Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Nu då tjejer!!

Av Carola - 21 juli 2010 22:35

Jag har varit segare än segast, långsammare än en snigel och ..ja långsam   !

Men nu, alla ni som velat se bilder på Corrindas rum....NU finns de på vår hemsida:)

Familjen Wetterholm


Kolla under rubriken Bilder på hur vi bor, så finns det en flik med hennes rum där.

Men...det är inte så mkt att se , hon har vårt minsta rum, för att slippa dela med nån syrra;)



Idag har vi inte gjort mkt.

Corrinda hade värsta feberdrömmarna i natt, så när jag precis lagt mig och näääästan somnat så började hon gråta. Hon låg på en madrass i köket för Novalie låg i hennes säng för att hon inte ville bo inne hos Trixie som var sjuk;)

Jag klev upp och tröstade henne, och när hon äntligen vaknade ordentligt så fick hon alvedon och vatten, sen sov hon hela natten och vaknade piggelinus.


Jag kröp till kojs igen och kunde inte somna men så småning om så slumrade jag till....DÅ vaknade Jordan för sin natt slurk (hm en av dem..*s*), så  det var bara till att kliva upp igen och hämta honom.

Ammade honom och sen försökte jag lägga mig bekvämt och sova, och när jag kommit till ro så.....Jordan tappade nappen och blev ledsen...Jaha, vända sig mot honom ,leta reda på nappen och han somnade om.

Jag med efter en evighet.


Vaknade efter en stund igen av att Trixie står bredvid sängen och säger att hon kräkts.....

Jippie..eller nåt...Klev upp IGEN, Perra sov sååå gott alla gångerna...hm..;)

In till Trixie och ta reda på det nedkräkta, som inte var speciellt mkt, men hela sängen behövde renbäddas ändå.

Ner till tvättstugan och in med det i maskinen, hämta nya lakan och bädda i....eller nej förresten, jag orkade inte det så Trixie fick sova i Novalies säng:)


Alla våra barn kräks av feber, så det var ju det som var orsaken, och när de kräkts så brukar den sjunka, så hon sov gott resten av natten hon med. Fast klockan var iofs halv sju...


Sen somnade jag och sov som en klubbad säl till halv elva, somnade om till halv tolv...men då var det ju hög tid att kliva upp..  

Jag är morgontrött som tusan, men sååååå länge gillar jag inte att sova, även om det hänt flera gånger nu när Perra haft semester...men jag sover så gräsligt dåligt på nätterna just nu...

Det går över snart, hoppas jag, för det brukar bli såhär efter varje bebisperiod.


Små bebbar är ju vakna flera gånger per natt, och jag har inga problem att somna om så länge de är små och vaknar ofta, då kvartar jag in innan jag hinner ner på kudden:)

  

Jordan som bebis.


Men sen, när de börjar sova bättre och inte vaknar så ofta, DÅ kommer efterverkningarna av sömnstörningarna, och jag kan inte sova.


Det är ju liksom ingen idé att somna om man vet att man snart ska vakna....fast nu FÅR jag ju sova, men det har inte kroppen fattat..eller nåt.;)



Hur som helst så tog vi beslutet att INTE åka till Leksand i år, det är ingen idé.

Trixie har fortfarande feber och till på köpet en elak ögoninflammation som vi måste be bvc om salva mot.

Lovelia har varit kladdig i ögonen hon med så hon kan få hon med;)


Vi får se om vi kommer iväg till Tom Tit i helgen ist...annars blir det bra ändå.


Jag åkte iväg på cirkelträning vid fem och Perra på spinning vid halv sju, så vi överlämnade barnen en stund till Patricia.

Lite nytta får de lov att göra även om de har sommarlov  


Det var ordentligt varmt ute idag med, härligt, men ganska kvavt .

Ett dopp i poolen och sen kunde man ligga och jäsa i solen en stund till.


Nu ska jag hämta nåt att dricka, tappade väl en tio liter vätska under träningen...men det är ju enkelt att årgärda:)


Trixie sover på en madrass i vardagsrummet, och övriga ska gå och lägga sig nu...de tjafsar på om tandborstning och pyamasar och allt va det är;)

Inte är de trötta heller...:)


Men, det är dags, så natti natti :)


 
 
Malin

Malin

21 juli 2010 23:32

Jag är så glad att jag hittat den här bloggen (via tiobarnsmammans blogg), jag tittade alltid på Familjen Annorlunda och gillade er allihopa. :)
Hoppas ni får bli friska snart.

http://hellmom.blogg.se

 
izabelle

izabelle

22 juli 2010 11:01

Krya på alla som är sjuka!

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Sofia

Sofia

22 juli 2010 14:50

STÖRSTA KRYA PÅ ER HÄLSNINGEN KOMMER HÄR!

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Katie

Katie

22 juli 2010 14:55

Oj inte roligt med sjuka barn! Hoppas alla mår bättre snart

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

22 juli 2010 18:19

Usch, jobbig natt och jobbigt med så många sjuklingar samtidigt :-(

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Moa

22 juli 2010 18:19

Hej Carola,
Hur får man såna där rörande smileysar??
Tacksam för svar!!
Kram Moa

 
Ingen bild

Mira

22 juli 2010 19:45

Tjingeling!
Som vanligt såå kul att läsa din blogg! Mirka har ju visat en riktigt kladdig kladdkaka som Corrinda hade gjort.... Skulle du vilja ge mig receptet?? Har länge sökt efter ett recept som funkar i långpanna.... Hoppas alla kryar på sig snart!
Kram

 
Klagoporten -en blogg att klaga hos

Klagoporten -en blogg att klaga hos

22 juli 2010 22:20

samma här. Somnade fort om när sonen var mini, nu är det värre än han är lite större och fotar en i ögat mitt i natten.

/Klagoporten -välkomna in.

http://klagoporten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards