Direktlänk till inlägg 11 juni 2008

Skolavslutning och prickig tjej

Av Carola - 11 juni 2008 22:31

Idag var det då dags för den efterlängtade skolavslutningen!

Efter veckor av sol och värme så bjöd ju dagen såklart på 13 plusgrader, grått och regn.....:(

Ungarna var deppiga för " -Det blir ingen riktig avslutning då...Vilken början på sommarlovet"

Men nu är det ju som det är, vädret är svårt att bestämma över.


Helt makalöst så var det i år, för första gången, bara en avslutning att gå på, eftersom tvillingarna i ettan hade samma avslutning som tjejen i sexan:)

Tjejen i sjuan hade inga önskemål om att vi skulle närvara...konstigt va?;)

Fast där hade jag velat vara, för vet ni?

De delade ut små presentkort till en i varje klass som hade varit en speciellt bra kompis under skolåret...och MIN DOTTER var "utvald"  :D

Men HUR stolt är man nu då:)?

Jag vet ju att hon är en toppentjej på alla sätt och vis, men att även andra ser det känns ju underbart. Hon är verkligen mån om att alla ska ha det bra runtomkring henne. Hon ledsnar såklart på sina syskon ibland, men det är faktiskt otroligt sällan, istf att bråka så diskuterar och berättar hon.

Min unge:)

Vem som bestämt vilken elev som skulle få äran, visste hon inte, men trodde att det var deras mentorer...:)


Tillbaka till den andra avslutningen.

Jag fick gå ensam med bebisen, för maken var tvungen att stanna hemma med våra prick och feber tjejer...så här såg 5 åringen ut i förrgår:



Inte så farligt ju, mest som små söta fräknar:)

Dagen efter, alltså igår, vaknade hon och fick ju en chock när hon såg sig i spegeln för då såg hon ut såhär:


Inte

så himla kul förstås......

Det syns inte riktigt bra på bilderna, det var ÄNNU värre:(

Hela armarna och benen, magen, ryggen, ja hela ungen är som en prickig korv.

Jag tror aldrig att jag sett en sån reaktion på ett vaccin förr.


Idag har de bleknat något, men man kan ju inte släpa iväg en unge som ser ut såhär:)

Gott om utrymme i kyrkan lär man ju ha fått iofs..ingen vill väl sitta nära en som ser ut såhär;)

Det ser ju ut som att det smittar ohyggligt..


Nåväl, jag är mer för traditioner så jag ville gärna var där, och maken är precis tvärtom, tycker inte om att knö med massa folk, så jag fick gå.

Vi var där i god tid så jag för en gångs skull kunde sätta mig långt fram i kyrkan, annars brukar vi stå längst bak, vid en dörr där småbarnen kan springa in och ut, de kan ju inte sitta still i en minut ens så det är perfekt.


Bebisen satt på golvet vid mina fötter och charmade kyrkvaktmästaren:)

Mina söta tvillingar(plus två hela klasser..*S*) sjöng några sommarsånger, alla stod så fint längst fram i kyrkan.

Min 12 åring sjöng ju ledmotivet ur Titanic tillsammans med några tjejer, tror de var sju stycken. Jag hade videokameran med och filmade.

Satt där med en ålande bebis på ena armen, den andra uppkörd i luften med kameran och försökte hålla den stadigt när bebisen gjorde så att allt skakade, och så rann en liten tår från ena ögat som jag inte hade nån hand att torka bort:)

Låten är ju sååå fin, tjejerna såg såå allvarliga ut och det är såååå stämningsfullt att vara i kyrkan!

De sjöng så fint!

Efter dem kom en kille i sexan och sjöng O sole Mio, alldeles solo, på italienska(visst är det väl det??) och då ryste man rätt bra åxå:)

Han fick dundrande applåder, och det var han värd!


Barnen som slutade sexan var väldigt lednsna, de slutar ju mellanstadiet nu, och då splittras alla klasser:(

En del går till olika specialskolor(musik,idrott) med de flesta kommer att gå tillsammans i skolan här ute, men i helt andra klasskonstellationer.

Så det var mkt tårar.


Jag tog med tvillingarna och så köpte vi en massa fikabröd som vi glufsade i oss hemma:)

Eftersom vi inte kunde hitta på nåt pga av pricklisa så köpte jag Guldkompassen åt dem på DvD, den har de velat ha ett tag nu.


Jag fixade lite här hemma medan maken åkte och lämnade in min cykel;)

Provade äldsta tjejens cykel, för jag hade tänkt ta min runda, men det var bara att glömma för isch vilken liten obekväm sak hon har:)

Hon gillar den, och det är tur det.


Nu är det bara jag som är vaken här hemma...maken sover i soffan.....(suck), den minsta i vagnen intill mig, 2+5+7+7åringarna har somnat de med, äldsta sover hos en kompis och 12 åringen är på nåt skolavslutningsjippo som heter Fett med kärlek:)

Hon ska bli hemkörd kl 01.....så man lär väl vara vaken tills dess.

Inga större problem för en annan , som är nattuggla:)


Men nu ska jag kolla om det finns nåt att se på TV tills dess.....

Ha det gott:) 

 
 
malin

malin

12 juni 2008 19:16

Men oj hur hon ser ut,stackars lilltjejen!
Hoppas det snabbt försvinner,ska det inte gå över rätt snabbt när det är en reaktion på ett vaccin?
Hoppas det.
Jadu, att vara stolt mamma, det är en härlig känsla.
Det är så jäkla skönt när andra faktiskt fattar vilka fantsatiska barn man har :)

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

15 juni 2008 00:52

Jadu, jag trodde åxå att det skulle gå över fort,men ungen är fortfarande! prickig!
Hon mår jättebra, men prickarna är kvar...de kanske tänkte sig att vara för evigt;)?

 
Ingen bild

ullis4

16 juni 2008 21:41

Oj,vad hon var prickig,vi kanske är släkt?För här ser vi ännu värre ut,jag o tre av barnen har vattkoppar så för oss blev det ingen skolavslutning alls iår.Den fjärde som smittade oss är däremot pigg o kry igen.

 
Ingen bild

Carola

18 juni 2008 23:11

Men hu! Vattkoppor som vuxen är väl ingen hit, misstänker jag.Jag hade det som 12 åring och det var rätt kliigt;)
Hoppas ni kryar på er snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards