Alla inlägg under juni 2008

Av Carola - 26 juni 2008 00:23

Jag tror minsann att det funkade:)

Måste ju då bara länka vidare, kolla här om ni vill se en härlig fotoblogg med en massa fina/snygga/coola/underbara cupcakes, och en hel del annat:)

Av Carola - 26 juni 2008 00:15

Måste kolla om jag får till det med länkningen, nu när Linda förklarat:)

Av Carola - 25 juni 2008 13:26

Whiiie, idag kom paketet, min vinst som jag vann från Linda, jag kan inte länka här i texten, nån som kan lära mig:)?

Men jag lade hennes sida i min oerhört stora länklista;)

TOLOVISA - 4 barnsmamma heter hon:)


Kolla så fint inslaget, det låg dessutom i en rosa omslagspåse, men då fick ni se

 hela adressen åxå och det var lite onödigt kanske:)

Eller kanske man skulle lägga ut hela adressen, då kanske man får massa paket i brevlådan...;) Näe, tror inte det va..

Här är det iaf, gissa om femåringen var sugen på att öppna, men tji fick hon:)                                                 
                                                  
                               



Antar att affären det kommer ifrån heter så här:


Det sa mig inte ett dugg:) så nyfiket fortsatte jag att öppna, och kolla vad det var!!!!


En bok!

Och inte vilken bok som helst , utan en Astrid Lindgren bok om min favoritkille - Emil:)

Min son är ju tom döpt efter honom, i andranamn:)

Ungarna blev lika glada de, en ny bok är aldrig fel ju!!


Tusen tack Linda!

Av Carola - 25 juni 2008 00:12


Ni må tro att jag  blev snopen när jag kikade in här och såg Lindas kommentar, om att jag vunnit nåt:)

Så här är det - jag vinner A L D R I G nåt!

Köper vi Trisslotter så skrapar jag sällan, för det är liksom ingen ide´, jag låter ungarna skrapa och då brukar det bli vinst ibland. Jag kan inte minnas att jag någonsin vunnit på triss?

Och jag som så gärna vill ha de där 25 tusen i månaden i 25 år:)


Lotterier på Grönan edyl låter jag bli(nä, det gör jag ju inte för speldjävulen hugger ju tag i en där, och man bara måååste vinna ytterligare ett jäkla mjukdjur...*S*) m det inte är vinst varje gång för där brukar jag lyckas vinna;)

Maken köper däremot två lotter på chokladhjulet och kommer sen gåendes med en sån där gigantisk chokladkaka under armen....?

Hm.


Jag har t.o.m lckats att få enbart nitlotter i de där reklamutskicken från Yves Roches....


Så att jag skulle vinna det hemliga paketet Linda lottar ut, det trodde jag ju aldrig!

Men dessdå gladare blev jag ju såklart!

Lovar att visa vad det var sen:)


..................................................
.........................:)



Pella Svanslös hus, där har vi varit idag!

Det är lite skruttigt att inte ha varit där när när man bor i staden där Pelle bodde, men nu har vi gjort vårt premiärbesök.

Och det kommer nog att följas av fler:)

5+2 åringarna gick bara runt först och undrade vad man skulle göra??

Ville åka hem.

Mn när de insåg att man fick leka med ALLT, ja då hade de kul:)


TVillingarna hade så kul att de inte ville följa med hem.

När vi hade packat in de övriga i bilen för hemfärd så gick jag in och skulle hämta dem, då skulle de precis gå och svara på en tipspromenad tillsammans med Pelle Svanslös själv....men det hann de ju inte då:(

De ville så gärna vara kvar att jag fick lova dem att vi skulle åka tillbaka snart.

Det var en väldig massa katter som sprang omkring där inne!


Elaka Måns, Maja Gräddnos, Pelle, Gullan, Bill (eller var det kanske Bull?) och flera andra missar fanns det där, med fina kostymer, jag svettades i min kortärmade tröja, undras då hur det känns med värsta yllekostymen på?

:)


Fika hann vi med innan vi for hem, fika hinner man ALLTID:)


Mannen vid bordet intill frågade:

-Har ni FEM barn??

Jag log ljuvt och svarade:

-Med oss, ja, vi har sju totalt:)

Han skakade på huvudet och log han med:

-Jag har bara två och tycker det är jobbigt mellan varven, jag ska a l d r i g klaga mera.

Jag försäkrade att han visst fick klaga, för allt är relativt, det ÄR skitjobbigt med två ibland!


Nu i efterhand undrar jag om mina barn var väldigt stökiga, och det var därför som han sa som han sa?

Men så kan det väl inte ha varit? Mina barn - stökiga??  :)


De var inte det, har jag kommit fram till, för de satt faktiskt fint allihopa,tysta, stilla och åt sina glassar, maken och jag gjorde inga större utryckningar utan drack kaffe och smaskade bagels i godan ro:)


Han tyckte nog vara att de var många:)

..................................................
.........................:)


Slutligen hade vi fel om det där kalaset där bara den ena tvillingen var bjuden.

Dottern lekte med de två kalasbarnen och då frågade hon varför inte brorsan var bjuden;)

Och fick svaret att det var han visst det, bara det att hans namn inte stod på kuvertet.

Hm, detta måste man ju kolla upp...


Smsade till mamman och frågade, och fick svaret att BÅDA var bjudna:)

Sonen blev såååååå glad!

Så nu är mammahjärtat inte ledset längre, ibland ordnar det sig så bra ,så bra!


I morgon är det onsdag, då ska maken jobba, och 12 åriga dottern ska med  hon med, hon ska å Grönan på torsdag så hon vill jobba ihop lite kosing:)

Barnarbete är bra:)


Sen sägs det att värmen kommer åter i slutet av veckan, hoppas på det! för nu vill jag ha supervarmt och sol!

Jag har ju shoppat en solskyddsdräkt till lilla Loppan, som jag vill använda, den är iofs  i strl 2 år så det hinns väl, men jag vill ha sooooooool ändå!


Nu ska jag säga åt den där dottern som ska jobba i morgon att logga ur från msn och gå och sova, och sen göra det samma:)


Natti natti:)

Av Carola - 21 juni 2008 22:41

....när det dimper ner en kalasinbjudan i  brevlådan, tvillingkillen är framme först, nyfiken, men inbjudan är till enbart tvillingtjejen:(


Normalt är det helt ok.

Men just den här gången var det en kille och en tjej som gått ihop och har sitt kalas tillsammans, och BÅDA de två var bjudna på våra tvillingars gemensamma kalas alldeles nyss....


DÅ känns det faktiskt rätt taskigt att bara bjuda den ena.

De ska vara på en restaurang där den ena pappan jobbar, och det är ett discokalas, så det kan ju knappast vara pga platsbrist....


Sonen blev ju såklart deppig, även om de inte leker speciellt mkt, och jag vet att han har varit lite bråkig på iaf tjejen, men ändå.

Jag brukar inte tycka att det är nån stor grej att den ena blir bjuden och inte den andra, för de har ju helt olika kompisar.

Men nu kändes det som sagt taskigt.


Nog om det:)

Midsommarafton har kommit och gått, solen sken(!!??) och vi var som alltid på det traditionella firandet i området.

Jag lyckades tappa bort bebisens solhatt...:/

Vår äldsta dotter vann luftgevärs skyttet!

Förra året fick hon särskjuta vid midnatt för då var de två som hade samma  poäng, men i år lyckades hon vinna:)

*stolt mamma*


Jag, som faktiskt har vunnit damklassen ett år, och kommit på god delad andraplats förra året, hade tydligen tappat bort pricksäkerheten..:(

Hur jag än siktade så lyckades det inte!

Jo, en sketen tiopoängare,mitt i prick, blev det, men hallå?? Det vinner man inget på;)

Som bäst sköt jag fjuttiga 38p.(Dottern hade 42..)

Förra året hade jag 48.

Av 50 möjliga.


Nä, jag gav upp, det som var surast var nog att den unga killen som stod och tog betalt, han trodde väl att jag var en jäkla fjolla som t r o d d e att jag kunde skjuta;)

Men jag KAN.

Fast tydligen inte i år.

Äh, får ta revansch nästa midsommar!


(nån som vet var man köper ett bra luftgevär så man kan öva i garaget?*S*)


Lite mera gnäll:

Vi flyttade till vårt hus för bra precis 2 år sen, och betalade för adressändring.

Det kostade en del, och då kan man ju tro att de skulle se till att ändra  på de i mitt tycke rätt basala ställena, som telefonkatalogen tex...

Men nix.

Slår man upp oss i katalogen så står vi med det gamla efternamnet,på den gamla adressen.

Jag ska väl kolla vart man ändrar det nån gång, kanske.


Iaf, tvillingarna var anmälda till Tennis-kul  förra veckan, och fredagen innan det började ringde maken till ansvarig för det hela för vi hade inte fått nån info som de sagt skulle komma.

Det visade sig att av nån anledning så hade infon gått ut till vår gamla adress.


Grejen är den, att vi flyttade en kilometer, om ens det, vårt gamla hus ligger ungefär 40 meter från Postens brevlåda, och de som bor i vårt hus borde väl kunna antingen:


1. Åka hem till oss med posten, deras dotter går på fritids som ligger halvägs hem till oss.

2. Stryka vår adress, leta reda på köpekontraktet och skriva dit vår nya, och posta det hela på lådan 40 meter bort, precis intill affären som de går till varje dag.

Eller:

3. Stryka vår adress och skicka tillbaka det till avsändaren, alternativt bara skriva "adressaten har flyttat" och posta det.


Men nej.

De väljer att göra .....ingenting:(


Det var samma sak hela första året efter att vi flyttat.

Eftersom adressändringen inte fungerade, vi ringde och klagade flera gånger, så kom vår post till dem rätt ofta.

De valde då att lägga den på hög tills de råkade se oss i affären, eller tills högen växte sig så stor så att den var i vägen för dem:/ då kunde de ringa och surt be oss hämta vår post..de lade gärna ut den i carporten åxå, så de skulle slippa se oss...typ.

Det var flera räkningar som det kom påminnelser på bara för att de inte orkade/ville vidarebefodra dem på nåt vis till oss.


Vi sa ju såklart att vi hade problem med adressändringen, men de verkade ändå tycka att vi var slöa som inte fick det att funka.


Och nu igen.

Fasiken, de vet ju inte vad breven innehåller!!

Det kan ju vara viktigt, som det faktiskt var i detta fall!

Om det är typ reklamerbjudande från Månadens bok edyl så kan de väl slänga det, men sånt här???


Hur tänker man då?

Nu väntar jag på NÄR/OM de ska kontakta oss, och det har gått två veckor nu...


Om jag springer på dem, så ska jag fråga efter det, sådär lite lagom snorkigt.

Och jag undrar bara: Är det nåt mer som de fått???


Jag är sur, de är inte värda att bo i mitt hus, vi borde sålt till nån annan.

Dessutom har de haft mage att ändra om på typ a l l t  i huset;) duger inte vår smak, kanske?

Såg idag att de målat om vårt fiiina brunflagiga hus i rött..Fy så fult.

;)


Men jag vidhåller att det är dåligt av dem att inte komma med feladresserad post, det kommer ju post hit till de förra ägarna och den vidarebefodrar ju jag!!!

Det är ju sånt som händer, jäkla puckon.


Slut på gnället!!!  :)


Vi har påbörjat en takhöjning av vårt extremt fina "skjul" ute på sidan av huset, där man aldrig är, men där man skulle kunna förvara det som nu ligger slängt ute på hela gården om det bara var lite bättre ståhöjd där.

Det är helt enkelt ett snedtak vid slutet av carporten, så det är inga större projekt, men det kommer att bli så bra.

Inte jättesnyggt, men funktionellt.


Jag klippte ner en svarta vinbärsbuske och en jäkla massa ogräs i anslutning till det, och när plasttaket försvann, busken försvann och ogräset inte var knähögt längre så blev det riktigt ljust och fint där.

Och bullrigt, för insuget av ventilationen sitter där och brummar...högt.


När det blir klart så ser jag framför mig hur alla pulkor ska ligga på sina hyllor, alternativt hänga på krokar, och alla cyklar som inte används ska få bo där åxå...vi har säkert 7-8 cyklar som ligger och väntar på att nästa ägare

ska växa till sig:).

Sen ska vi göra oss av med några snöskyfflar(tror vi har minst 7!) och krattor(de har jag inte räknat, men kanske en 10-12st..) och spadar, sen blir det nog prima fint där:)


Nu är det matdags för små bebisar, ha det gott.

Natti natti:)

Av Carola - 14 juni 2008 23:44

Japp, kan man få önska sig en sån, tro?

Jag har en som står på uppfarten, men den är bara en lånebil då maken har firmabilen på reparation. Undras om de saknar den om man glömmer att lämna tillbaka den?;)


Jag körde den här om dagen , men då var jag bara till mamma och hämtade lite saker, och det är 50 väg hela vägen dit så då var det väl som att köra Folkabuss:)


Nu har jag precis hämtat äldsta dottern i andra änden av stan, och passade på att gasa lite;)

Först racade jag liiite med ett gäng unga killar i en gammal skruttig, dock väldigt trimmad, bil.

Då fegade jag ur, kändes lite fånigt att köra ikapp mitt i stan....med alla poliser som är ute och åker.


Tog en liten omväg hem för att kunna köra fort alldeles ostört;)

Jäklar vad den gick!!

Trampade gasen i botten på tvåan, växlade upp till trean, tittade på mätaren...ojsan 145km/t....!

Då vågade jag inte gasa mer, för dels var det snart slut på väg och dels så kör jag ju aldrig så fort, och det var lite kurvigt:)

Bilen är 6-växlad så det fanns ju en hel del kvar att ge...men de hann jag aldrig prova:)


Jag sitter ju i min folkabuss och puttrar, ibland kör jag j ä t t e f o r t och då är det kanske 85km/t...hehe, om jag inte kör motorväg då, för där kan man nog pressa upp den i 130, i nerförsbacke med medvind:)

Dessutom har vi en automat, så växla gör man ju aldrig.


Lite skillnad.

Så jag kan nöja mig med en Audi A6 i julklapp i år.


Å andra sidan, hur frustrerande måste det inte vara att ha en bil som går så jäkla fort(maken körde 240 på motorvägen...och det var inte max då heller..) och inte få köra snabbare än 110?

Jag har ju absolut ingen nytta av en sån snabb bil, jag som sitter och gnor i 30 och 50 för det mesta, ibland om jag ska till Coop så är det 70-väg.

Och då kör jag faktiskt inte för fort, jag lovar. Jag brukar vara jätteduktig på att hålla fartbegränsningarna, speciellt de lägre. De finns ju av en anledning, liksom.

Däremot har jag lätt att köra lite för fort på 90 vägar, och ibland på 70 vägar med....men bara liiite:)


Nä, vid närmare eftertanke, jag skulle nog bli en notorisk fortkörare om jag fick en Audi A6....

Kanske bättre att skaffa ett racingspel till Playstation??

:)


Men fasiken vad roligt det är att köra bil!

Bil, inte buss....

Jag gillar min buss åxå, framför allt så behöver jag den om man ska få med sig alla barn man skapat. Den är stor, ingen propsar på att man ska fickparkera..(kan jag inte, pinsamt, men sant), man sitter högre än alla andra och har värsta bästa sikten, andra har respekt när man kommer(typ: jaha, vem ska köra först i den här korsningen?... Störst går först!!!) och den är lätt att sätta i och ta ur ungarna i bilstolarna.

Men den har coolhetsfaktor 0.


Precis som jag:)

Så vi passar väl varandra som handen i handsken, förstås.


Äh, jag vill inte ha nån Audi.


Kanske en sprillans ny buss ist??




Av Carola - 11 juni 2008 23:40

Jag vill bara säga att jag är jätteglad över era kommentarer!!!

Det är så kul att få respons på det man svamlar om:)

Jag försöker svara på dem, men ibland blir det inte av, men jag läser och blir glad, så fortsätt gärna:)

Av Carola - 11 juni 2008 22:31

Idag var det då dags för den efterlängtade skolavslutningen!

Efter veckor av sol och värme så bjöd ju dagen såklart på 13 plusgrader, grått och regn.....:(

Ungarna var deppiga för " -Det blir ingen riktig avslutning då...Vilken början på sommarlovet"

Men nu är det ju som det är, vädret är svårt att bestämma över.


Helt makalöst så var det i år, för första gången, bara en avslutning att gå på, eftersom tvillingarna i ettan hade samma avslutning som tjejen i sexan:)

Tjejen i sjuan hade inga önskemål om att vi skulle närvara...konstigt va?;)

Fast där hade jag velat vara, för vet ni?

De delade ut små presentkort till en i varje klass som hade varit en speciellt bra kompis under skolåret...och MIN DOTTER var "utvald"  :D

Men HUR stolt är man nu då:)?

Jag vet ju att hon är en toppentjej på alla sätt och vis, men att även andra ser det känns ju underbart. Hon är verkligen mån om att alla ska ha det bra runtomkring henne. Hon ledsnar såklart på sina syskon ibland, men det är faktiskt otroligt sällan, istf att bråka så diskuterar och berättar hon.

Min unge:)

Vem som bestämt vilken elev som skulle få äran, visste hon inte, men trodde att det var deras mentorer...:)


Tillbaka till den andra avslutningen.

Jag fick gå ensam med bebisen, för maken var tvungen att stanna hemma med våra prick och feber tjejer...så här såg 5 åringen ut i förrgår:



Inte så farligt ju, mest som små söta fräknar:)

Dagen efter, alltså igår, vaknade hon och fick ju en chock när hon såg sig i spegeln för då såg hon ut såhär:


Inte

så himla kul förstås......

Det syns inte riktigt bra på bilderna, det var ÄNNU värre:(

Hela armarna och benen, magen, ryggen, ja hela ungen är som en prickig korv.

Jag tror aldrig att jag sett en sån reaktion på ett vaccin förr.


Idag har de bleknat något, men man kan ju inte släpa iväg en unge som ser ut såhär:)

Gott om utrymme i kyrkan lär man ju ha fått iofs..ingen vill väl sitta nära en som ser ut såhär;)

Det ser ju ut som att det smittar ohyggligt..


Nåväl, jag är mer för traditioner så jag ville gärna var där, och maken är precis tvärtom, tycker inte om att knö med massa folk, så jag fick gå.

Vi var där i god tid så jag för en gångs skull kunde sätta mig långt fram i kyrkan, annars brukar vi stå längst bak, vid en dörr där småbarnen kan springa in och ut, de kan ju inte sitta still i en minut ens så det är perfekt.


Bebisen satt på golvet vid mina fötter och charmade kyrkvaktmästaren:)

Mina söta tvillingar(plus två hela klasser..*S*) sjöng några sommarsånger, alla stod så fint längst fram i kyrkan.

Min 12 åring sjöng ju ledmotivet ur Titanic tillsammans med några tjejer, tror de var sju stycken. Jag hade videokameran med och filmade.

Satt där med en ålande bebis på ena armen, den andra uppkörd i luften med kameran och försökte hålla den stadigt när bebisen gjorde så att allt skakade, och så rann en liten tår från ena ögat som jag inte hade nån hand att torka bort:)

Låten är ju sååå fin, tjejerna såg såå allvarliga ut och det är såååå stämningsfullt att vara i kyrkan!

De sjöng så fint!

Efter dem kom en kille i sexan och sjöng O sole Mio, alldeles solo, på italienska(visst är det väl det??) och då ryste man rätt bra åxå:)

Han fick dundrande applåder, och det var han värd!


Barnen som slutade sexan var väldigt lednsna, de slutar ju mellanstadiet nu, och då splittras alla klasser:(

En del går till olika specialskolor(musik,idrott) med de flesta kommer att gå tillsammans i skolan här ute, men i helt andra klasskonstellationer.

Så det var mkt tårar.


Jag tog med tvillingarna och så köpte vi en massa fikabröd som vi glufsade i oss hemma:)

Eftersom vi inte kunde hitta på nåt pga av pricklisa så köpte jag Guldkompassen åt dem på DvD, den har de velat ha ett tag nu.


Jag fixade lite här hemma medan maken åkte och lämnade in min cykel;)

Provade äldsta tjejens cykel, för jag hade tänkt ta min runda, men det var bara att glömma för isch vilken liten obekväm sak hon har:)

Hon gillar den, och det är tur det.


Nu är det bara jag som är vaken här hemma...maken sover i soffan.....(suck), den minsta i vagnen intill mig, 2+5+7+7åringarna har somnat de med, äldsta sover hos en kompis och 12 åringen är på nåt skolavslutningsjippo som heter Fett med kärlek:)

Hon ska bli hemkörd kl 01.....så man lär väl vara vaken tills dess.

Inga större problem för en annan , som är nattuggla:)


Men nu ska jag kolla om det finns nåt att se på TV tills dess.....

Ha det gott:) 

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards