Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Hemma :)

Av Carola - 29 november 2010 23:56

I´m back from London  !!


Japp det var trevligt, mkt trevligt!

Om ni vill läsa lång Londonberättelse så finns den HÄR, bilder finns det med :)


Under tiden som vi var där, så har det ju snöat här.

Eller inte bara snöat kanske, utan mera vräkt ner snö, jisses amalia vad vitt och fluffigt det är överallt.

Vackert absolut, men måste det vara så förbannat kallt??

-15 just nu, och jag har sagt det förr, jag fryser in i märgen!


I London var det åxå kallt, men det höll sig runt nån minusgrad, och vi var ju inne i affärer mest hela tiden, det var bara transportsträckorna mellan dem som var utomhus. Men det var kallt nog.


Idag har vi varit på begravning.

Det var väldigt fint, väldigt enkelt men inte på nåt vis torftigt, utan alldeles perfekt för K var ingen kyrklig människa, tvärtom.


Jag kanske inte skrivit det här, men det är en nära släkting till Perra som gått bort.

Nära, men inte så närstående nu för tiden.

Jag har känt honom sen jag var 17 år, och det är länge, så det känns jobbigt att han är borta nu.

Givetvis så grät jag, inga floder, men det var inte långt bort, det är så jäkla jobbigt med begravningar!

Vi umgicks väldigt mkt när jag och Perra precis träffats, de tittade på Tipslördag och så spelade vi kort, jag förlorade alltid   .

Jag suger ju på siffror, medan Perra är begåvad med en sifferhjärna utan dess like, och K var ännu värre.

Det enda sättet jag kunde vinna på var genom att spela helt galet, enligt kortspelens regler, för det kunde de inte förutse :)

Annars hade de ju koll på hur många och vilka kort av vad som gått....medan jag inte kom ihåg vad jag hade kastat precis ....haha:)


Han har alltid funnits där, iom att vi var så unga när vi träffades, Perra och jag , så har hans släkt liksom blivit min släkt. Inte för att jag gift in mig i den, utan för att jag vuxit upp ihop med dem . Så K kändes som min släkting med :)


Jaja, så är livets gång, en del dör i förtid, andra dör alldeles för sent, tänker mest på elaka människor som Hitler och kompani, som det vore bäst att ha sluppit helt.

;)


Men, nu är begravningen över, det var en strålande vinterdag med massa snö, ingen slask och blaskdag, så det kändes fint det med.



Annars försöker jag komma in i vardagen igen, inte för att det är några problem med det, men för att det var så skönt att inte laga mat, diska, städa ta hand om barn under några dagar    att jag gärna skulle ha det så lite till....bara liite ;)


Perra har städat så fint här hemma, det är adventskjusstakar och stjärnor uppe, inte överallt kanske, men där jag sett :)

Han har köpt blommor och det är ordning och reda.

Han är bättre än jag på att hålla undan hela tiden, jag låter det sunka ner sig och sen röjer jag...Tycker det är så trist att plocka hela tiden ju :)

Det gör jag ju såklart, men uppenbart är han bättre för det är snyggare hemma nu:)


Nej, nu ska jag borsta tänderna och sen se om den febriga lilla Loppan vill sova, hon ligger här på soffan bredvid mig med hög feber, och alvedon på G att verka.

Inte så kul, men kunde varit värre ;)


Ha det bra  och natti natti :)

 
 
Emmelie

Emmelie

30 november 2010 21:15

Brr så kallt, vi har det också kallt här i Skåne :/
Duktigt av Perra att städa :) slapp du, hehe :)
Vi har inte satt upp några adventsljusstakar än, ska flytta på Söndag, så inte lönt att sätta upp något då.
Oj, stackare :/ hoppas hon blir bättre

http://www.123minsida.se/johansson-karlsson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards