Direktlänk till inlägg 11 september 2007

Vart är finhösten?

Av Carola - 11 september 2007 23:18

 Rainy 

Det regnar och regnar, det blåser och stormar, det är grått och mulet...

Ska det inte bli nån höst heller?

Iofs så var det ju ingen vidare sommar, så det kanske är ett sånt år, när inga årstider alls existerar utan det är 10-15 plusgrader, regn och grått från januari till december?


Men det är bra trist.

Jag vill ha en sån där supernice höst, med sol och vackert väder!


I morse vid frukostbordet, hörde jag hur mannen frågade alla barnen om nån av dem kopplat ihop slangarna till poolen.

(Jag kliver inte upp innan de har gått till skolan och jobb, finns ingen anledning*S*)

Ingen av dem visste hur man gjorde.......så svaret var nej.


Han kom in till mig och sa att ingen av dem hade gjort det, och undermeningen var tydlig - han tror att det är JAG som kopplat ihop slangarna utan att komma ihåg det.

Men alltså, nej.


Det finns inte  på världskartan  att jag gjort det, fast jag börjar tvivla snart, för vem annars?


Nu på kvällen så blev jag arg på honom för att han tror att jag gör saker som jag inte kommer ihåg och kontrade med att det kanske var HAN som hade   minnesluckor?

Och då gör han så där som jag bara avskyr, han håller med men menar inte en bokstav!

-Ja, men då var det jag då, vi säger väl det....säger han avmätt.

Fasiken vad arg jag blir när han gör så!!

*surar*Pulling My Hair Out



Men jag måste få klarhet i detta.

Har inte pratat med min pappa idag, och nu står mitt hopp till att det är han som grejat...;)


Har fått lite gjort idag här hemma.

Var på ÖF i morse, och sen efter ungarnas lunch så skurade jag diskbänken med Fix universal, världens bästa och miljövänligaste skurmedel!!!

Nu blänker den gamla rackarn:)


Plockade tvätt i hela huset, rensade avloppet i handfatet i badrummet - uäck, skurade handfatet, skurade toan, dammsög hallen, lade ut en "ny" matta vi fått från mannens farmor..den är ful, men i bra färger för att ligga där och ta emot all smuts från skitiga skor:) dammsög resten av övervåningen, sorterade två stora pappkassar med jox som jag slängt i där när jag städat och plockat - mao så var det en väldigt blandad kompott, mkt slängde jag, men resten bar jag runt på sina rätta plaster.

Hjälpte 4 åringen att städa sitt rum, gick ut med pantflaskorna i garaget - efter att jag skurat upp ölen som alltid rinner ut ur burkarna....hatar det! Varför kan han inte skölja ur burken? Eller sluta dricka öl;)

Släpade ut den aptunga returpapperskassen, men ville inte bära i onödan så den står i köket, hoppas att den får ben och går ut i garaget av sig själv.

PLockade i en diskmaskin och körde den, plockade ur och i en till efter middagen, lagade mat såklart.

Läste läsläxor.

Tömde poolen......;)


Och faktum är att jag i en dryg timme låg på soffan och läste först Ikea katalogen och sen Allt i hemmet!

Riktigt skönt.


Däremot blev det ingen väska packad till BB, och bara ett samtal är avklarat, men det var till Försäkringskassan, så det var det träligaste.

Alltså de skulle ha kompletterande uppgifter om min inkomst, jag skulle fylla i och skicka in på nästa papper....men det pappret hade de glömt att skicka med....och..jag har ju föräldrapenning så alla uppgifter finns i deras datorer...

Kors i taket så gick människan med på att själv leta reda på siffrorna, istf att skicka papper mellan oss.


Man kan ju tro att FK lever på stenåldern och inte i internets tidevarv:)


Imorgon är det ÖF och sen ska jag till mödravården och lyssna på bebisen.

Jag vill att det ska låta bra nu, jag vill jag vill jag vill!!!


Sen är det kyrkis på eftermiddagen, och min 12 åring ska till tandläkaren.

Hennes mjölktänder sitter så hårt att fast de permanenta tänderna kommer upp så vägrar mjölktänderna att lossna, och de sitter som en kapsyl ovanpå de nya och gör det jättesvårt att hålla rent.

Hon har fått plocka bort flera stycken, och i morgon ska hon för första gången åka själv!!!!


Inte ens min 13 åring ville gå in själv till tandläkaren i måndags, så det tycker jag är tufft!


På kvällen är det föräldramöten, i både 12 och 13 åringens klasser...samma tid. På olika skolor. Funkar inte för oss, vi har dessutom 7 åringarna på gympa samma tid, så mannen får välja ett han vill gå på:)


Nu är det snart midnatt.och kanske skulle man försöka komma i säng på rätt sida tolvslaget??


Natti natti:)


 Counting Sheep 


Och ja, jag har hittat en ny rolig leksak på internet:)

Jag älskar smileysar I Love You Wink 






 
 
BLomst

BLomst

12 september 2007 00:19

Det er enda mye igjen av september. Og oktober kan bli vakker. Det er håp i hengende snøre (:

Ha en riktig god natt!

http://blomst.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards