Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Är Tina Ahlin gravid?

Av Carola - 7 september 2007 20:30


Sitter här och slökollar på Doobidoo, och nu undrar jag om det är en bebismage eller har hon inga problem med att visa sig som gud skapade henne;)?

Men nog måste det vara en bebis va??

Måste nog googla efter det....nyfiken, jag??


Jag är däremot bortom alla tvivel gravid:)

Vissa dagar är det fortfarande så att jag funderar...jag mår ju för det mesta så bra så jag känner knappt av graviditeten. Och det är jag väldigt tacksam för!!

Men idag var det en sån där dag när det var jobbigt.


Mest är det nog humöret som inte är på topp.

Jag är ju ensam hela tiden! Ja, barnen är ju runt omkring hela tiden, men mannen är ju aldrig hemma:(

Han jobbar hela tiden, alla dagar, långa dagar, veckan runt!

Sist han var ledig var den 18 augusti när vi var på fest(er).


Jag har alla matlagningar, alla läxläsningar, alla duster, alla läggningar, alla dammsugarrundor, alla hemsysslor öht ensam.

Jo, jag får jättebra hjälp av framför allt de två största tjejerna, men de måste ju dirigeras i rätt riktning, plus att jag inte vill kräva en massa av dem.

Jag har för allt i världen allt roligt med ungarna åxå, men det är ändå ensamt. Det är inte samma sak att berätta om det som att han är med.


Jag har en massa små projekt som ligger och väntar som jag inte hinner eller orkar ta tag i, för jag måste ju göra allt annat först.

Eller så behöver jag hjälp.

Jag ska måla en kista vit, men den måste jag ha hjälp att bära ut i garaget, och i garaget står en byrå som jag har målat, men den måste jag ha hjälp att bära IN:)


Jag har ett jättesött tyg som jag skulle vilja sy en sovpåse åt bebisen av, men det hinner jag aldrig..


Jag vill flytta in utemöblerna i poolrummet, men för att jag ska kunna det måste jag först röja där inne, dammsuga och rulla ihop "gräsmattan"..och det orkar jag inte!

För att inte tala om att jag måste torka av alla vaxdukar, rulla ihop dem, plocka undan massa leksaker i trädgården, röja carporten så allt får plats där inne, tömma poolen!!! ( Vi snackar 5 kubik vatten typ...)leta reda på överdraget till poolen, tror det ligger på en hylla under taket i garaget,och det är sååååååå tungt så det får jag inte ner själv:(


Fixa trädgården inför vintern.


Plocka undan alla sommarkläder och fram med vinter eller iaf höst kläderna, samma med skorna.


Sen kommer Bravida och ska installera ventilationen, så då måste det röjas inför det.


Hämta babykorgen, göra iordning i vårt sovrum så den får plats, tvätta lakan och filtar till den, tvätta bilbarnstolens klädsel, vagnens klädsel och allt annat som ska tvättas i det här hushållet...

Alla kläder som ligger utspridda i trädgården till exempel....begriper inte varför de inte kan gå in med kläderna!!??


Och så har jag inte mage att gnälla inför mannen!

Han jobbar ju halvt ihjäl sig, det är ju bara så att han inte har nåt val, det är så här på höstarna.


Att då börja klaga och gnälla när han kommer hem sent och är trött det känns så fel. Så då biter jag ihop.


För det mesta så mår jag ju bra till både kropp och själ och då känns allt jag radade upp helt ok, men vissa dagar så är det tungt.Som idag.


Idag var jag på väg att börja grina flera gånger...för ingenting...men tårarna brände där bakom ögonlocken utan att jag egentligen visste varför.

Vill nog egentligen bara ha lite bekräftelse på att jag är  duktig:)

Och så får jag inte det för jag berättar ju inte hur duktig jag är!! :)


Och nu när jag har klagat en hel massa så känns det sååå mkt bättre!

Faktiskt:)

Slutar gnälla nu!

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Jag var iväg till kompisen med 2 månaders bebisen och fikade idag, vi har en varsin 4 åring och varsin 2 åring åxå, och speciellt 4 åringarna leker så bra ihop!! En ren fröjd att se dem:)


Sen när jag kom hem så funderade jag en sekund på hur det kunde ligga nyklippt gräs på gräsmattan när vår gräsklippare inte funkar...?

Men så såg jag att den stod där, och insåg att min underbara pappa som tog hem den igår för att se om han kunde skruva lite på den, hade fixat den och dessutom klippt merparten av gräset!!!!

Ringde och tackade på studs!!


Nu kan jag klippa resten i morgon, har tänkt göra det i flera dagar med handjagaren, men inte orkat...dessutom så fyller mannen år i morgon och har önskat sig en ny klippare, så jag ville inte jobba mig fördärvad..:)

Nu kan han köpa nåt annat kul för de pengarna...om nu ingen kommer med en sprillans ny Stiga förstås;)


Jag lade min väldigt trötta 2 åring och åt lite blåbär och vaniljyoghurt, innan jag hade tänkt sätta fart och göra lite nytta ute..men jag hann bara plocka in lite tomater så började det regna:(

Gick in och plockade in grejorna i det nymålade skåpet ist.

Och sen tappade jag som sagt både lust och ork och motivation....


Hade ont i ryggen så jag vilade faktiskt på sängen i 20 minuter,samtidigt som jag lekte med busloppan....men ryggen vilade iaf:)


Sen fick jag hjälp av största tjejen med matlagningen.

Igår städade näst äldsta tjejen både kök och vardagsrum , plockade i och ur diskmaskinen, och dammsög.

Så faktum är att jag egentligen inte har nån rätt att gnälla:)


Nu har vi ätit de eviga fredagstacosen....blä är så trött på det, och nu börjar även mannen ledsna på det...men jag har en deal med kidsen - om vi äter tacos på fredagar så kan de gå med på att äta nyttig mat övriga veckodagar:)

Så det är väl bara att stå ut:)


Ska titta på film om en stund, Signs med Mel Gibson...minns inte om jag sett den men det har jag väl säkert....men kanske man inte kommer ihåg så mkt:)

Ska minsann äta Mövenpick glass till åxå!!


Bye bye



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards