Alla inlägg den 6 april 2008

Av Carola - 6 april 2008 23:36


För en och en halv vecka sen så var min tvättstuga väldigt trevlig att vistas i.Den var ren och fräsch, luktade gott och den tvätt som väntade på tvagning låg fint i tvättkorgarna.

Bänken ovanför korgarna där jag viker och sorterar ren tvätt var tom.


Så hände nåt.

Jag bad mina ungar att bära ner sin smutsiga tvätt, de har varsin LITEN tvättkorg på sina rum så de inte ska sprida smutskläder över hela rummet.

Och hoppsan!?

Hela tvättstugan översvämmad av tvätt:(

Och såklart inte i korgarna, färgsorterat - nä, för det är ju mammas jobb.

Utan på golvet, bara uttömt i en salig röra.


Så toppar man med handdukarna som man hittar över hela huset, och såklart skulle alla bädda rent i sängarna samtidigt....Fatta hur mkt plats 6 påslakanset tar!!

Fullt i tvättstugan, fullt i korgarna, högar på golvet, högar på bänken, högar ta mig tusan överallt!


Så jag började tvätta. Och tvätta. Och tvätta. Laundry 

Men jag hade aldrig tid att vika den rena tvätten, så nu växte högarna av tvätt igen, men denna gången luktade den rent iaf;)


Nu ikväll så stod jag i en timmes tid och sorterade upp tvätten till rätt unge, jag vek den inte utan bara langade ner den i olika korgar - en för 2 åringen, en för 4 åringen osv.

Lakan och handdukar vek jag och lade in i klädkammaren.

Jag har ställt in en usel CD-spelare där så jag sjöng gladeligen duett med Jon Bon Jovi s soundtrack till Young Guns2., så det ekade mellan väggarna Surprised .

EN TIMME och jag har allt vikande kvar!

Jag vet ju vad jag ska göra i morgon:)


Fast nu är det bara att ta en korg och gå in i respektive unges rum och vika ner det i lådorna direkt, det är ju annars det tråkigaste jag veeeet - att bära tvätten till rätt ställe.


Funderade på att stryka lite när jag ändå var där i tvätteriet, men vilken otur - bebisen började skrika efter mat, så jag hann inte;)


I morgon är det skolvecka igen.

Undras hur 2 åringen mår då?

Hon kräktes massa gånger i torsdags och natten till fredag, hade feber på fredag, men var pigg igår , förutom en vidrig bajsblöja som jag missade när jag var på tennis:)

I dag började hon med en om möjligt ännu värre bajsblöja(makens igen, jag bytte på bebisen, hihi) och sen kräktes hon lite....:(


Så det blev inget bad för hennes del, utan jag och 12 åringen åkte på babysim och maken fick vara hemma med övriga.


Lite blek och trött har hon varit idag, min lilla skruttfia, men inget mera kräk, så jag hoppas sååååå att det är över nu.


Men vi lär väl hålla oss hemma i morgon misstänker jag.


NU är jag hungrig!
Mitt i natten..men vad gör man, jag kan inte sova om magen knorrar, måste äta nåt!!

Ha det gott:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards