Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Patricia

Av Carola - 30 september 2010 22:57

Idag fyller hon ju 15 år, det sa jag ju igår redan, och hon tackar för alla grattis ni skickat:)

Jag sa ju att jag skulle scanna lite, men orkade inte plocka loss fotona som är fastlimmade i albumet för att lägga dem i scannern och sen klistra tillbaka....

Jag fotade av dem ist:)


Här är hon alldeles nyfödd:

  

Hon hade ganska mkt, och mörkt!! hår. 

Patricia som alltid varit väldigt blond föddes alltså som en brunett;)

Ett till, alldeles ny:

Lilla söta gumman:)

Baljorna på BB är utkörda från rummen nu, om man absolut vill ha en får man  gå ut och leta reda på en i nån skrubb nånstans, för nu för tiden ska man ju minsann ha sin bebis hud mot hud... Ja, det är jättebra på alla sätt och vis, jag är inte ett dugg motståndare till det, tvärtom. Jag har alltid haft mina ungar i famnen största delen av dygnet:)

Men, jag behöver en balja när jag ligger på BB :)

Sista gångerna har jag ju varit ensam med bebisen eftersom Perra varit tvungen att åka hem till de övriga, och då är det rätt bra att kunna dra med sig baljan dit man ska:)

I ärlighetens namn så låg väl Patricia i den här ungefär så lång tid som det tog att ta kort;)


Nästa bild, Janelle och Patricia:

  

Vi hade varit hemma i några dagar, och Janelle ville vara nära sin bejjis hela tiden:)


   Janelle pysslar med henne när hon gråter:)

Eftersom hon inte nådde upp så tog hon sin leksakslåda, vände upp och ner och klättrade upp.

Vagnen är en Emmaljunga som mamma köpte när jag föddes. Den var toppen att ha inne, vi bodde en trappa upp utan hiss.


Till jul skulle det julfotograferas:)  Janelle var på sitt bästa humör och Patricia bara skrek;) Det var ju inte digitalkameror på den tiden direkt, utan vi knäppte upp flera rullar film på måfå...och de flesta blev skitdåliga;)

Janelles klänning och Patricias overall är köpta i England:)  De har likadant mönster;)


  



När Patricia var några månader, flyttade vi till Månkarbo. För att slippa bo en trappa upp och i stället få ett hus med trädgård och  för att Perra skulle slippa pendla till jobbet, Syltkrukan ligger ju där.

Jag ber om ursäkt, alla Månkarbo bor...men där kan man fan inte bo;) så vi flyttade hem efter ett år, tur att vi inte fick vår lägenhet såld utan hyrde ut den istället!!


Här är Patricia tio månader, och vi är hemma hos mormor och morfar:)

    Snygga tofflor;)  Byxorna hade Jordan häromdagen!  Bra kvalité tydligen:)

:)


Här är det nyår!  Hon har fyllt ett år för några månader sen.

Halsbandet har Janelle gjort:)

  


Vi flyttade hem till stan igen efter nyår, det var svinkallt ute så alla blommorna dog;)

Jag som ogillat och varit less på vår lägenhet älskade den nu:)

Ibland behövs lite perspektiv, men att bo ute på vischan är inte min grej helt enkelt, och det är svårt, för att inte säga omöjligt att bli insläppt och accepterad i ett litet samhälle...

Jag längtade tillbaka hela året vi bodde där, men vågade inte säga nåt för det var jag som tjatat om att flytta....

Jag ville verkligen att det skulle funka, men efter ett halvår, vid midsommar, när jag insåg att nej, de man mötte dagligen hejade aldrig utan tittade åt andra hållet och låtsades inte se en, fast man möttes på den smala villagatan...Då ville jag hem!

Vilken lycka att Perra kände precis samma sak:)


Sen flyttade vi till hus, 1999, i det området som vi bor i nu, fast inte samma hus som nu. Trots att jag ville flytta så ville jag inte lämna vår lägenhet, och jag kan drömma om den än idag:) 


Jaja:)


Patricias första födelsedag i det här huset:

  

Hon fyller 11 år ser det ut som:)


Idag har hon blivit uppvaktad med sång och paket. Fast det var tungt att gå upp i morse...

Jordan den lilla huliganen hade en natt då han var till salu;)

Han vaknade vid 1.00, då hade jag inte gått och lagt mig än, och han fick en flaska välling, drack upp den och låg sen vaken och pratade..Jag gick och lade mig vid 2.00....jaaaa, men jag skulle bara....;)

Då ville han ha mer välling och det fick han, han brukar somna om då...men nix.

Han hostade, grät, snörvlade och ställde sig upp. Jag stoppade om och lyfte efter en stund över honom till mig, då var han glad och kröp omkring i sängen. Det funkar ju sådär i mörkret, och jag ville ju inte att han skulle ramla ur så jag lyfte tillbaka honom...Trött....Zzzzz.

Han låg ner men så fort han nästan somnat hostade han till , grät och vaknade:(

Slemmig och rosslig så var det ju bara en tidsfråga innan maten returnerades...Plask! Vällingkaskad.

Blä, sanera både säng och gosse, försöka lägga tillbaka, men då blev han superledsen, så han fick sitta i min famn, hostade och kräktes lite till, grät och snörvlade men somnade plötsligt.

Jag satt upp med honom på magen, obekvämt som tusan, men tänkte att jag kan lägga ner honom när han somnat ordentligt..Ha, det gick ju inte, utan det blev illvrål, skrik och panik..

Till slut somnade han när klockan var 4, för att sova som en stock och sen vakna pigg som en mört strax efter 6 .. Zzzzz  Zzzz


Det var så grusigt i ögonen när vi klev upp och väckte alla barnen, som inte hört ett ljud av Jordan i natt! Inte ens Lovelia som ligger inne hos oss vaknade till...:)


Vi sjöng det vackraste vi kunde för Patricia och hon fick lite paket, en eye-liner, en ögonbrynspenna, lip gloss, en film och högtalare till mobilen.

Sen fick hon ett paket till, men det ska ni få se i morgon, orkar inte föra över bilderna nu:)

Det är inget märkvärdigt, men jag tycker jag var extremt fyndig:)


Nu är hon ute och grillar med sina kompisar...hoppas hon kommer snart så man kan gå och Zzzzoooovaaaa..:)


Natti natti:)

 
 
Botti

Botti

1 oktober 2010 09:07

Grattis i efterskott till P!

http://bottimedmera.blogspot.com

 
Maggda

Maggda

1 oktober 2010 09:10

Gillar att läsa din blogg, följde er även i Familjen Annorlunda.. Jag tycker det är kul att se att det finns föräldrar som vill ha många barn och verkligen finns för dom..
Jag själv har fått välja bort barn i mitt liv pga kronisk värk..

http://www.maggdaturnersliv.blogspot.com

 
Ingen bild

sanna

1 oktober 2010 22:03

Hej! Gud vad hon är söt när hon var liten och hon är jätte snygg nu. Grattis i efter skott

 
Mikaela

Mikaela

1 oktober 2010 22:05

Grattis i efterskott...vilka härliga minnen. Bilder
är bäst:)

Mikaela

http://www.lovekaos.se

 
Ingen bild

Jenny

2 oktober 2010 11:58

Grattis i efterskott Patricia=) visst går tiden fort när man har barn,men det är väl bara dom som blir äldre va;)

 
Johanna

Johanna

2 oktober 2010 21:27

Söt som socker :-) Visst är lillasyster Novalie lik sin storasyster!!!

Kram på er familjen

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Greta

4 oktober 2010 18:37

Grattis.
Trixie är så lik Patricia. :)

 
Buy dissertation online

Buy dissertation online

9 mars 2017 07:36

Sometimes some stories or post will make us think on the situation and this one such post where I have just think upon the situation and you have well come with this writing and it is really amazing

http://ow.ly/vKwQ309Joms

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards