Alla inlägg den 7 december 2010

Av Carola - 7 december 2010 22:50

Nu är julen snart här, med allt vad det innebär.

De flesta av oss överröser våra nära och kära med julklappar för tusentals kronor, vi äter julmat tills den rinner ut genom öronen, inte för att det är det godast vi ätit någonsin utan för att det hör till julen :)

Proppmätta rullar vi mot soffan där vi jäser med en , eller fler chokladask(ar) i knät.

Ja, men det är ju så,. julen har blivit en helg för frosseri.

Fö en av de sju dödsynderna   ( frosseri alltså, inte julen, hehe)


Jag tänkte såhär, att eftersom vi ofta inte vet vad vi ska ge till folk, svärfar och svärmor, svägerska och svåger, kusinens pysslings brylling, eller kanske mormorsmor, kanske det inte är så dumt med ett bidrag till en insamling??


Eller hur!?

Just idag tänker jag främst på den här insamlingen som Beckah startat:

  


http://www.barncancerfonden.se/8047  


Hon har en son som har sjukdomen LCH,(lika gammal som min Jordan!!) och eftersom det är en väldigt ovanlig sjukdom så är det ju rätt märkligt att jag har föjts åt med en annan mamma på nätet, vars dotter har samma sjukdom.

Jag kan inte mycket om denna sjukdom, trots att det tillhör den avdelning jag jobbat på på Barnsjukhuset i flera år,den är jätteovanlig, men Beckah har gjort en sida om det, och gjort det förbannat bra, så den är värd ett besök!

http://histiocytos.blogg.se/


Kika in där och läs, och försök sen förstå. Försök. Man kan inte fatta en sån här sak utan att vara drabbad själv, vilket de flesta tack och lov inte är.

Men man kan alltid försöka hjälpa till och genom att bidra till den här insamlingen så bidrar ni till att det kan forskas mer om alla barncancersjukdomar!!


Och DET är en julgåva att ge, eller hur   .


Jag satt i några dagar och orkade inte hämta internetdosan, men när jag väl klickade in på sidan så var det ju easy peasy att skänka via mobilen!!

20kr 50 kr eller 100kr,och man kan kan alltid avvara en liten slant, det hänger mest på om man ids eller inte......


Så det är dagens tips om julklappar och ett gott julsamvete   .

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards