Alla inlägg under juni 2011

Av Carola - 25 juni 2011 22:44

Har ni spelat bingo nångång??


Jag surfade precis förbi sidan jag länkade av en händelse, och filosoferade lite över hur det har utvecklats det här med spel och dobbel öht.


Perra jobbade på en bingohall under flera år efter skolan, och redan innan det så hängde han en del där, först genom sin farbror som tog med honom dit, och sen via att han hade kompisar som jobbade där.


När jag träffade honom och han föreslog att vi skulle ses på bingon så funderade jag på om man kanske skulle dumpa honom direkt   ...

Bingo för mig, var nåt man ägnade sig åt när man var antingen pensionär, arbetslös eller lite allmänt knepig  .


Varför jag hade den åsikten vet jag inte, men de bingohallar som fanns här låg liksom i skymundan, och de hade gardiner framför fönstren så man inte såg in, och det var lite märkliga människor som gick in och ut där.


När Perra började jobba där så fick jag ju höra massa historier om människorna som spelade, och mina fördomar besannades en del , faktiskt.

Det VAR ett lite märkligt klientel som höll till där, för att inte tala om att det var ganska många kriminella typer där..


Men, sen kom ju Bingolotto, med Loket, och plötsligt var ju bingo nåt som alla ägnade sig åt! Från skumt till rumsrent på en sekund  



Och nu finns det ju bingosidor lite varstans på nätet.


Jag själv är ju inte sådär jätteintresserad av spel öht, men nog kan det vara kul!


Mina tjejer här hemma hittade ett gammal bingospel som mamma och pappa hade, med brickor och grejs, och de har spelat länge och väl i perioder, det är ju ett ganska enkelt spel som även de mindre hänger med i. Att det sen blir brickor och marker överallt får man väl blunda för.....  ...

Av Carola - 13 juni 2011 23:34


Ja vad säger man?? Bra unge reder sig själv:)

Hör ni hur han ropar Öppna!   ?





Av Carola - 12 juni 2011 22:38

...tatatatatadaaaaaaam:

-

-

-

Jag lät helt enkelt Lovelia, som inte kan läsa eller så, kika på kommentarerna och sen peka på en. Inte vet jag om det är korrekt tillvägagångssätt, men här hos mig så funkar det kanoners :)


Vinnaren är : Thesa 82    !!

   Stort grattis till dig !

Maila mig på carolawetterholm@gmail.com, jag behöver namn och adress:)


Hoppas du blir nöjd med paketet!

Av Carola - 4 juni 2011 23:28

Vi kör väl en tävling då, hoppas ni är intresserade    !!



Jag har fått prova Liberos nya blöjor till Jordan, och ... jag är faktiskt hur nöjd som helst!  De är tunna, jättetunna, och av erfarenhet så tycker jag inte att tunna blöjor håller tätt , speciellt inte på natten, och definitivt inte när man har en unge som dricker sjukt mkt välling varje natt...

Men....helt ärligt nu, inget jäkla smörande bara för att .... De här blöjorna är skitbra!  Håller tätt, och klarar faktiskt av en laddning bajs fast de suttit på hela natten och är bra så blöta!    

Imponerad!  Passformen är dessutom jättebra, de sitter på, så jag slipper börja varje morgon med att sanera unge och säng från både det ena och det andra..  


Ni kan nu vinna det här:

  Blöjorna, lotion , olja och nån kräm...och så ett paket våtservetter som är litet och behändigt. Flaskorna ligger i en liten necessär, som jag sen brukar ha i skötväskan, den är ju genomskinlig så man ser bra vad som är i   .



För att tävla, så skriv en kommentar här bara, och sen får ni ju gärna länka hit såklart!  http://wetterholm.bloggplatsen.se/


Jag avslutar tävlingen om en vecka, lördag 11 juni kl: 24.00


Tävla på nu!!!!!!    

Av Carola - 4 juni 2011 23:04

Jisses, jag läste några kommentarer på Perras facebook sida, och kände mig som när man är i ett land där man inte talar språket alls, eller som när man läser en stickbeskrivning...Att jag inte kan sticka behöver jag väl inte tillägga   .


Han skrev att vi hade fyllt i poolen, och då svarade hans kompisar nåt i stil med:

-Läge för ett homegame?

- Jag har fyllt på min rulle

- Jag gick all-in med par i knektar..

-Sist fick jag fyrtal på rivern!


Och så vidare, och de pratade såklart om sina regelbundna  pokerträffar   ..

Att jag är lika bra på att spela poker som sticka, behöver jag kanske inte tillägga..  .men jag tycker det är så gulligt när de kommer hem ett helt gäng hit och ska spela.


Då förbereder Perra med att ta fram sitt stora, otympliga, står-väldigt-mycket-i-vägen-används-väldigt-sällan-pokerbord, köpa hem snacks och dricka och framför allt NYA kortlekar.

För man kan INTE använda en kortlek som inte är "osprättad" nämligen...Efter en pokerkväll, så brukar mina barn ha flera nya (fast obrukbara för pokergossarna) lekar att slarva bort kort i ;)


Nu när det är varmt så brukar de sitta i poolrummet, och det är bra för då kan jag spana på dem lite  i smyg, och det är som sagt kul att se dem. En del har mörka solbrillor...och så lägger de sig till med speciella gester och så språket då....obegripbart för en som inte kan spelet   !


Barnen tycker det är jättekul de med, för när killarna spelar så vill de vara i fred, och då är det väldigt givmilda och generösa, så ungarna behöver bara sticka dit näsan så överöses de av chips, fikabröd, cola osv..  



Nej, men, jag skulle ju logga in för att göra iordning för tävling, men så skulle jag bara kolla Facebook innan, och kom alldeles av mig när jag såg hieroglyferna där :)

Men nu ska jag ladda upp en bild så återkommer jag !!!

Bye bye

Av Carola - 3 juni 2011 13:44

Alldeles precis nyss, så ägnade han sig åt detta :)

Fullt påklädd....jag hann inte riktigt med.....  

Av Carola - 1 juni 2011 21:31

Jag lyckas inte, hur jag än beter mig, få in youtube klipp på min Mama blogg!

Jag må vara korkad, men det vill sig bara inte...

Men då är det ju en jäkla tur att jag har den här gamla godingen   som jag ju dessutom gillar!

OCH det är bara att klicka så kommer filmen in ...


Vill ni se Jordan hoppa studsmatta??

Han hoppar på den lilla fyrkantiga, men den är svårast för här måste han verkligen ha kontroll på HUR han hoppar, annars trillar man av   .

Novalie fick en studsmatta i födelsedagspresent, så nu har vi tre stora runda ;)


Ja det låter mkt men de är många som hoppar åxå !



Lite fler bilder på lillprinsen som växer och börjar bli så stor... Först från när vi klappade fåren:)

  Det här lilla lammet gillade att bli klappad, och Jordan satt här länge, länge...

Fårets mamma ropade på sin lammunge och det är henne Jordan pekar på :)


Sen en från barnens Kulturdag i skolan. Jordan fick låna en keps av en av de "stora"killarna    som gillar att ta hand om bebisar, de är mer förtjusta i honom än vad tjejerna i samma klass är. :)


  Jordan gillar ju såklart att få vara med och hänga med de större :)


Samma dag, men inne och vi tittar på en köruppvisning, han tyckte det var skittråkigt..satt bara och ormade runt i vagnen och försökte klättra ur..

 

Och sen sista för idag, från kyrkisavslutningen. Jordan hade inte ätit klart sin frukost..så vi tog med den   

  Frukost i det gröna, kan det egentligen bli bättre???


Nu ska jag in och skriva i Mamabloggen , det blir lite hit och dit, men eftersom jag ju faktiskt tycker det är skitkul att babbla, så är det bara kul   , men glöm inte att gå dit och kolla !!


Och kolla in här snart igen, för jag ska minsann ha en tävling    ska bara komma på nåt bra som ni ska tävla genom ;)


Nu dags att hoppa vidare    bye bye

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards