man ska bilda  dem.

Men hon övar, även om hon tycker det är skittrist när man tjatar, såklart.


Hon har gått i taltränings grupp hos logopeden, just nu är hon inte där något, men vi ska väl ha en uppföljning snart.

Novalie var likadan, och även Robban och Corrinda fick gå en kort sväng hos logoped.

Det ger sig med tiden, och varför kan ingen svara på, men det är väl så att man tar efter de man umgås med...:)


Trixie pratar mkt med K, sätter ett K först eller stoppar in ett K efter den riktiga första bokstaven, tex Sova blir SKova, eller Stor blir SKor...

Svårt att förklara!!


Måste visa  förra veckans fynd åxå:


   Jordans fina tröja, pullover kanske det kan heta?

49kr på H&M :) Inte rea.

Fanns i brunt med, så det fick han en, och så blev det en mörkblå med knappar, en kofta alltså:)

Jag tycker de är så fina, och mjuka och tunna. Han verkar gilla dem han med:)

Den han har på sig är sådär babyljusblå som jag gillar:)



Idag var Trixie lite seg och låg , efter sprutan, men inte värre än att hon absolut ville till kyrkis, så det  fick hon ju:)

Vi sjöng med Jordans musikgrupp,och sen fikade vi:)

Trevligt.


Hemma sen så hade jag tre trötta kids, så Jordan åkte i säng och Lovelia och Trixie låg på soffan och kollade på film.

Sen spelade Trixie dator, och Lovelia kollade vidare på TV.

När vi ska åka iväg så har hon alltid nåt favoritprogram som hon måste se klart på;)

- Mamma, det är ju Svampbobfyrkant nu!!

-Mamma, jag vill se Jimmy Turner!

-Mamma....Winx börjar nu!


Det är lite svårt att tajma så hon är nöjd  


Ja, det var en rätt trist och seg eftermiddag trots det fina vädret, jag röjde, som vanligt, både här och där.

Sen kom skolbarnen hem och då fick jag höra nyheter jag inte ville höra, nämligen att massor av barn på skolan insjuknat i nån magsjuka:(


Nej tack, vi avstår!! Snälla...!


Bara för det så kommer vi att låta dem vara hemma i morgon.

De ska ändå bara fira FN dagen, så det blir inte så mkt de missar.

Vi brukar inte låta dem vara hemma just in case, men ibland känns det befogat, skolplikt eller ej.


Nu kan det ju tyvärr tänkas vara försent redan men hoppas på fortsatt friskhet kan man ju göra:)



Jag åkte och tränade, och på hemvägen hämtade jag upp Patricia, och sen lämnade vi en läsläxabok till en sjuk liten kompis, innan  vi åkte hem.


I morgon blev jag bjuden på ett ljusparty:)

Vet inte riktigt vad det är, men det kan nog vara trevligt. Blir säkert dyrt åxå  

Vi får väl se hur status är här hemma, om jag kommer iväg eller inte.


Nu är det sista röjet i köket och sen sovdags:)

Natti natti!



 
 
Hanna

Hanna

22 oktober 2010 06:32

Du får väl helt enkelt se till att lägga ut recepten och ge er bedömning på dem varefter du provar maträtterna. Läste nånstans igår att en vanlig svensk använder 14 recept per år! Det är ju verkligen ingenting. Du har säkert fått mycket mer än så redan.

http://hannahylk.se

 
Ingen bild

Karin

22 oktober 2010 12:01

Nja, hmmm jag vet inte jag... Jag är ingen fiskmänniska, jag har aldrig provat sushi. Men det kan ju kanske vara gott...

Appropå mat... Här hemma kör vi just nu lite typ GI-kost/LCHF, men man kör fast tycker jag. Det blir bara samsamma mat man äter hela tiden. Jag har ju dessutom så bråkig mage, så jag kan inte äta böner, lök, mjölkprodukter m.m
Känns som jag lever på hemgjord pizzasallad :S

Hoppas din helg blir bra, och att ni slipper magsjuka, för det är det värsta som finns :(

Kram

 
Ingen bild

hehe

23 oktober 2010 23:02

timmy turner om jag får be

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards