Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Mascaran upphittad!!

Av Carola - 7 september 2007 21:27


Hoppsan, blev ett sånt gnälligt inlägg förut så jag glömde minsann det roliga:)


Jag ringde till mediumet Saida, och hon sa vart mascaran låg....!

Eller nä, det gjorde jag ju såklart inte, men den är återfunnen likafullt.


Och vem av barnen var skyldig??

Ingen.

Var nog husets mamma tillika ägare till mascaran som alldeles själv slarvat bort den...


Eller så var det den där hustomten iaf.....för jag tycker mig ha letat precis där jag fann den, och då var den inte där....


I morse när jag som vanligt stod framför spegeln så föll blicken på den lilla hyllan under spegeln, där det står små glasburkar med örhängen och annat smått i..och minsann...vad skymtade BAKOM dessa små burkar...?

Jo nåt som var misstänkt likt en mascaraflaska!!


(Det heter väl inte mascara FLASKA va?? Men vad heter det då? Burk? Behållare? Tub?????? Äsch)


Flyttade lite på glasburkarna och fiskade fram den. Log glatt och igenkännande och lite skamset eftersom jag skällde på ungarna...

Men det KUNDE ju ha varit nån av dem:)

Jag är glad att jag bara skällde rent allmänt på dem allihopa, lite kollektivt sådär, och inte slog ner på en av dem..

:)

Var så skönt att måla ögonen med den gamla vana mascaran! Fulmascaran jag hittade i skåpet var så kladdig så det blev väldigt mkt.



Och, sen det trevligaste av allt är ju att lilla bus inte var sjuk!!

Vet inte varför magen var så dålig,men den var precis som vanligt igen efter att hon fått ur sig allt.


Så vi kunde gå på målar&sång gruppen som 4 åringen så gärna ville:)


I morgon fyller maken år, det blir första födelsedagen han firar som en gift man;)

Inte för att han har tid att fira förstås....men lite fika på söndagkväll ska vi lyckas klämma in. Lördag hinner vi inte, han är borta mellan 5-21 och sen var det visst nån landskamp på tv????


Jag har inte ens köpt present än, tänkte göra det i morgon, jag ska ändå iväg för 7 åringarnas tennis börjar.

De spelar precis intill ett stort köpcentrum så jag borde hitta det jag vill ha...eller inte men då får jag ta en omväg på väg hem.

Jag tror att han ska få en våg:)


Hyggligt va?

Men han spinner ju så mkt så han går ner i vikt, och vi har så fruktansvärt dåliga vågar, de diffar någr kilon varje gång man kliver upp på dem..

Han är nu en statistikmänniska av sällan skådat slag och har pratat om en digital våg .

Ska se om jag hittar nån, annars vete tusan vad det blir....


Jag  borde köpa nya tennis skor till ungarna innan åxå,för de har inga inneskor,men jag tror inte att jag hinner med det...men kanske.


Och sen, efter tennis och födelsedagsinköp så ska jag faktiskt försöka baka några äppelpajer...kan vara trevligt att ha i frysen och att bjuda på på söndag.

Tårta blir det ingen, för vi har ju två födelsedagar till alldeles snart, en 30/9 och en 15/10, nån måtta får det vara:)


Har jag tur vill min 12 åring baka, det gillar hon!


Nä,  nu är det dags för Mel Gibson....måste hämta glassen!!!

Natti:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards