Alla inlägg under oktober 2007

Av Carola - 22 oktober 2007 23:30

Tjingeling!


Jag var ju rätt nöjd med barnens rum när jag gick och lade mig i går,och det höll i sig även när jag skådade rummet i morse.

Var lite orolig för att de skulle välta hyllorna över sig bara...


Åkte iväg till en kompis på fm, lekte och åt lunch:)

Sen direkt därifrån till kyrkis, där jag lade den lilla 2 åringen att sova i vagnen, efter lite protest så kvartade hon in,och jag satt där i 2 timmar och bara gosade med bebis och pratade.


När vi kom hem igen var kl. 15.30 och jag nekade 4 åringen att äta en pirog för det är ju middag rätt snart då, hon fick gärna ta ett äpple eller en smörgås, tycker det är mer lagom som mellis.


Hon blev tokförbannad!

Skrek att jag var jättedum och stängde in sig på sitt rum.

"Jaha" tänkte jag och fortsatte plocka ur diskmaskinen.

Efter några minuter, kanske fyra,fem, så hörde jag hur hon vände upp och ner på lådan med alla köksleksaker....

??

Gick in och var beredd att se en uttippad låda, men vad skådade det ljusblå?


Jo, precis varenda j-kla låda med leksaker ligger på golvet, varenda pryl som stod på hyllan låg på golvet, allt var bara nerrivet och låg i ett enda virrvarr....!!!

Som om man släppt in en virvelvind!! Throw Computer 


Trodde på allvar att jag skulle få hjärnblödning där och då, för tusan så ilsk jag blev!!

Gapade och gormade på henne så det ekade.


Fasiken, där har man fixat och grejat hela kvällen och så bara river hon fram allt på pin jävelskap bara för att hon blev arg!


Hon gör inte sånt, så det var tämligen förvånande dessutom!


Jag beordrade henne att städa upp varenda pinal, och hon grinade och skrek att hon skulle, forfarande skitarg, så jag drämde igen dörren och gick ut , mkt väl medveten om att det var jag som skulle få reda upp det hela sen....*sur*


Men!?

Efter ½timme öppnar hon dörren och kvittrar, glad som en lärka:

-Mamma,jag har städat nu!!


No way, José, tänkte jag och marscherade dit...och blev superförvånad, för rummet var precis som det var innan tornadon drog fram!!

Hon kan ju städa!!

Eller så är det Trofasts förtjänst??

Det kanske är det optimala förvarings/ordnings möblemanget??

*hoppas hoppas*


När jag frågade varför hon gjort som hon gjorde fick jag det enkla raka svaret att hon ville....

Jaa, vad svarar man på det?


Bara hon städar upp efter sina utbrott så visst...:)








Av Carola - 22 oktober 2007 00:19




Ledig tjänst:


Anställning som MOR

Mor har en central roll i Familjens ledning


Du får ansvar för följande områden
:

- Organisation och Ledning
- Transport
- Inköp
- Vård och Omsorg
- Verkstadstjänster
- Andra förekommande uppgifter

- Städ

- Tvätt

Lön
: 0 kronor

Semester:
Anställningen kräver att man är tillgänglig året om. Eventuell korttidsfrånvaro måste avtalas långt i förväg. Eventuella tilläggsjobb kan avtalas, om det förbättrar ekonomin i Familjen och inte kommer i konflikt med övriga uppgifter som Mor gör.

Avgörande krav
: Honkön.

Önskvärt
: Egen förmögenhet. Tillgång till semesterställe som kan passa för Familjen.

Kvalifikationer:


1.
Körkort. Du ska kunna köra eget fordon med defekt klimatanläggning genom tät trafik, medan du lyssnar till spädbarnet (eller maken) som gallskriker i baksätet samtidigt som de äldre barnen bråkar högljutt. Du bör kunna koncentrera dig på att köra medan du sjunger "Imse Vimse Spindel" och du måste veta var alla offentliga toaletter finns. Du bör ha erfarenhet av att vänta utanför stallar, ishockeyrinkar, klubblokaler och diskotek sena kvällar.

2. Inköpschef.
Du ska göra inköp och planera menyer för envars aptit i minst 18 år framöver samt för makes smak i evighet. Det krävs produktion av egen mjölk till nyfödda, och det krävs ofta att det skall göras middag till många personer.

3. Administratör.
Du blir direkt ansvarig för ekonomisk långsiktsplanering, budget och ekonomisk uppföljning, budgetkontroll, fakturakontroll, klagomål och förhandlingar. Hantering av festarrangemang och inköp till samtliga födelsedagar (inkl. egen) och jubiléer, skolavslutningar, begravningar o. dyl.

4. Vård och omsorg.
Du ska kunna fungera utan sömn upp till sex dygn, samtidigt som annat arbete skall utföras som vanligt. Du måste vara duktig att vårda patienter tidiga morgnar och sena kvällar. Färdighet i fläckborttagning ses som extra merit i denna kategori.

5. Småbarnspedagog.
Du måste kunna citera alla berättelser om Nalle Puh och Smurfarna samt ha kännedom om allt som är skrivet om dinosaurier, hästar och ABBA. Färdighet i att göra halskedjor av makaroner och tandtråd är ett krav.

6. Skräddare.
Du ska kunna designa och sy kanindräkter och fantomdräkter till speciella tillfällen samt givetvis kunna sy i knappar, fålla, laga och stryka och pressa.

7. Frisör.
Du ska kunna upptäcka och behandla huvudlöss, ta bort tuggummi från hår och klippa en rak pannlugg medan du får en ström av glåpord. Kännedom om flätning, hårfärgning och herrfrisering ses som en merit.

8. Cykelreparatör.
Du måste vara förtrolig med alla aspekter av underhåll av cyklar, inkluderat montering och demontering av stödhjul. Du ska också kunna laga cykelslangar på en campingplats. Godkänd kurs i första hjälpen är obligatoriskt.

9. Veterinärassistent
. Du ska kunna vakta och uppfostra ett varierat urval av husdjur (efter att ägarna har tröttnat på dom).

Ofta förekommande utfodringar och rengöringar av burar ingår i de dagliga arbetsuppgifterna. Du måste vara duktig i att hantera djurrelaterade grannkonflikter och tidvis utföra begravningar.

10. Målare och Interiörarkitekt.
Du bör vara van vid att ta bort klibbiga saker och klotter från dörrar och tapeter. Det är en stor fördel om du kan måla taket medan du gör middag.

11. Växeltelefonist.
Du ska kunna hålla en diskussion i gång i telefonen medan ett barn klamrar sig fast i ditt ben och ett annat hamrar på en konservburk med en träslev. Du ska kunna utfodra tonåringar som mest pratar i telefonen med näringsrik mat så att de undviker total utmattning.

12. Trädgårdsmästare.
Du bör kunna starta gräsklipparen, hantera trädgårdsredskap och hålla krukväxterna vid liv. Du ska kunna numret till giftinformationen, och du ska hålla dig uppdaterad på de nyaste metoderna inom kompostering, beskäring av buskar, förkultivering och kapning av träd. Du måste veta var varenda död mus ligger begravd.

13. Underhållningschef.
Du ska kunna koordinera diverse sportarrangemang via telefon och ha en personlig kontakt med lärare och aktivitetsledare. Du kommer att bli uppmanad att träna lagspel i alla sorters väder, och uppmuntrad att gå in i häftiga diskussioner med motståndare. Inköp och underhåll av utrustning krävs. Sökanden måste också kunna arrangera fester, baka kakor och hitta på lekar där alla vinner.



Du får självklart ansvar för julfirandet.

Ring om du är intresserad!




------------------------------------------------------------------------------------------


Jag funderar på att ta med detta i min CV:)

Alltså jag har ingen CV, vet knappt vad det är...men det låter lite världsvant att slänga sig med;)

Jag antar att det är samma sak som - Meritlista - men jag kanske har fel?


Vad står CV för förresten?

Det är väl säkert nåt vi importerat från USA..vi måste ju ta efter dem i allt.

Åh,just sånt kan jag irritera mig på nåt så vansinnigt, har vi inte ett eget språk??

Har en massa exempel, men hinner inte  just nu, tar det en annan dag.


Idag har de fem största barnen och deras pappa, min man, varit på bio och sett Shrek 3, den fick med beröm godkänt av alla, från 13 åringen till 4åringen.Pappan har inte sagt nåt så jag misstänker att han sov;)

Jag  var hemma och påbörjade kvällens aktiviteter....att sätta upp en bård.


Denna bården har legat sen vi flyttade hit förra sommaren, men NU är den uppe!

Fast dottern som bodde där och ville ha prinsessbård har bytt rum...Nu har hon en Nalle Puhbård ist.


Det är 2 åringen och 4 åringen som får prinsessorna, men det passar dem utmärkt!

Det var ett elände att få upp den bara..den ville inte fastna:(

Köpte den på Rusta..kanske hade varit skillnad om vi köpt en dyyyr?

När vi ändå hade tapetlimmet i ordning så passade jag på att sätta upp Harry Potterbården i 13 åringens rum...den har legat sen HP s första film...vi är inte så snabba på sånt här!

Men å andra sidan så hade vi ju flyttat ifrån den om vi varit snabbare;)


Snyggt blev det i båda rummen, fast äldsta tjejen har så himla mkt idolposters på sitt rum så den där bården märks knappt...


Småtjejerna fick in sina Trofasthyllor åxå, och nu har jag möblerat om så det blev bra..tror jag..måste fundera lite innan jag skruvar fast tippskydden....hoppas de inte tippar dem innan dess.....!


I fredags bytte jag sofföverdrag och lade ut den fina röda mattan jag köpte på Ikea. Blev ett helt annan vardagsrum!


Och medan jag rullade ut mattan, en ryamatta, så bad jag mig själv om ursäkt för att jag bröt mitt löfte att ALDRIG någonsin skaffa en ryamatta igen!

Jag mindes hur jag för en sisådär 18-19 år sen kastade ut en orange och en föredetta vit , stora, säkert dyra, ryamattor, från vår balkong i vår lilla etta.

Jag svor att några sådana mattor icke skulle få sätta sin mattfrans över min tröskel igen..och här står jag nu och är skitnöjd med min nya röda rya...


Ja vad säger man...allt går igen?


Nu ska jag plocka ut linserna och borsta tänderna, imorgon är det måndag igen:)

Av Carola - 17 oktober 2007 23:48

 Idag är hon en månad gammal, och så här ser hon ut, den lilla loppan som tar all min tid i anspråk, och inte helt objektivt kan jag bara säga att hon är den vackraste bebis som finns!

Jag älskar henne!

Till och med när jag måste upp och byta en blöja i svartaste natten så svämmar hela hjärtat över av kärlek!

 Heart BeatHeart BeatHeart Beat Heart Beat Heart Beat Heart BeatHeart Beat

Så har det såklart varit med alla barnen, det är en kärlek som inte vet några gränser, den till ens lilla barn.

Jag älskar mina större barn med, men där är det på ett annat vis, inte samma beskyddande, ömma, vårdande kärlek för den behöver de inte längre, utan en djup och villkorslös kärlek.

Jag säger det till dem ständigt och jämt " Jag älskar dig" , minst en gång om dagen till varje unge, inte för att jag måste eller har bestämt mig för det, utan helt enkelt för att jag bara vill. Jag måste säga det högt för annars spricker jag säkert av all kärlek!:)


Och när man får höra " Jag älskar dig med mamma" då känns det gott:)

Värmer bättre än någon brasa. Blinking Heart 


Idag har vi bara lallat runt här hemma, jag och de tre små.

Kyrkis var inställt pga sjukdom, och öf orkade jag inte gå på.

Jag gjorde trolldeg och så gjorde jag avtryck av bebisens fötter och gjorde en gipsavgjuting sen - blev såå fint!

Ska bara fila lite och kanske dekorera ramen.


Sen smsade jag syrran och bestämde en dejt på Ikea. Skickde sms till maken att han fick lov att vara hemma kl. 17.00, och det skulle han vara.

Jag fick värsta psykbrytet igår kväll och stod och snyftade i köket för att det var stökigt överallt hela tiden och ingen som helst hjälp får man ( vilket inte är sant för stora tjejerna hjälper till hela tiden, men sällan oombedda iofs) så han tyckte väl att jag behövde komma iväg lite kanske..


Eller så ville han bara se fotbollen ifred;)


Iaf så har jag nu shoppat två höga trofaststommar med backar som ska monteras ihop i morgon, och sen ställas in i 2+4 åringarnas rum.

  Jag har tänkt att de ska skrymma en vääldig massa leksaker så man slipper se eländet!

Rosa och röda backar köpte jag, såå fint.



   Airplane Wishes 1     Vi har ju haft 2 årskalas åxå!

Inte hittade jag den ultimata presenten heller, men hon fick en dockvagn och docka - det var ett säkert kort för hon fullkomligen älskar sina dockor:)

Ett paraply, en barbiekopia med Rapunzelhår och en liten läskig boll med gummihår fick hon åxå.

Vi sjöng på morgonen och väckte henne, det gillade hon åxå:)


Vi hade lite firande både på söndag och måndag, som var den egentliga födelsedagen, men inte mer än släkten. Känns inte så nödvändigt att ha stort kalas än,detfår vänta tills hon blir större.


Just det ja..när jag var på Ikea så fick jag ett sms från maken.

Han hade precis dödat en 2 kilos spindel.

Ok lite överdrivet, men ibland kommer det framspringandes så enormt stora spindlar så man bara vill springa åt andra hållet:(


I vårt förra hus höll jag på att göra om vårt städskåp, jag hade tagit ut alla trådbackar som vi hade där och höll på att omorganisera. När jag skulle ta upp nåt så såg jag nåt som jag först trodde var ungarnas leksaksspindel, de hade en jäääättestor en med ludna ben..men så inser jag att det ÄR en JÄTTESTOR spindel på RIKTIGT!!!

Den satt i botten på en trådback och den täckte fyra "hål"!

Trådbacken är en Antoniusfrån Ikea.Ett hål är kanske1½-2cm...fyra hål är...förbannat stort om det sitter en spindel och brer ut benen....!

Jag ropade på min man för han skulle aldrig tro mig annars, och när han kom och tittade så tyckte tom han att den var stoooor. Spider 


På nåt vis så missade han när han skulle slå ihjäl den med en flugsmälla;) så det gigantiska spindeln sprang in bakom spisen!

Jag letade i förtvivlan efter radarför att gasa ihjäl den, men nä...det  var bara till att gå och lägga sig med vetskapen att storspindeln hängde bakom spisen...ihhh


Ikväll sprang en kusin till den där första över vårt vardagsrumsgolv..

I en sisådär 180knyck om jag förstod det hela rätt;)

Men denna gången missade han inte utan den blev till en våt fläck.


Frågan är bara...var den ensam??

Fyyyyyyyy:(


Nu ska jag gå och knoppa, ska bara ta en runda först - klä av, borsta tänder, tvätta bort mascara, stoppa om de fem yngsta som sover på vårt våningsplan, ge katterna mat,fylla på vattnet, fixa lite med tvätten och sen - sova!!!


Imorgon ska jag bädda rent vår säng!! Det har jag haft som mål i en vecka nu...

Sen ska jag montera hyllor!


Natti natti:)





Av Carola - 10 oktober 2007 22:05


När man har en 3 veckors bebis på armen/ i famnen i stort sett dygnets alla timmar, då blir man lite lätt handikappad:)

Givetvis på ett trevligt sätt, men ändock begränsande. Mom And Baby 


Att blogga tex ser ut så här:

" Åh bebis sover så gott här på kudden i mitt knä, jag tror jag skriver lite"

Börjar dra datorn närmare, loggar in och börjar skriva.

Hinner skriva kanske fem ord så börjar det knölas från bebisen...äsch då.

Skriver fem ord till men inser att det inte är lönt, och raderar alla tio orden.

Bebisen somnar om. Laughing Baby 


Laga mat med en arm funkar för det mesta, svårt att hälla av pastavattnet bara...för att inte tala om när fyra ungar vill ha hjälp att skära spagetti....

Min man är ju rätt osynlig här hemma (jobba jobba jobba...)måste man komma ihåg, och det finns ingen annan som behärskar den svåra konsten att hantera kniv och gaffel förutom den enarmade mamman.....


Röja i köket går bra det med med en arm kan jag tala om, om än långsamt.

Jag har precis roat mig med det nämligen....


Plocka i och ur diskmaskinen däremot är bökigt, det går, men är knöligt att böja sig ner med en bebis i famnen hela tiden, samma med tvättmaskinen..


Disken kan barnen fixa, men jag har missat att lära dem hur man tvättar...en klar miss i uppfostran inser jag nu.

Å andra  sidan så är det bara jag som färgar kläderna i olika charmiga kulörer..och övriga slipper få skäll, för det är ju enbart mitt fel...

Hihi, jag har färgat mannens alla vita jobb t-shirtar rosa en gång i tiden...INTE uppskattat.. Belly Laugh 



Nu för tiden färgar jag inte så ofta kläderna, men ibland slinker det med nåt felsorterat plagg med katastrof som följd..


Lilla bebisen är inte nöjd nån annanstans än i min famn just nu (och sen hon föddes...hihi) och det är svårt att räcka till överallt.

Som sagt så jobbar ju mannen heeeeela tiden just nu, och det är ju jag som ensam måste laga maten, röja efter den, läsa läxor, lägga barnen vid olika tidpunkter med vällingskakning innan, och helst en sväng med tandborsten i munnen på dem...samtidigt som jag faktiskt skulle vilja dra en repa med dammsugaren, fixa tvätten och byta handdukar i badrummet, och så ska man ju då amma och bära  bebisen...Det senaste är ju enbart kärt besvär såklart, men det är trist att inte kunna få fokusera på det utan hela tiden snegla på klockan för att hinna med allt innan skoltvillingarna ska i säng...


Jag skulle önska att mannen kunde komma hem vid 17 som vanligt folk och sen hålla sig hemma!!

Efter jul lugnar det ner sig.Håhåjaja


Vi var på marknaden igår iaf, jag och småtjejerna.

Solen sken, jag hade bebisen i bärsjal och de andra två i vagn, smidigt som tusan , ingen som smet iväg:)

Shoppade lite men inget jag inte kunde klara mig utan...men korkar är alltid bra att ha, och munkar( mums!) och några små söta korgar.

Jag älskar korgar, tycker det är så fint!!

Har köpt nån varje år, och i år blev det tre små ursöta klädda korgar till tjejerna.


Sen ville 4 åringen till kyrkan på deras öppna förskola, så vi lunchade en deliciös (absolut INTE) korv på snabb mathaket, innan vi åkte dit.

Då kände jag mig rätt mör i benen av allt traskande på marknaden, och det var skönt att sitta och prata lite och dricka dagens första kopp kaffe.



Idag har vi varit dels på ÖF och sen på kyrkis, och så har vi ju vägt lilla bebisen!!

Hon väger idag 3495gram och är nääääästan 52 cm lång.


För 23 dagar sen när hon var alldeles nyfödd vägde hon 2770g och var 47 cm, så nog växer hon allt!!!

Men så gör hon inget annat än äter och sover heller:)


Bvc sköterskan skickade iväg en logopedremiss för 4 åringens räkning åxå, för hon pratar nåt så kopiöst dåligt.

Vår tvillingar pratade lika dåligt när de var mindre, och de fick komma till en logoped när de var runt tre. Det kändes rätt meningslöst för de hade inga problem utan var bara lite sena...berodde nog mest på att de var hemma med mig och jag förstod ju vad de sa..de hade liksom ingen anledning att lära sig prata bra, för jag fanns ju alltid där och kunde översätta:)


Jag trodde det var samma med vår 4 åring, men det verkar inte vilja lösa sig på samma vis, hon är ju 4½ dessutom, och snart är det ju skolstart.....eller snart och snart...men det står inte på förrän det är dags:)


Bättre att se om hon kan få nån hjälp än att bara avvakta:)


I morgon ska vi till musik och målar gruppen.

Sen är vi lediga tills på måndag:)


Jag måste bara leta reda på en 2 årspresent!!! Birthday Gifts 

Vår lilla busunge fyller ju år på måndag!!

Och jag har ingen som helst aning om vad hon ska få, ALLT finns ju redan...det är nackdelen med att ha många syskon....

Men, jag ska leta...


Nu har jag druckit massor av te, så det är akut med ett  toabesök!!

Syns och hörs!! Bye









Av Carola - 8 oktober 2007 22:49

 It's About Time 

Jaha, idag är min bebis 3 veckor!!!

Och ligger här i min famn på amningskudden och sover..inte helt gott dock, utan lite ryckigt och oroligt.

Bajsat har hon gjort åxå så det är väl förståeligt att hon knölar:)


Själv har jag duschat, tvättat håret och smort in mig med den nya bodylotionen jag köpt..med sån där brunfärg i, så man ska se brun och fin ut fast det är värsta tristvintern..glitter är de i åxå, tjusigt värre!

Bebisen blir alldeles glittrig på kinden när hon ligger på min arm:)


Man måste ju ha lite glamour i vardagen med sju barn, eller hur?

 Oscar Red Carpet 1 

Idag har jag minsann promenerat.

Först till ÖF, med bebisen i sjalen under jackan..där hon fö trivdes så gott så hon blev kvar där hela dagen...sen hem igen, det tog ½ timme åt  varje håll.

Så sprang jag in hemma och hämtade tre piroger på väg till kyrkis, för nån lunch hanns inte med hemma, utan den intog vi på kyrkan.

Att gå dit tar 20 min och sålunde 20 min hem, det blir totalt * tänktänka och räkna på fingarna* ...en timme och 40 minuters promenad!! Wow!

Tjohoo, det var väl inte så dåligt??

Fast det var ju förstås i 4 åringens tempo...å andra sidan med en bebis i sjalen, en 2 åring i vagnen och en 4 åring som hänger i vagnen...


Kan inte begripa varför alla ungar ska hänga i vagnen när de ska hålla i?

Det blir ju så tungt!

Man liksom släpar dem med sig där på sidan av vagnen, så dessutom blir det snedbelastning förutom att det blir tungt....öken.

Och så gormar man att de ska släppa taget...bara för att sekunden senare tjata om att de SKA hålla i vagnen för det kommer bilar....

Konsekvent som fasiken:)  Stroller  Mom And Kids 




Igår städade vi trädgården. Gjorde den klar för vinterdvalan...usch, jag vill inte ha vinter, jag vill ha sommar och sol!!!

Men det lär väl bara vara att pina sig igenom vintern med allt vad den för med sig av blöta kalla fötter, frusna fingrar, skitiga overaller, baciller och elände:(


Iaf så är trädgården nästan klar.

Vi ( barnen och jag) har burit ut alla möbler från poolrummet, dammsugit den fiiina gröna mattan som täcker hela golvet där inne,rullat ihop den och ställt in alla trädgårdsmöbler där inne igen, vi har plockat undan sandlådeleksakerna, slängt det som var trasigt (och en hel dem somjag bara var less på att se..men säg det inte till ungarna!!) bla fem olika uppblåsbara badleksaker.

Torkat av och rullat ihop vaxdukar, skurat mattor och hängt dem på tork, plockat in typ hela plast servisen ( Ikeas färgglada) som av nån anledning hamnat utspridd på tomten..nu lär det bli överfullt i skåpet inne....:)

Plockat in en hel kasse kläder som ungarna bra skavt av sig där de gick och stod..inte sååååå fräscha, lite sniglar och tvestjärtar här och var..urk..så de ska ner i tvättstugan..men de hamnade visst bara i hallen..


Det värsta med att städa sådär är att det alltid innebär en MASSA tvätt.

Och vem tvättar??? Jo just det ... Giselda ..det är ju jag som får den höga äran, hihi.


Men det är så skönt att det mesta är klart ute nu!!

Vi köpte två lådor till dynorna åxå...men givetvis så var den ena trasig...jag blev inte förvånad..och den andra kunde maken inte få ihop själv så vi ska hjälpas åt nån dag...sen;)


Nu återstår en massa småpyssel, kratta lite, sopa lite, plocka ruttna äpplen...klippa lite, och så ska jag snickra en liten käck ramp så jag slipper dra och släpa upp vagnen när den ska in i vardagsrummet.

För det är väl där alla har sina vagnar?

Eller är det bara jag??

Nää, det kan det ju inte vara:)


Iaf så har vi vagnen inne i vardagsrummet, tycka vad man vill om det, men det är inget mysigt att lägga ner en bebis i en kall vagn..eller sätta en 2 åring där förövrigt.

Dessutom så sover våra bebisar i vagnen inne när de är små:)


Så vilken dag som helst när jag har en halvtimme över så ska jag snickra lite:)

Blir väl efter jul eller nåt......


Nä, nu ska jag byta den där bajsblöjan och sen är det väl dags att inta sovpositionen.....jag och bebis tätt intill varandra, hon kan amma - jag kan sova:)


   I morgon måste jag upp och väcka ungarna och få iväg dem till skolan, mannen åker tidigt...det händer inte ofta att jag behöver göra det, men ack så svårt det är att komma ur sängen på morgonen....tur att han tar den biten!!!


Sen ska småtjejerna och jag nog åka ner på höstmarknaden som är i stan just nu...om solen skiner, annars struntar vi i det.


Tjing!  Sunny




Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards