Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Sjukt lite här och var

Av Carola - 28 mars 2010 13:08

Söndag, sommartid och snöslask:)

Tre fina S i rad.


I går så fick Trixie stå över gympan för hon är så täppt, känns fel att hon ska vara med andra ungar då, även om hon är superpigg.

Novalie däremot skjutsade jag iväg, och släppte av henne på vägen till mitt första cirkelfys pass:)


Maken fick hämta henne sen.


Om cirkelfys kan jag säga: Tungt. Kul. Effektivt. Och....saaaatan vilken träningsvärk jag har idag  .


När jag kom hem efter passet så sov Jordan i famnen på maken, och Novalie låg som en liten trött hög bredvid på soffan..

Jag kände på henne och hon hade ju feber!?

Väldigt ont i huvudet hade hon med, så ont att hon grät...


Bra att hon gick på gympan?? Nej, kanske inte va:)

Men hon var helt pigg och frisk på morgonen!

Knepigt det där.

Hon låg och halvsov och grät om vartannat och ville INTE ha alvedon, men när jag väl övertalat henne om det så tog det en timme och sen var allt bra igen??


Mycket märkligt. Snabbt insjuknande, och så en alvedon så blir man frisk igen:)

Hon hade liiiite ont i skallen på kvällen, men inte värre än att hon kunde springa runt med övriga huliganer här hemma:) Nu är det helt bra.

Jaja, det är helt ok med mig att det är på det viset:D


Mannen däremot är som en enda stor smitthärd just nu, med ont i halsen, förkyld och eländig, han hade feber i natt åxå. Och....alla vet ju hur det är när män blir förkylda  .

Tyvärr funkade inte alvedontricket på honom  .


..............................................


Jag möblerade om lite vid matbordet i fredags, så nu har Novalie fått sin plats i kökssoffan bredvid Corrinda, och Jordan har fått en plats VID bordet och inte lite sådär på en kant:

  

Han sitter nu bredvid Lovelia, och Trixie tog Novalies plats.

Det säger ju inte er ett smack iofs;)

Men Jordan är lycklig och nöjd!

Lovelia är inte riktigt lika nöjd för han försöker ju sno hennes tallrik hela tiden....:)


Igår så provade jag sittdelen till Brio vagnen åxå:

   Kolla snöberget som Lovelia är på väg uppför med pulkan:) Det är precis utanför köksfönstret, och fast det töat en hel del så är det nu ett kompakt berg. Undras när det tinar bort helt....?

Jag måste klura ut hur man sänker ryggstödet på vagnen, för det fattade jag inte, och meningen var ju att Jordan skulle få sitta lite och kolla på omvärlden, så det kändes inte som nåt jag var tvungen att göra just då.

Det blev mkt bättre plats att komma åt varukorgen med sittdelen än med liggdelen:)


I torsdags morse, när jag fick rise an shine i ottan för att radio skulle komma;) så låg den här godingen bredvid mig och toksov:

  

Tänk att de ser så små och skruttiga ut när de sover:)


Han har ju en egen säng förstås, som efter ommöbleringen i sovrummet står vid våran fotända i ett hörn av rummet, där det finns en dörr som leder in till Corrindas rum, men den använder vi inte.

 

Jag brukar lägga honom här när han somnat på dagarna, men somna själv gör han INTE. Hela nätterna ligger han hos oss. Snart måste vi sänka den åxå, han står på knä här på bilden, men då satte jag ner honom , han kan ju inte sätta sig själv än...men snart så.


I motsatta hörnet av rummet står Lovelias säng:

   

Hon sover ju kvar inne hos oss, fast hon har en plats inne hos Novalie och Trixie när det är dags att flytta, men än så länge så gillar hon sin spjälis, och vill inte alls byta. Hon vaknar en del på nätterna också, så det känns inte helt optimalt att ha henne inne hos tjejerna, plus att hon lägger sig före dem, och då kan de ju inte leka/ städa på sitt rum. 

Den här spjälisen är min gamla:) Gammal som gatan alltså  , men så himla bra! Sidan fälls ner långt, och botten sitter en bit upp från golvet så när man ska lägga ner en sovande bebis(inte en 2åring då..) så behöver man inte böja sig dubbelvikt, kalasbra.


Vi har ytterligare en spjälsäng i garaget,en naturvit som Corrinda fick när vi var tvungna att ha två, men den står så fint där, nån som behöver??  :)


Snart är det dags att röja ur garaget igen, det blir ju sån skräptipp där på vintern när alla bara plöser in sitt skit där, så varje vår så står jag där och röjer, kastar bort, återvinner, säljer, åker till Röda korset med en del osv.

Kanske skulle göra oss av med en del av alla sängar som står där:)

Just nu är det....*räknar*... sju.....:)

Hm....  kan vara bra att ha??


Nu så är det dags att plocka upp lilla Jordan som gråter, han vill inte sova längre!

Bye bye:)

 
 
Jennifer

Jennifer

28 mars 2010 16:06

Måste bara få säga att d är så mysigt
att läsa din blogg :)

http://mammajennifers.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

28 mars 2010 17:01

Heej :)
Flyttade inte Lovelia in till tjejerna i höstas?
Vilken tid måste alla era barn lägga sig när det är skola ?
Eran familj är underbar :)

 
Camilla

Camilla

28 mars 2010 17:29

Ja du, det där med feber och småbarn kan ju slå till på en sekund för att sen försvinna lika snabbt igen. Då vår stora kille gick ett år på dagis i treårsåldern, så ringde personalen var och varannan månad och meddelade att han hade feber. Igen. Bara feber nån enstaka dag och inga andra symtom. Mystiskt värre. Tur att det finns mirakelmedicin att stoppa i dem om läget blir riktigt dåligt! :) Vi kör dessutom med goda tuggtabletter med smak av pepparmint mot feber och värk. De åt vår 14-åring ännu ifjol. Tre stycken måste han då ta på en gång för att de skulle ha nån verkan, för det är bara 120 mg:s tabletter. Men nu har han äntligen börjat ta vanliga panadoltabletter (som tydligen heter panodil hos er). Det var liksom på tiden. ;-)

Klart att Jordan njuter av att ha fått en egen RIKTIG plats vid matbordet! Jag kommer ännu ihåg vår minsta killes galet lyckliga min då han första gången fick sitta i sin Stokkestol vid matbordet. DET var en glad kille. :) Vi har också sängsällskap av honom hela nätterna. Vilket är både superdupermysigt, men också lite störande. Men än så länge överväger det första helt klart, så han får hållas. ;-)

Förrådet ute vid garaget ska man inte prata högt om. För hua hur det ser ut där! Och på nåt konstigt sätt så verkar rummet krympa hela tiden. För vi röjer och städar där minst två gånger per år och ända blir det bara mindre och mindre utrymme innanför dörren. Konstigt. Jag vet inte vem som drar dit en massa grejor. ;-) Men skönt att höra att andra har det likadant.

Ha en fortsatt skön söndag! Utan alltför många sjuklingar.

http://heffaklumpeliv.blogspot.com

 
Ingen bild

linda

28 mars 2010 17:58

tänkte bara fråga vad det är för modell på vagnen ser väldigt skön ut för barnen??

 
Ingen bild

Susanna

28 mars 2010 18:53

Hej Carola! Jag skrev en "kommentar" under Tjabba Tjena Hallå. Om du har tid kan du väl titta på det, vill gärna höra din åsikt! Handlar om det där med namnval, har det svårt med sånt just nu, suck! Kram

 
Ingen bild

Susanna K

28 mars 2010 20:32

Ja finns d nå finare än barn som sover, och så fin pyjamans han har lille Jordan. Kram på er!

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

28 mars 2010 21:49

Jag har också tvååringen och halvåringen hos mig på nätterna :-P

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Carola m 8

28 mars 2010 21:51

Jennifer:Tack:)
Emma: Nej, bara på TV;) Loppan ska in till de andra så småningom, men än bor hon hos oss. Lovelia lägger sig halv åtta, Novalie och Trixie kl åtta, Robban&Corrinda vid nio, halv tio, och Janelle och Patricia senast elva:)
Camilla: Kul med flera med stökiga garage/förråd:)
Linda: Det är en Brio Sing:)
Susanna: Jag ska kolla där!
Susanna K: Det samma:)

 
Ingen bild

Ansan

29 mars 2010 08:08

Vad roligt att det är någon mer som använder sig egen gamla spjälis från för läääänge sedan. Våra killar har sovit i en precis likadan spjälsäng som den Lovelia har, fast en blå. Det är min och min brors gamla. En Brio. Vi har till och med originalkartongen med prislapp från Svanens - fast just nu minns jag inte vad det står på prislappen. En väldigt bra säng i alla fall!

 
mamabelle

mamabelle

29 mars 2010 09:31

Till Susanna ovan:Har inte läst din kommentar, men om det handlar om namnval så har Carola skrivit om det på sin hemsida! Länk i menyspalten till höger. Undrade själv om namnen och fick all info jag önskade!

http://blogg.aftonbladet.se/mamabelle

 
Ingen bild

Ina

29 mars 2010 10:44

Hej har en likadan vagn som du och på sittdelen så sitter det en likadan manick som det gör på liggdelen( den som man lyfter upp när man ska ta av liggdelen) Den sitter bak på suffletten på sittdelen och med den reglerar du hur du vill ha ryggstödet!!

 
Ingen bild

Susanna

29 mars 2010 11:20

Tack för att du svarade på mitt "gnäll" om det här med att välja namn. Du sa precis det som jag tänker att det är ju vi kvinnor som går är gravida och sen föder med allt vad det innebär!
Jag tror att när förlossningen är över och barnet "ser" ut som namnet jag tänker på så kanske min man ger med sig ;) Hoppas kan man ju alltid! Kram

 
Jasminen på landet

Jasminen på landet

29 mars 2010 16:15

Fy för alla dessa förkylningar,men peppar peppar ta i träd så har vi klarat oss alla här än så länge.
Hoppas alla dina sjuklingar kryar på sig.

http://shoppeling.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

30 mars 2010 02:06

Hmm ja du ger väl din stackars man Echinagard då när han blir sååå sjuk(hihihihi) ;P.

http://ingenannanlik.blogspot.com

 
Ingen bild

emilie

30 mars 2010 02:20

Jag tror ärligt talat att Robert har blivit känd runt om i världen eller så är det bara en ren slump att det liknar honom.
Jaag letade efter sims gubbar till mitt sims spel på internet och hittade en gubbe som liknar och heter Robert, det verkar vara så underligt men även så coolt.

ifall du vill se bilden, skicka till min hotmailadress- emiliesvenson@hotmail.se

 
Ingen bild

Annett

30 mars 2010 10:39

Hej Carola och alla andra mammor!
Tänkte tipsa om en sida med barngrejer som jag hittade idag... babylooba.se

 
Ingen bild

Anita

30 mars 2010 17:42

Hej Carola. Har sett dig på tv nu under vintern och i dag serverade jag dig och din vänn barnköttbullar på ikea. Ha det så bra.

 
Ingen bild

Linda

30 mars 2010 18:50

Hej Carola!
Om du skulle beskriva dig med tre ord vad skulle det vara då? (inte som mamma utan som person)
Om du skulle beskriva dig som mamma vad skulle du skriva då?
Hoppas att du akn svara i någont inlägg! :)
Kram från Linda

 
Ingen bild

Carola m 8

31 mars 2010 00:28

Ansan; Vad kul att ni har en lika fast annan färg! En Brio alltså, undrar om det står nånstans på min?? Måste kolla:) KUL med orginalkartong!
Beckah: Vi har ju bara Jordan för det mesta:)
Ina; TACK!!!!:)
Susanna: Hoppas det blir som du vill:)
Jasminen; Håll er friska!
Lotta: Nej, han fick bara panodil;) men jag tänker alltid på hur träffande Echinagard reklamen är:)
Emilie: Är det sant? VAd roligt, jag vill se!!! :)
Annette: Jag ska kika in där, tack för tips det är kul:)
Anita: Meh!! Jag såg dig:) Barnen slukade köttbullarna, de ääääälskar Ikeas mat:) Vi ses nog snart igen:)
Linda; Svåååårt!! Jag får be om att få fundera:)

 
Ingen bild

emilie

31 mars 2010 00:36

Visst kan jag visa dig den, men hur, jag vet inte var jag ska skicka den?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards