Alla inlägg under oktober 2010

Av Carola - 22 oktober 2010 14:29

Tjabba:)


Blev lite grinig här strax innan lunch då Corrinda och Robbans fröken ringer hem, och frågar varför Robban inte är i skolan om han inte är sjuk.

Corrinda skulle sjunga solo på en liten grej i kyrkan på morgonen , så hon fick gå, det har hon längtat efter och det skulle ställa till det för övriga i kören om hon inte kom.


Vi valde ju igår att ha Novalie och tvillingarna hemma, då det var 19 magsjuka barn hemma från skolan och under dagen skickade de hem 10 till som kräktes..

Plus att jag vet att folk här sjuka båda här och var.

Det är inte värt risken. Inte när de ska fira FN dagen och knappt ha lektioner.


Hur som helst, jag skickade med Corrinda en lapp där jag förklarade hur vi tänkte och att hon skulle gå hem direkt efter kyrkan.


Så ringer läraren och är helt oförstående, och skitsur.  


Jag surnade till jag med, och fräste att ibland så skiter vi faktiskt i skolplikten och att det säkert låter konstigt i hennes öron men att hon inte har åtta barn och med andra ord inte hade en aning om hur extremt det kan bli när alla är sjuka.

Faktum är ju att det gärna snurrar, och då blir ungarna borta betydligt längre än en dag.


Hon hade inte en susning om ens att det var ett stort utbrott av magsjuka i skolan?!

Det anser jag nog vara väldigt anmärkningsvärt, speciellt som flera i hennes klass är hemma och sjuka.


Jag måste väl tala om att i de allra flesta fall så håller vi inte barnen hemma i förebyggande syfte, just in case, men de hade ju knappt lektioner idag, och det är fredag, så spela roll:)

De är aldrig lediga heller, som vissa andra barn är för de ska göra massa.


Hon undrade hur länge vi tänkte ha dem hemma, och jag var på vippen att säga:

-Tja, framåt jul åtminstone;)

Men sa att de nog kommer på måndag, om inget händer under helgen.


Det är ju så att smittan brukar vara värst i början av ett utbrott, för då fattar inte folk nåt, och skickar sina grådaskiga halvsega barn till skolan ändå, men vet de att det går nåt så har man ju lite extra koll. Förhoppningsvis. Inte alla, för det finns ju de som skiter i det och lämnar barn som kräkts en hel natt "För de är ju pigga NU, ochjag måste faktiskt jobba..."  fast de varit pigga i en timme eller två.

Ja, jag hatar sånt. Så jäkla onödigt att dela med sig av sånt.


Läraren försökte få mig till att låta Corrinda stanna i skolan för hon hade nån keramik kursgrej på eftermiddagen, och " Corrinda kommer nog inte att kunna beredas plats senare"  Fan vad fult att straffa henne för att vi bestämmer att de ska vara hemma.(Corrinda var klar, upplyste hon mig om när hon kom hem...) Sen gav hon dem läxa....Tråk människa.


Jaja, det gör inget, och de har gjort sina uppgifter nu  , Corrinda har åkt iväg med en klasskompis över helgen,bestämt sen länge, så nu får de lov att hålla sig friska därborta...Kompisens föräldrar är ytterst kompetenta så jag är inte speciellt orolig, även om nån av tjejerna blir sjuka, de klarar det galant.


Jag vet att många kommer att ha åsikter om att vi valde att ha dem hemma idag, men det får så vara:)


Jag ska åka ner till Ica med lite hembakt (dock inte av mig  men har Syltkrukan café så har de!) som Robban och Corrindas klass ska stå och sälja idag. Idag var det inte vi som ansvarade, utan det blir längre fram, så nu behöver vi bara lämna det bakade:)


Sen ska jag fortsätta med röjandet, det eviga...!


Perra kommer hem med 35kg köttfärs som ska tas om hand, vet inte när jag ska hinna det för jag ska ju på ljusparty...det har jag nog glömt berätta för honom  men det får väl lösa sig.


Jaja, ha en fortsatt trevlig fredag, solen skiner ju!!!!


Av Carola - 21 oktober 2010 23:21

Åh det ramlar in så många recept som jag absolut ska prova!!

Än så länge har det inte kommit ett enda som jag känt varit helt otänkbart, och nästan alla är enkla och inte så många ingredienser:)

Ni är bäst!!


Fortsätt, så ska jag lura ut hur jag ska visa dem sen:)

Skit i bilder, vem fotar maten? Inte jag iaf, och dessutom ser den sällan aptitilig ut, om det inte är en proffsfotograf som har hjälp av en matstylist;)


Sånt här, åt jag för andra gången i mitt liv i lördags:

  

Sushi:)

Första gången tyckte jag det smakade rätt illa, luktade illa och var allmänt tveksamt.

Nu hade Perra med sig en medhjälpare på marknaden i lördags, och hon råkade även vara sushikock, och fick rycka in på restaurangen,  så efter att ha klivit upp 03.00 och jobbat på marknad till 17.00 så jobbade hon vidare till 21 eller nåt!!

Makalösa människa:)


Perra skjutsade henne till restaurangen och hon fixade snabbt iordning det här till oss.

Det där gröna slajmiga gräset var inte så gott, och inte den biten med nåt som ser ut som sill, heller, men det andra....mmmm:)

Ja det rosa i vänstra övre hörnet trodde jag var typ tunna skivor lax..men det var ju nåt annat, ingefära??  Smakade massor, och starkt iaf:)

Det fick Perra äta upp  

Sen var jag mätt hela kvällen. Proppmätt. Ojsan:)



Ni undrar om vad Trixie har för talfel...och jaa, det undrar jag med;)

Hon pratar som en kråka  eller nåt.

Hon har svårt med de olika ljuden, vart i munnen man ska bilda  dem.

Men hon övar, även om hon tycker det är skittrist när man tjatar, såklart.


Hon har gått i taltränings grupp hos logopeden, just nu är hon inte där något, men vi ska väl ha en uppföljning snart.

Novalie var likadan, och även Robban och Corrinda fick gå en kort sväng hos logoped.

Det ger sig med tiden, och varför kan ingen svara på, men det är väl så att man tar efter de man umgås med...:)


Trixie pratar mkt med K, sätter ett K först eller stoppar in ett K efter den riktiga första bokstaven, tex Sova blir SKova, eller Stor blir SKor...

Svårt att förklara!!


Måste visa  förra veckans fynd åxå:


   Jordans fina tröja, pullover kanske det kan heta?

49kr på H&M :) Inte rea.

Fanns i brunt med, så det fick han en, och så blev det en mörkblå med knappar, en kofta alltså:)

Jag tycker de är så fina, och mjuka och tunna. Han verkar gilla dem han med:)

Den han har på sig är sådär babyljusblå som jag gillar:)



Idag var Trixie lite seg och låg , efter sprutan, men inte värre än att hon absolut ville till kyrkis, så det  fick hon ju:)

Vi sjöng med Jordans musikgrupp,och sen fikade vi:)

Trevligt.


Hemma sen så hade jag tre trötta kids, så Jordan åkte i säng och Lovelia och Trixie låg på soffan och kollade på film.

Sen spelade Trixie dator, och Lovelia kollade vidare på TV.

När vi ska åka iväg så har hon alltid nåt favoritprogram som hon måste se klart på;)

- Mamma, det är ju Svampbobfyrkant nu!!

-Mamma, jag vill se Jimmy Turner!

-Mamma....Winx börjar nu!


Det är lite svårt att tajma så hon är nöjd  


Ja, det var en rätt trist och seg eftermiddag trots det fina vädret, jag röjde, som vanligt, både här och där.

Sen kom skolbarnen hem och då fick jag höra nyheter jag inte ville höra, nämligen att massor av barn på skolan insjuknat i nån magsjuka:(


Nej tack, vi avstår!! Snälla...!


Bara för det så kommer vi att låta dem vara hemma i morgon.

De ska ändå bara fira FN dagen, så det blir inte så mkt de missar.

Vi brukar inte låta dem vara hemma just in case, men ibland känns det befogat, skolplikt eller ej.


Nu kan det ju tyvärr tänkas vara försent redan men hoppas på fortsatt friskhet kan man ju göra:)



Jag åkte och tränade, och på hemvägen hämtade jag upp Patricia, och sen lämnade vi en läsläxabok till en sjuk liten kompis, innan  vi åkte hem.


I morgon blev jag bjuden på ett ljusparty:)

Vet inte riktigt vad det är, men det kan nog vara trevligt. Blir säkert dyrt åxå  

Vi får väl se hur status är här hemma, om jag kommer iväg eller inte.


Nu är det sista röjet i köket och sen sovdags:)

Natti natti!



Av Carola - 21 oktober 2010 00:25

Jag är, som ni säkert vet, inte sådär himla superintresserad av att laga mat:)

Men, faktum kvarstår;


Äta bör man, annars dör man.  


Ni är ju ganska många som läser här, och rimligen borde ni ha lite bra recept att dela med er av??  Visst!?

Kan ni inte maila dem till mig, gärna med en bild:D

Det behöver inte vara maträtter anpassade för min lite större familj, det går bra att dubblera det mesta på egen hand.

Inte behöver det vara exakta mått heller, utan lite på en höft bara.


Jag behöver INSPIRATION!!!

Vi äter samma maträtter hela tiden...och det är så tråkigt!


Jag kan dela med mig i min tur sen, och lägga upp alla recepten på nåt bra ställe, fasiken vad bra det skulle kunna bli:)


Maila nu:)

carolawetterholm@gmail.com


Snääällaaa:)


Av Carola - 20 oktober 2010 23:10

Trixie blev godkänd i allt, utom talet....  ..men det var ju ingen överraskning direkt;) Hon har ju gått hos logoped ett tag:)

Hon väger 17,5 kilo och är 108cm lång.

Vaccination var det ju....och jag var så ful så jag sa inget innan, för hon ville öht inte åka dit och väga sig..utan det fick bvc sköterskan tala om:)

Och då var det inga problem, Trixie köpte förklaringen på varför det är bra att få spruta isf tex polio, och satt så fint i mitt knä.

Tittade bort och rörde inte en fena när sticket kom.

Hon fick välja ett litet plastdjur för att hon varit duktig, och det är märkligt hur effektiva de där stickpresenterna är!

Jag har ju jobbat på barnsjukhuset, sista åren med nyfödda, men innan det på en avdelning med barn mallan 0-18år, och det tas ju en del (förbannat många om man ska vara helt ärlig*s*) prover, och nästan alltid kan man få barnet lite intresserad och motiverad av en present efteråt:D

   Så här mkt spring i benen fick hon efteråt:)


Vi åkte hem till kompis J som tagit med sig Novalie hem från skolan och när vi kom dit hade hon fixat lite kalas!!!

Lovelia, Jordan och Trixie har ju fyllt år, och vi har inte haft kalas, så hon grejade en liten överraskning:) 

De fick lite presenter, tjejerna varsitt Polly Pocket set och en hund som jag inte minns vad den heter....Fur Real??  Ja typ nåt sånt, söta hur som haver:) och Jordan fick en leksakstelefon som man kan spela in små meddelanden på:)


Mkt nöjda och glada tjejer, Jordan fattar ju inte riktigt grejen;)


Hon hade hittat en ny Frödinge kladdkaka, med smak av pepparkaka...och om ni inte vill bli tjocka och feta ska ni inte prova, för den var jäkligt god:D


Novalie fick värsta utbrottet när vi skulle hem, för hon var arg för att kompisen fått ett Nintendo DS spel när hon tappat en tand, och Novalie fick minsann bara en guldpeng....Att kompisens mamma förklarade att det inte var så gick inte in i skallen på henne...eller.....så kan det vara så att det ramlade ut lika fort igen...:

   Finns inget som hindrar här längre;)

Båda framtänderna trillade ut  dagarna efter varandra, och de i underkäken för ett tag sen , så hon ser rätt rolig ut nu .


Hemma lagade jag mat och sen var det dags att lägga lillhuliganen, och jag kan villigt erkänna att just nu är det som enklast att han sover, för HUR han ställer till det hela tiden!

Förutom att han välter ut allt så fort som jag plockat i det -  kastrullerna, vällingflaskorna, leksakerna, stolsdynorna, kuddarna i soffan, fjärrkontrollerna osv. så KLÄTTRAR han på allt!

   Han har hittat en stol som är perfekt att skjuta runt för att nå dit han vill....Jag har precis målat den vit och tagit in den från garaget nu i helgen till kalaset....f-n vet om jag inte ska bära ut den igen;)

   Lådan med alla folierullar, plastfolie och plastpåsar, pennor,papper och sånt kul;)

Micron står här med, och den ägnade han lång tid åt igår. Öppnade luckan, bröt den bakåt och sen slängde han igen den så det skallrade....gång på gång...Ja micron är gammal, men den har hittills funkat utmärkt och jag gillar den...Jag vill inte att den ska gå sönder, lille herrn;)

   Här på skänken brukar jag kunna  ha saker jag vill ha i fred..kameror, viktiga papper, tidningar, telefoner...

No more!

Dessutom har han lärt sig hur man tar sig upp på de vanliga köksstolarna!

   Det har han inte kunnat förrut, bara förra veckan var det omöjligt, och det räckte med att lägga omkull tripptrapp stolarna...nu tar han en vanlig...eller kökssoffan...  ..och sen har man honom på bordet igen!

  

Lilla skitunge!

Tur att han är så gränslöst underbar på alla sätt och vis annars hade han fått flytta ut i den tomma poolen, där skulle han väl inte kunna klättra iaf, på släta väggar  ...eller??


Efter att Jordan var i säng, så röjde jag det värsta, och sen åkte jag , i samma sekund som Perra kom hem, och tränade.

Intervall flex, heter passet jag var på idag, och det är jobbigt...!


Cirkelfys är ju min favorit alla kategorier, men det här kommer på en god andraplats.

Det är precis som det låter en massa intervaller, med tex "häljogg" vilket jag kallar "sparka i rumpan", så vet alla vad det är:)  i 30 sekunder,varvat med olika plankor i 30 sekunder.

Eller höga knähopp varvat med djupa benböj...ahhh jag blir svettig bara jag tänker på det!  

Kondition är inte min starka sida, men jag jobbar på den:)


När min syster behagar komma hem från Thailand, där hon varit i snart tre veckor!! så får man lite sällskap åxå, nice.

Jag ska se om jag inte kan muta nån tonåring att vara barnvakt så jag kan få med Perra nån gång, han bara spinner, och man måste ju variera sig!

Varför??  Jo för att det är så roligt såklart:)


Nej, nu är det sovdags!  I morgon är planen kyrkis för Trixie och musiklek för Jordan och Lovelia, men jag anar att det kan vara lite febrigt pga den där sprutan...så vi får se.

Det blir nog bra:)


Natti natti nu! :)


Av Carola - 20 oktober 2010 10:54

Ja, det verkar vara slut på finvädret:(

Givetvis har jag en massa saker som jag skulle gjort ute men inte iddes kvar...hihi så nu får det väl vara till i sommar.


Jag ska försöka se till att flytta på staketet bara, helst innan det blir tjäle;) men jag trodde att grannarna skulle flytta sin brevlåda själva..

Perra var in dit och berättade vad vi ska göra, (vilket är att flytta på brevlådorna, vår och grannens sitter på samma pinne utanför vår tomt, och sen ställa dit soptunnorna ist, då hamnar de precis vid vägen och sura sopgubben kniper förhoppningsvis tyst. I vintras gnällde han över att han inte ORKADE dra dem...kanske dags att byta yrke då?  )

Då tänkte ju jag att de skulle ta sin brevlåda och sätta den där de ville ha den, men nej. Jag vet inte jag, ska jag skruva upp den åt dem?

Nej det skiter jag nog i och lutar den mot deras staket  .

Det kan ju rimligen inte vara mitt göra.



Trixie för ett år sen:)

  

Foto: Linus Nilsson


Trixie för nån vecka sen:

  

Hon gillar träd:)  Den första bilden är tagen av vår fotograf till Familjen Annorlunda:) Alla småtjejerna ÄLSKADE honom, och tjatar fortfarande efter honom : - NÄR kommer Linus mamma? Jag saknar Linus, mamma:)


Iblad hänger jag inte med och tror de pratar om vårt marsvin som dog för flera år sen och hette just Linus, men då blir de lite sura:)


Och när jag skriver om fotografer så kom jag på att vi väntar ju på bilder från Jordans bebisfotografering i somras....jag var SEN med att tala om vilka bilder vi ville ha, men nu borde de nog dyka upp snart:)

Vi har gått de senaste åren till en kille som heter Urban Söderlundh, han är en fotograf av den gamla skolan, med scarf runt halsen, och helt makalöst bra med barn:)


Jag HADE nåt bra jag skulle skriva om, men det försvann;)

Det kan möjligen bero på att det i samma stund som jag satte mig här, så blev det kalabalik på andra håll i huset...  

Jordan har klättrat upp på fem olika stolar, och sträckt sig efter saker både innanför och utanför sin räckvidd....Lovelia var färdig på toa, och då ropar hon inte en gång, utan tills jag öppnar dörren, och även om jag går direkt så tar det ett antal "mammaaaaaa", katterna ska ut och sen in igen och jamar högljutt, Lovelia ska klä på sig samtidigt som hon tittar på TV för vi ska åka och hämta Trixie snart, och så ringer telefonen och mobilen får sms:)


Det KAN vara anledningen till att jag tappade tråden:)

Men, jag hittar nog på den snart, så jag återkommer väl då:)


Trixie ska till bvc kl 14.00 och det ska bli spännande! Undras om det var spruta idag?? Det var det nog, aj då...


Jaja, I´ll be back!   

Av Carola - 17 oktober 2010 23:11

För fem år sen så var jag en alldeles nybliven sexbarnsmamma:)

Mäktigt.

Min äkta hälft var nybliven innehavare av en kraftig dubbelsidig lunginflammation, så honom såg man inte röken av...:(

Han har aldrig varit så sjuk varken förr eller senare, och höll sig bakom dörren i sovrummet med feber runt 40 grader i drygt två veckor....

Ahhh, det var ingen kul start , det var JOBBIGT att vara alldeles nyförlöst samtidigt som man ska rådda runt en familj med fem barn plus den nyfödda!

Var tvungen att gå till Ica dag fyra, det var tomt på allt hemma;) och det var en promenad på ganska exakt tre minuter, men jäklar vad slut jag var efter det!

Inget jag rekommenderar;)

Vill ni läsa hela förlossningsberättelsen så finns den på vår hemsida.


Hur som helst!

Trixie föddes hela 13 dagar efter BF, en knapp timme före midnatt, den 15 oktober 2005.

 

Hon var stor:)

Hela 4520gram och 52 cm lång, minsann.

Fyra och ett halvt kilo liksom....Våra äldre barn hade legat runt 3,5 kg så hon var en liten gigant i våra ögon:)  Givetvis en underbart söt gigant    !


När hon var 14 timmar gammal åkte vi hem till de nyfikna syskonen, här är Janelle

 

Hon ser så liten ut här, men det ÄR hon ju iofs, hon lär ju vara typ 11 år:)

Patricia var bra precis fyllda 10 år:)

   

Robban, den lilla sötnosen, han var besviken först att det var en syrra TILL, för alla, och jag menar verkligen ALLA, hade tjatat i honom att nu var det väl ändå en lillebror!

Robban var fem år gammal, så det är klart att han trodde på vad folk sa....

Jag sa att det nog kanske skulle bli en tjej, men jag var rätt ensam om det..

Men, han behövde bara kika på henne så gick besvikelsen över:)

   

Han ser rätt glad ut tycker jag:)

I bakgrunden ligger Perra med  stigande feber...


Corrinda var ju såklart fem år hon med, och hon var helt ok med en syrra till, för då kunde hon låna hennes dockor;)

  


Novalie, hon var 2½ när Trixie föddes, och från första ögonblicket hade de nåt speciellt ihop, de har ju varit som ler och långhalm, och är det ju fortfarande så fort Novalie kommit hem från skolan:)

  


Trixie var en väldigt enkel bebis att ha att göra med, hon åt och sov, och tur var väl det, när hon föddes in i bacillträsket..

  

Jösses vad liten hon var!  Jag tycker ju inte nu när jag ser bilderna, att hon var speciellt tjock, men jag vet att jag tyckte det då:) Det var tungt att bära redan från första början;)


   

Hon föddes en lördag, och lördagen efter så packade jag in Robban och Corrinda i bilen tillsammans med Novalie, och så lilla Trixie då, och åkte till ishallen på hockeyträning....Tyckte det var synd om tvillingarna om de inte fick spela..

Perra var med han åxå, för just den dagen vaknade han feberfri och kände sig på bättringsvägen, så jag var inte ensam iaf.

Gick omkring med henne i sjalen innanför jackan i 1½ timme.

   

När vi kom hem igen var jag så glad för att Perra mådde bättre och att det gått bra i ishallen att jag.....gick och lade mig och vila??  ....Slösurfade???....Vek lite tvätt??.....

Eller kanske åkte till Willys och storhandlade??


Ensam?? Eller inte ensam utan med bebis, Novalie Robban och Corrinda???

  



Ja det var precis vad jag gjorde, och jag lovar att det inte är smart  .


Trixie i bilstolen, tre småbarn som hade hyfsat med spring i benen efter en veckas innesittande, och en gigantiskt kundvagn..jomen visst.  


När jag stod i kassakön och det nästan var min tur så blev Trixie akut skithungrig och skrek som bara nyfödda kan, jag svettades i varma jackan, det snurrade rätt bra i huvudet av matthet, och jag insåg plötsligt att jag inte var speciellt superwomen-aktig utan alldeles väldigt nyförlöst.

Det var bra nära att jag lämnade kundvagnen och bara gick, men jag lassade upp allt på bandet och så ner i kassarna igen, precis hur jäkla många kassar som helst!

Småbarnen satt och väntade vid kassorna, och jag satte mig med dem och ammade innan vi åkte hemåt, samlade lite kraft:)

Var ju liiiite att packa upp i skåpen hemma men jag räknade med att få hjälp av Perra.


Men, den stackarn hade fått tillbaka febern, så han låg som en ynklig urvriden disktrasa igen och hostade lungorna ur sig:/

Fyy vad sjuk han var. Jag ringde till idioterna på sjukvårdsupplysningen flera gånger, men de sa att det var influensa.

Att INGEN annan i familjen varit eller blev sjuk spelade ingen roll, det var influensa.

När jag till slut tog i med vårdpersonalrösten och slängde alla termer jag kunde komma på i örat på dem så lyssnade de...jag babblade om allmäntillstånd och anamneser och pulmonella störningar;)

Då skulle de rådgöra lite och bad om att få ringa upp. Tre minuter senare ringde de:

- Han ska direkt till infektion, ska vi skicka en ambulans?

Hoppsan, äntligen liksom:)


Det var ju inte influensa, såklart, utan en kraftig dubbelsidig lunginflammation.

Han fick pc, en annan sort för han hade varit in på närakuten en gång, men där iddes de inte ta ordentliga prover så han fick nåt mesigt pc, och så ÄNTLIGEN vände det!

Han var i ganska dåligt skick länge efter det här, ett par månader minst. Han orkade inte alls som innan, gå i trapporna hos sin mormor tex.

Hon var då drygt 90 år, och hon bor tre trappor upp, ingen hiss. Hon knatade upp för trapporna i rask takt och Perra var tvungen att stanna och flåsa på varje avsats;) Mormor väntade med kaffet när han till sist kommit hela vägen upp;)


Men, det gick ju det med. Det som inte dödar härdar:)

Fast det är inget att rekommendera.


  

Mina fina ungar!!!

Novalie, Janelle, Corrinda, Patricia, Robert och Trixie i vagnen:=)


Fem år sen, känns som en evighet, men ändå som igår:)



Hon är ju en av våra prinsessor, Trixie, så vad passade bättre i present än en utklädningsklänning??

  Askungen!! Ser ni mössen i fickan?                                       

Man kan vända på klänningen, så när Askungen går på bal ser hon ut såhär:

   Jag köpte den på Toys r´us, denna märkliga affär som har svårt med sina prismärkningar. Ett flertal gånger har jag varit där och fått leta efter de rätta priserna.

Den här kostade 369kr, och det är nästan för dyrt tycker jag, men OK, jag visste att hon skulle älska den.

Hittade en Bratz(?) sjöjungfru

   för 100kr som jag högg och en rulle omslagspapper för 20spänn, totala summan borde bli 489kr. 

I kassan sa tjejen:

-Det blir 170kr.

Jag protesterade och sa att det kunde ju inte stämma, men jo, det var rea på klänningen så den kostade 50kr!!??

Femtio kronor??


Det stod det INTE på prislappen...men visst jag var ju inte den som gnällde  .


Sen hade hon önskat sig en bilkudde med prinsessor, och tja...jag var inte svårövertalad:)

Man sitter VÄLDIGT bra på den, kan jag meddela från damen i fråga:)


Vi var och handlade en ny gympadräkt till henne i fredags, som hon fick välja själv, och sen fikade vi på Barista, innan hon kom på att hon ville ha en korv åxå, så vi körde en baklänges middag där;)  

Hemma så fikade vi lite kladdkaka och hon fick blåsa ljus:)

  


Idag har vi haft lite släktkalas, och nu dröjer det ett tag tills det blir födelsedag i det här huset, till december närmare bestämt, när jag fyller 23år:)


Nu ska jag tydligen skaka välling!!

Natti natti:)

Av Carola - 14 oktober 2010 23:50

...fyller Trixie fem år:)


  


Jag letar bilder på datorn från när hon var nyfödd, men hittar inga...Måste finnas på nån annan laptop helt enkelt:)

Jag ska leta vidare i morgon, men nu måste jag slå in paket och sen hoppa i säng så jag orkar upp och sjunga för den lilla damen  , som INTE  var liten när hon föddes.....den största av dem alla såg dagens ljus för fem år sen. Dessutom var det väl månens sken hon föddes i och inte solens:) Om man ska vara noga, och det ska man ju.


Hon föddes 23.11, den 15 oktober, 2005.


  Våran Trixie Belle Vera   


Nej, mot presentbordet!!

Hörs i morgon:)

Natti natti!

Av Carola - 13 oktober 2010 21:52

Häromdagen när jag var i badrummet och kom tillbaka så hittade jag ju Jordan på bordet, lycklig som en tupp:)


I morse när jag kom ut från badrummet satt han såhär:

   Ser ganska anklagande ut, tycker jag:)

- VAR är min välling!?


Han har klättrat upp på tripp trappen och sen klättrat över i sin stol...kunde ju lika gärna missat och ramlat baklänges med skallen i golvet...;/

Jag var borta i en minut kanske...Måste verkligen se till att stolarna ligger ner!!!

Så här kan man ju inte ha det, även om han har koll..rätt var det är så går det ju illa...och det vill jag ju inte!!


Nåväl, han fick sin välling:

   ...och sen slängde jag omkull stolarna;)


Idag har jag mest bara städat och grejat, det syns knappt, så det känns lite tröstlöst..

Fattar inte riktigt vad som händer i köket, för varje dag, flera gånger om dagen så får jag torka bort smulor och oboy fläckar?

Ingen annan verkar se dem ??

Märkligt.

  


Dammsög upp fiskpinnesmulor från igår under hela bordet...planterade om blommor, röjde upp i småtejernas rum...

Ja sånt där småtjafs som tar tiiid men knappt syns har jag ägnat dagen åt:)


Sen mötte jag upp Perra vid On off halv sex för nu jäklar skulle Corrindas dator lämnas tillbaka!

Den har varit inne två vändor hos verkstan , men är fortfarande skitseg och hypertrist att surfa på. Corrinda vill ju chatta på msn, kolla på youtube och spela Petville på Facebook:) och inget av det funkar.

Hon har ju sparat ihop till den själv, och de sa ju vad hon skulle ha den till när de köpte den så jag kan inte begripa varför hon fick en sån?


Vi hade läst på om våra rättigheter på konsumentverkets hemsida:) och stegade in och sa att vi ville inte ha den datorn längre, de fick kalla det reklamation eller att köpet hävdes eller vad fan de ville, men den skulle inte med hem igen.


Och ja, vi gick därifrån med en annan dator:)

Visserligen nästan dubbelt så dyr, men det är det värt för att slippa se Corrinda gråta över att datorn hon köpt för sina egna surt ihopjobbade pengar inte funkar.


Nu gav vi fan i att den skulle vara rosa, och det blev en fullstor laptop ist för en mini, och inte en Samsung! så nu ska det väl funka....ta i trä...!


Nu ska jag bara försöka få tillbaka den licensnyckeln på virusprogrammet som de tog bort vid ett av verkstadsbesöken...det skulle inte vara omöjligt sa killen i butiken. Det vore väldigt trevligt för jag har betalat rätt dyrt för den..!


Sen ska jag väl ägna några timmar åt att fixa så hon kan använda den.


Nu får det vara nog med datakrångel på jäkligt länge tycker jag!!!


Onoff får fortsatt förtroende av oss, iom att de var tillmötesgående idag.

  


Nu ska jag anmäla oss till handledarkurs!

Janelle surar över att vi inte börjat övningsköra nåt, och hon fyller ju faktiskt 17 år om tre månader ! (hennes ord  )  Det är väl lika bra att sätta fart:)


Jag övningskörde med min syster när hon tog sitt körkort och det var himla kul:)

Man får liksom tänka till lite själv om varför man gör saker i trafiken:)


Bye bye med er!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards