Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Sniglar, svar och Jordan:)

Av Carola - 7 juni 2010 23:10

Först måste jag återigen bara tacka för era mördarsnigeltips:)

Helst hade jag ju velat slippa befatta mig med de små äcklen, men eftersom de nu hittat hit var det fint med så många råd!

Jag har nu hällt upp öl åt dem, och där har det krupit i EN feting och drunknat;)

Jag har saltat på fem ,sex stycken, och de ser likadana ut fast döda, så det där slajmet har uteblivit...kanske slajmar till sig med tiden, dog gjorde de iaf och det är huvudsaken! Jag har strött ut dyrt snigelgift som de ska äta av, bli evigt mätta och krypa ner i sina hålor och dö av svält, fast de tror de är mätta...eller hur det nu var?

Samt, utsett mannen till Första Snigeljagare :)


Jordan badar:

  



Sen vill jag tacka er för era fina ord om Patricias sång:)

Jag är fortfarande i lite chock över att hon vågade och att hon kunde:)

Nån undrade vem hon ärvt sångrösten ifrån, mig eller Perra, och jaaaaa...ingen av oss sjunger vare sig vackert , rent eller speciellt tonsäkert, så svaret på det är INGEN. Vi har väl lite musikaliska gener i släkten, men inga sångare/sångerskor, så hon bara blev nog sån:)


En fråga åxå om nåt av barnen är troende, eller varför vi döper och konfirmerar dem. Svaret på det är Nej, ingen av oss är troende på så vis att vi tror på en Gud och Jesus och allt som står i Bibeln.

Vi döper våra barn för att det är vackert och en fin tradition, och att de sen själva valt att konfirmera sig tycker jag är roligt, för det är ju en härlig tid de haft:)

Vi får väl se hur nästa barn  gör, tvillingarna, om de vill konfirmaras eller inte, om en eller båda vill, eller ingen...Det är några år tills dess.


   Skiiiiitkul!

Schysst badbalja va?? Ingen risk att det blir för mkt vatten i den iaf;)


Mera svar: Novalies klänning är likadan som Trixies och Lovelias, och de kommer från Lindex. Inköpta i all hast till vårat bröllop 2007, då de som jag beställt på nätet inte kom....*morr*  De har visat sig vara helt perfekta klänningar, bara att tvätta och torka, ingen strykning, och ungarna har de ofta, även till vardags:)


Robban vill inte klippa sig:) Så då slipper han väl då, det finns värre saker än att han är långhårig, jag väljer mina strider:)

När han var liten ville han ha klänning och tofsar, men det har gått över  .



Härligt när nån häller vatten över huvudet på en:)

  

Lilla Jordan  . De här bilderna är från i maj, det var tokvarmt ute och han var så varm och gnällig, badbaljans bottenplopp är borta sen flera år, och korken vi haft ist hade torkat sönder, så vi tog vad som fanns, en mangelkorg från Ikea:)

Han  älskar att bada, och satt och plaskade hur länge som helst:)


Han var så fin på konfirmationen, med jeans shorts kortärmad vit skjorta och väst, kolla:)

  



Han satt med vid bordet och smakade på det mesta som erbjöds, morfar proppade honom full med glas,grädde och chokladsås och plötsligt blev han så trött, så trött.....zzååå tröööööött...Zz

   Hoppsan, han somnade visst:)

Perra blev alldeles häpen, för ena sekunden var han vaken och pigg och nästa så slocknade han:)


Tänk om man kunde göra så:)


Bye bye:)




 
 
Anna B

Anna B

8 juni 2010 07:23

Tobias vill inte heller klippa sig. Fast nu är det så knutigt att snart gör han det nog ändå (i alla fall topparna). Tycker både din och min passar alldeles fantastiskt bra i sina långa hår.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

8 juni 2010 09:34

Jättefina bilder idag .-)

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Fredrikas mamma

9 juni 2010 09:32

Troende hit och troende dit. Man kan tro på det goda - det klarar man sig långt på. Vad som är bra med kyrkis och konfirmationsundervisning är att ungdomarna får lära sig att förhålla sig till varandra på ett bra sätt - vilket leder till en tro på det goda - tror ja tralala. Om det goda kallas Gud, Jesus eller bara mänsklighet kan väl kvitta. Kram.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards