Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Tomten är kvar :)

Av Carola - 13 februari 2011 21:32

Jordan fick en jultomte i julklapp  .

Det är svårt att vara barn nummer åtta (tack Katie  ) när det kommer till presenter och julklappar, för allt finns redan..Jag hittade en såndär galet sjungande tomte på Toys´r us  som jag visste att han skulle gilla, så den fick han:)

  

Han sjunger en engelsk jullåt som jag faktiskt inte hört (eller lagt märke till förr)

"Here comes Santa Claus , here comes Santa Claus, down on Santa Claus lane..."


Och så en lång fortsättning på det :) Den sjunger i en hyfsat behagligt ton och avslutar det hela med Hohoho Merry Christmas  !!    



Jordan älskar sin tomte!!

  

Här är han sjuk, det syns, men tomten får honom att liva upp lite :)

Min tanke var att ha den som en julprydnad, och alltså ta undan den nu efter jul och förvara den med övriga julsaker...men Jordan ville annorlunda   


Tomten stannar!


Kanske att de säljer sjungande påskkärringar nu till påsk, så jag kan byta ut den ;)

Och kanske kan de sälja små sjungande älvor till sommarens midsommarfester, och skrämmande spöken till Halloween, så vi kan täcka upp årets alla högtider   


Kanske ska leta lite ??



..................................................

.............................


Tänkte dela med mig av en länk åxå.

Det kom en kommentar från Charlotte, som har startat en webbutik för blivande mammor som behöver lite större storlekar!!

Så här skriver hon:


**************************************************

******************************************


Vill bara tipsa  om att jag startat webbutiken Greatestmom.
När jag själv väntade barn insåg jag att det är nästan omöjligt att hitta mammakläder i stora storlekar. Men nu finns det, och jag vet att många tjejer vill hitta till oss.
Hälsningar Charlotte
www.greatestmom.se


**************************************************

*****************************************


Jag har självklart kikat in och kollat, annars skulle jag inte länka, och jag tycker det ser himla bra ut.

Jag har inte haft problem att hitta just stora mammakläder nån gång, men däremot så har jag svurit över att det tydligen är så att i samma takt som magen växer så växer även benen??

Mina ben är väl ganska normallånga tycker jag, men i just mammabyxor har de alltid varit för långa..? Och inte liite för långa utan det har rört sig om 1-2 decimeter!!


Nu kanske inte Greatest Mom har lösningen på just det dilemmat   , men de har många fina kläder i lite större storlekar!!

Just nu ser jag att de även har REA på alla mammaleggings , så varför inte kika in, om du känner att det kan vara nåt för just DIG  ??



Sen verkar det även som att Facebook har bestämt sig för att samarbete, hallelulja!

Nu ska de gå att hitta Familjen Annorlunda Carola Wetterholm, så vill ni bli vän med mig där, varsågoda   Jag väntar :)


Det var allt för idag, men ni glömmer väl inte att det är på Mama jag bloggar mest? Länk till höger :)

Där kan ni läsa just nu om vårt bakande idag  :)


Ha det gott, natti natti :)





 
 
Katie Grün

Katie Grün

14 februari 2011 10:24

Du är söt Carola ;-) Jordan är ju ändå barn nummer åtta :D förutom på teven där det stod en gång att han var barn nummer nio :-D

Ha en fin dag <3
Kramiz, Katie

http://katiegrun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carola m 8

14 februari 2011 12:31

Haha, ja men jag är så dålig på att räkna:)
Tyckte det var nåt i texten som såg märkligt ut igår, men kom inte underfund med VAD :)
Jag tror jag ska ändra lite ;)

 
classe

classe

18 februari 2011 09:03

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag älskar pengar, så vänligen
Skicka valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8
Efter att du skänkt pengar så besök min blogg http://www.metrobloggen.se/classeslillablogg

http://www.metrobloggen.se/classeslillablogg

 
Katie

Katie

18 februari 2011 20:56

Hahhahaaa! :D Ja den vart bra :D
Ha en fin helg!
Kramiz, Katie

http://katiegrun.bloggplatsen.se

 
Aina Andersson

Aina Andersson

18 februari 2011 23:22

Hej hej!
Roligt med sådana saker som låter:-) Vi hittade en sjungande och dansande hund som viftar på öronen. Den hade de på ÖoB, den var billig med. Men vår son William som är 15,5 månader älskar den:-) Den spelar en rockig och svängig låt. Kanske kan vara något att titta efter....

http://akk76.blogspot.com

 
Malin

Malin

20 februari 2011 10:23

Tittar förbi och önskar dig en trevlig söndag! / Malin

http://janstad.blogspot.com

 
Ingen bild

Ansan / Anna J

22 februari 2011 10:33

Jag kikade inne på Mama. Grattis!!!

 
Emelie

Emelie

22 februari 2011 18:25

Jag blir så imponerad över att du orkar ta hand om så många barn! Själv har jag ett, och det är max vad jag klarar av! ;-)

http://emmisibirier.bloggagratis.se

 
Malin (Av längtan till dig/Tösaös)

Malin (Av längtan till dig/Tösaös)

28 februari 2011 08:20

Min dotter Ida såg tomten när jag läste inlägget och tjatar nu oavbrutet om att hon också vill ha en sådan tomte när hon fyller år....det dröjer ju dock till oktober. Verkar vara en bra present det där! ;-)

http://tosaos-en-mammas-bloggande-i-vardagen.blogsp

 
Girlsofwestcoast

Girlsofwestcoast

6 mars 2011 16:47

jag har 3 barn och tykcer det räcker gott och väll.


www.girlsofwestcoast.se

http://www.girlsofwestcoast.se

 
Charlotte

Charlotte

16 mars 2011 13:32

Stort tack för att du länkade min butik ! Jag uppskattar det så enormt mycket, vill så gärna att fler större tjejer ska hitta till oss!
Kram Charlotte

http://www.greatestmom.se

 
ishockeybilder.se

ishockeybilder.se

7 augusti 2012 12:58

Bara 4 månader kvar !!


www.ishockeybilder.se

http://www.ishockeybilder.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards