Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Strömavbrott och sjuka barn..fortfarande

Av Carola - 23 februari 2009 22:04


Hej hopp!

Igår så satt vi här hemma i godan ro, jag läste Harry Potter(ja, jag ligger sorgligt efter alla andra, har läst halva femman nu) mannen kollade på skidor på TV, sonen hade en kompis hemma och de spelade TV-spel, dottern hade en kompis hemma hon med och de kollade på film, 3+5åringarna lekte inne på sitt rum och Loppan sov. Den äldsta tjejen hade kompisar hemma och de surfade runt i cyberrymden och näst äldsta höll på med nåt inne på sitt rum, kollade på TV tror jag.


Helt plötsligt så gick strömmen!

Inget ovanligt, vi har ju haft problem med att vår ventilation drar för mkt så propparna går i parti och minut, men nu var det hela huset som slocknade.

Genast så började ungarna, alla kom ut och krävde att vi skulle slå igång det hela igen:D

Sonens tv spel var väl som mest spännande, dotterns film likaså, och småtjejerna vågade inte vara på sitt rum utan att taklampan lyste;)

Klockan var strax före 15 så det var ju inte direkt mörkt inne...

Maken var förbannade för att han missade målgången på skidorna:)


"Vilka världsliga problem" tänkte jag och läste lugnt vidare i min bok:D


Maken och äldsta dottern kom och gjorde mig sällskap efter en stund(hennes kompisar gick hem) och så kom näst äldsta upp, med mobilen i handen, smsandes...och tittar förvånat på oss som sitter på rad i vardagsrummet med varsin bok, så flinar och och konstaterar:

- Meh? det är ju rena stenåldern att sitta och läsa böcker!

;)

Jaja , dagens ungdomar:)


Sonen och hans kompis irrade omkring en stund alldeles handfallna, tills jag sa att de kunde väl kolla om de hittade nåt roligt brädspel?

Ja! Då försvann de ner och spelade Tjuv och polis:)


Tänk så jäkla beroende alla är av strömmen!


Den var borta drygt en timme hos oss, mamma och pappa som bor i området intill fick tillbaka den efter en kvart:(

Tydligen var det ett stort  avbrott, men jag såg inget om det i morgontidningen..


Jag började fundera lite på hur vi skulle lösa matlagningen om strömmen fortsatte att lysa med sin frånvaro(haha) och bestämde till slut att det var för krångligt att koka potatis på grillen;) så det fick bli MacDonalds, nån borde ju ha ström?


Men lagom till vi skulle börja laga mat så klickade det till och hela huset lyste upp som en julgran:)

Då inser man vad grejer man har ikopplade på elnätet!

Lampor, TV(flera), läslampor, Tvspel, cd spelare, datorer, trådlösa nätverket, routrar och grejs, boxrar och kyl och frys, ventilation och....massor!


Det roligaste var att strömavbrottet botade min tvättmaskin!!!

I fredags när jag skulle lägga i en maskin tvätt och slå igång den på 40grader, så ville den inte som jag ville..om jag vred på temperaturvredet till 40 grader så visade displayen 30 grader?

Om jag vred den till handtvätt 30 , då visade dispayen 80grader?

Det vill man ju inte gärna riskera att tvätta en ömtålig tvätt på 80grader:(

Ingen temp stämde överens med vred och display, och jag blev skitsur.

Maskinen är ju ny, vi hade ju krångel med den gamla vi hade i somras så vi fick en helt ny på garantin!

Ställde in mig på att ringa och krångla på måndagen, alltså idag.

I morse låg den en lapp på bordet från äldsta dottern, hon ska på konfirmationsläger i helgen och hade inte underkläder så det skulle räcka, och maskinen trasig - hjälp? :)

Stackarn:)

I värsta fall så kan jag ju åka till mamma och pappa och tvätta så underkläder hade hon fått rena:)


Jag gick ner i tvättstugan för att se om telefonnumret till felanmälan stod på bruksanvisningen, det måste gå genom LG som gör maskinen för att garantin ska gälla....suck, men kunde inte låta bli att prova om det funkade nu.

Jag hade en liiiten tanke att ett strömavbrott kunde bota:)

Och javisst:) Nu funkar den:)

För hoppningsvis för evigt....ta i trä.

Så nu har jag ingen ursäkt att inte tvätta igen.....*s*


Och så var det de sjuka barnen då, som slutkläm.

Loppan är frisk, 5 åringen är nästan frisk men lite hängig, men 3 åringen har däckat i feber igen.

Mysko infektion det här? Alla har först varit dåliga i några dagar, sen feberfri en eller två dagar för att sen få feber en eller två dagar igen?


Vi stannade hemma från kyrkis idag, och det lär inte bli nåt imorgon heller, iaf inte för treåringen, hon är jättesänkt, ögonen är bara halvöppna och hon är hes och hostar.

5 åringen är nog frisk nog att gå, men jag tror hon får stanna hemma en dag extra....annars kommer väl febern tillbaka kan jag tro.


Jaja, det går ingen nöd på oss här hemma, jag har äntligen tagit tag i ett dåligt samvete deluxe - jag har satt in en massa kort i album!!!

3 åringen har inte haft ett enda kort på sig själv insatt i nåt album så när de andra har suttit och tittat på bilder så har hon frågat vart hon är....och då värker det ju i mammahjärtat.

Nu har hon ett som hon kan kolla i hon med:)


Jag har som intention att göra ett finare album med varje barns första år i, men det är hittills bara de två äldsta som fått det...men nu är de flesta kort bakom plast och pärm iaf:)

Nog har jag att göra ett halvår eller så med de första albumen sen, men tills dess så finns iaf alla andra bilderna till beskådan:)


Nu säger mannen att jag får inga tunnbrödmackor för de ska barnen ha i morgon?

Va?

Varför ska jag alltid stå tillbaka för dem? JAG vill ha tunnbrödmacka ju....!!

Nu blev jag sur,  ska gå och fixa mackor själv:)


Natti natti!!


 
 
Anna B

Anna B

24 februari 2009 08:06

Nä, så där får du ju inte göra, nu vaknade MITT dåliga samvete för alla bilder jag inte sätter in ;) Strömavbrott kan vara en bra väckarklocka ibland. Till och med för tvättmaskiner tydligen.

http://http:/mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Annica

Annica

24 februari 2009 11:04

Bilder i album? Va e de? ;) Dom äldre barnen har massor av fotoalbum men Alva stackarn är utan. Borde verkligen ta tag i att framkalla lite foton.

Alva fick storlek 116 på sin klänning och den är precis lagom storlek. Tycker att Lindex har små kläder...eller så är det jag som har ett stort barn :)

http://moomi.wordpress.com

 
Ulrica

Ulrica

24 februari 2009 11:07

Vad bra att du tyckte synd om mig! Har du provat att ge din man en hammare eller dra in hans pokerkvällar(med hot kan man nästan komma hur långt som helst ;)? Fundera du ut något riktigt spännande :) Nu ska jag läsa vad du har hittat på, börjat med att skriva kommentar innan jag glömde vad jag skulle skriva :) Ha det bra :)

http://mamaauroras.blogg.se

 
malin

malin

24 februari 2009 13:30

Kikar in och återkommer igen!

mama.nu/lasarbloggar (mamma77)

(från AFF, för eeevigeter sen;-))

http://mama.nu/lasarbloggar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards