Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Rubrik saknas

Av Carola - 15 augusti 2007 20:54


Sov länge:)

Vaknade och gick och duschade, medan de stor tjejerna dukade fram frukosten, och när jag kom upp från duschen så hade de nästan hunnit äta färdigt åx...så jag kunde sitta där i allsköns ro och läsa tidningen:)

De hade ju fixat och hjälpt de små trollen, så de var klara - så trevligt:)


Min intention för dagen var ju att städa,eller åka och shoppa...och inte kan jag säga att det blev mkt gjort av någotdera;)

Jag började med kaffe ute och så satt jag där och glodde på tomatplantorna som jag hade fått order om att klippa ur och toppa...

Så när kaffet var slut så hämtade jag slösekatören..måste leta reda på den nya som faktiskt är liiiite bättre;)


Klippte av alla grenar som inte hade tomater på sig och klippte bort en j-kla massa blad, tog vinrankan på en gång.


Blev så fint så, vi har massor av tomater och en halv miljon vindruvor, men de mognar inte. Mannen hade pratat med en tomatodlare som sa att man skulle beskära hårt. Nu hoppas jag det mognar snabbt för de ser såååå goda ut!

Han satte fem olika tomatplantor, en med svarta tomater som sägs vara fantastiska...jag är skeptisk måste jag säga;) men det ska bli kul att se.


1½åringen lekte bakom mig, klättrade upp och ner på bänken vid trädgårdsbordet.

Plötsligt hör jag bara den där dunsen när en liten skalle dunsar ner på stenplattorna och sen illtjutet:(

Ajjjjjjj:(


Hon var så ledsen, det gjorde så ont och usch vad synd jag tyckte om henne!

Hon fick en ful röd bula i pannan och skrapsår på sidan av ögat:(

Men värre än så blev det inte, tack och lov.


Men det känns ändå eländigt att hon ramlade:(


När hon lugnat sig och ville ner från famnen så fortsatte jag klippa lite här och var i trädgården.


Vid lunch ringde en av mina äldsta kompisar, vi har inte pratat på en evighet, så nu surrade vi i telefon i tre(3!) timmar:)


Och sen var det liksom dags att börja med maten...

Fast först tänkte jag bara skura rent under diskbänken, i skåpet där det samlas det mesta, fast mest sånt som varit ätligt en gång i tiden...

Usch vad sunkigt, dessutom hittade jag ett rör från diskmaskinen som läckte lite..:(

Måste be pappa titta på det, min pappa fixar allt:)

Och nu när han är pensionär så har han tid åxå!!


Jag har en hel hög med projekt till honom, som han inte vet om än;)

Vad sägs om:

* Byta blandare i duschen

* Fixa det där röret under diskbänken

* Fixa en riktig dörr istf ett valv in mellan vårt sovrum och vardagsrummet, vore nice att kunna stänga till lite om bebisen sen.


Och så hade jag ett gäng uppgifter till men de har jag glömt:)


Hur som helst så är det skinande rent under diskbänken nu..eller så rent det kan bli i ett gammalt skåp från 1966.....;)


Vi pratade lite vid middagen om att kanske försöka ta tag i att rusta upp köket....och badrummet...snart, få se hur det går med det.

Vi ska först sätta in en ventilation för att få bort det där j-vla radonet vi har, och i vårt förra hus gick det på 90 tusen...här lär det väl bli ännu dyrare:(

Men det är det faktiskt värt för inomhusluften blir så himla mkt bättre!

Och radonfri;)


Det värsta är bara att jag jagat killen med ventilationen sen i mars, och han har aldrig tid:(

I april surade jag ur och lämnade ett surt meddelande på hans svarare, och då ringde han upp direkt och ursäktade sig, då låg vi överst på hans bord....

Men det var i april!


Tur vi inte låg underst i högen;)


Och det är Bravida vi snackar om,ingen liten egenföretagare.

Uselt.


Men de installerade vår förra ventilation och vi vet vad vi får av dem, och det finns inte så många att välja på heller....

Ska ringa honom i morgon, det får bli dagens uppgift:)


Nu är det Dödligt vapen 3 på teve, ska nog gå och hämta de där blåbären jag tinade förut, hälla på lite vaniljyoghurt och smaska i  mig:)


Ha det gott:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards