Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Mera födelsedag:)

Av Carola - 6 september 2010 23:33

Nu har det gått några dagar sen det smällde till i ryggen, och jotack, jag och mitt ryggskott kommer ganska bra överens nu för tiden  .

Om jag inte gör några häftiga eller sneda rörelser, lyfter barn eller plockar upp saker från golvet, så gör det inte ont:)

Stelt är det, och  vissa rörelser  går  bara inte, köra bil är tex ingen höjdare...men det går:)  När jag sen kliver ur bilen gör de väldigt ont, men går över efter en stund.

Så jag överlever:)

Det som inte dödar härdar, så sant så:)


Tillbaka till torsdagen, Jordans födelsedag!!


  

Bilbanan:) Chokladbiten i handen:)

På väg ut ur tältet, chokladbiten i handen:)


  


Krypa i tunneln var hur kul som helst, givetvis med chokladbiten i handen:D

 


Min lilla ettåring!!!

  


När jag krälat mig ur sängen mitt på dagen, så sken solen och det var varmt och skönt ute, så jag stapplade ut med mitt kaffe och satt med näsan i värmen, det gäller att passa på!! Snart är det in i dimman som gäller...blä för vinter.

   Jordan höll mig såklart sällskap, han klättrar upp på alla stolar ute, och jag var ju inte så himla snabb så det var tur att det inte behövdes några utryckningar för att hindra stolen från att tippa:=)

Jag flyttade faktiskt hans stol precis intill   min så jag nådde honom med handen:)


På kvällen kom min syster, barnens moster, med lite paket och vi fikade, ingen födelsedag utan tårta, och eftersom vi skulle ha lite släktkalas på söndag hade vi bara en liten Ikeaköpt tårta:)

   Man måste ha en tårta så man får blåsa ut ljus...nu fattade ju inte han det utan han ville bara ha lågan, och brände sig såklart;)  Inte farligt, han blev mest rädd för att vi ryckte bort hans hand:)


Han somnade gott med magen full av tårta:)


Fredag, tar den i ett eget inlägg, och hoppar direkt på Söndag, och kalas:)


Jag klev upp, och försökte städa undan lite. Det gick inte så bra:)

Mamma och pappa var ju barnvakter och de hade ju hållt undan bra, men det var en jäkla massa saker, mest mina...som låg och drällde...saker som inte har nån plats.

Reklam, papper, tidningar, smycken, kameror, laddare, småtjafs.


Plockade det värsta, svårt med ond rygg, och sen dammsög jag innan jag lade Jordan för att sova, han var supertrött redan halv elva...


När mamma sov här så hade han minsann SOVIT HELA NATTEN!!!

*kors i taket*

Somnat vid 20.00, vaknat vid midnatt och fått välling, sen sov han till 7.00

Välling igen och sen somnade han om till 9.30....Har aldrig hänt förr...Fint att han väljer sina tillfällen  


Natten till söndag sov han ungefär tvärtom, var mest vaken och gnällig...hm:)


Hur som helst, jag dumpade honom i säng och åkte och köpte tårtor, orkade inte göra egna, kände att jag inte hade riktig ork efter helgen, och framför allt....ja, det är tjatigt;) men ryggen gjorde ju ont.

Tjusiga och goda tårtor blev det:)

  

Klart han ska ha en BLÅ tårta, fattas bara annat när tjejerna får rosa:)

(och så värst tjusigt är ju faktiskt inte den blåa med den slarviga kanten...hm?)


När vi väntade på gästerna sen, så fick han ett chokladrån av Lovelia, hon är så snäll , smög och snodde dem från bordet och gav till lillebror:)

  

Syns hur gott det är:)


Nästan alla gäster kom samtidigt, och han blev lite blyg och gnällig, och vågade inte öppna några paket utan tjöt ilsket när vi gav honom dem...

Jag krånglade mig ner till honom på golvet och sen fick han hjälp av syrrorna:

  


Ett stooort paket!!

Det var en sånhär grej i det:

  

Det måste vara den sötaste gunghäst, förlåt..drake, jag sett!

Han gillar den skarpt, men behöver lite hjälp upp.

Just nu, snart har han säkert lärt sig klättra upp själv, jag har inga tvivel:D


Vi fikade, pratade och hade trevligt.

Perra var inte hemma, han var i Vinterviken och sålde sylt:) men kom med pizzor framåt kvällen, fint att slippa laga mat.

Jag brukar äta sallad, för man blir så äckligt mätt av pizza...nån liten kant räcker fint för min del, och ungarna delar, 5 barn på 2 pizzor, och så beställer vi lite pommes frites till, alla blir nöjda pch glada. :) (Två barn vill ha kebab, och Jordan får smaka av allt som han kan tänkas vilja prova)


Jordan somnades om en stock, men sov som en kratta,.....  



 
 
Ingen bild

Susanna Annelie

7 september 2010 09:15

Nä, vad tråkigt med den slarviga kanten på tårtan!
Jag är också sådan att jag lägger märke till "små" detaljer och stör mig när saker och ting kunde se bättre ut.
Jag förväntar mig att folk inom alla yrken ska vara professionella och göra sitt bästa varje gång men det är förvånansvärt många som inte sätter någon "ära" i ett väl utfört jobb.
Och om jag får gå ifrån ämnet lite ;-D, många är direkt otrevliga istället för att vara serviceinriktade. Dom kanske inte vill ha kunder, man kanske stör dom? Man betalar men får inte alltid det man ber om, konstigt! När någon faktiskt är trevlig och t.o.m bjuder på något GRATIS då tror man inte sina öron/ögon!
Nog om det! Krya på dig!

Carola

7 september 2010 21:55

Precis, detaljer är viktigt:)
Man ska vara stolt över sitt jobb, och göra sitt bästa:) Inte slarva...Inte bra:)
Tack!

 
emelie

emelie

7 september 2010 09:51

Mina barn är väldigt morgonpigga. Men när dom sover hos mormor passar dom alltid på att ta en sovmorgon.. Vet inte var det är med mor-farföräldrar och sömn..

http://empeliel.blogg.se

 
Ingen bild

Tess

8 september 2010 10:39

Hej!
Först och främst, din blogg är toppen =) Kul att följa er efter tv-rutan.
Anledningen till att jag skrev, den blå tårtan var OMÖJLIGT dagens. Marsipan ska inte smälta så snabbt. Plus att det var en oerhört slarvig kant.
Var bara det! Keep up the good work!
/konditor från Småland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards