Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Carola - 10 maj 2010 22:37

Söndagen klev vi upp, väckte barnen, på med fina klänningar och så iväg till kyrkan.

Både Lovelia och Trixie sjöng med sina grupper, jag var med Lovelia upp, och Novalie förstärkte kyrkiskören, hon har ju varit med länge:)

  

Sen var det ju inget finväder direkt, så vi fikade inomhus, men efter det så ville barnen gå en spårbana ute så då gjorde vi det.

Trevligt var det som alltid, säga vad man vill  men vår kyrka är toppen:)

(och nej vi är inte troende*s*)


Efter kyrkan åkte vi till Alsike och tittade på när Corrinda spelade basket, som vanligt är det en grymt hög ljudnivå  , när massa småtjejer skriker i mun på varandra blir det lätt så...:)


På väg ut till bilen när det var slut så stod det en väldigt rolig parkbänk som småtjejerna bara MÅSTE kliva upp på.

Givetvis så ramlade Lovelia ner, och skrapade upp ett sår på kinden och pannan:(

   Tur att jag hade snygga plåster med "äkta" diamanter på i skötväskan:)


Hemma igen så gick vi över till grannen och diskuterade vårt gemensamma projekt - deras lekstuga ska in till oss:)

Den ska bäras, den är TUNG och hon är trädgårdsarkitekt och har små fina planteringar överallt i sin trädgård så det kommer att bli spännande att se hur det går...!

Vår plan är att de som kommer på kalas på söndag får ta med sig starka muskler och hugga i och bära...SEN blir det tårta:)

Smart va? ( Eller hur pappa?  )


Jag rensade min tjusiga rabatt som jag anlagt själv (lät fint va?*s*) från gräs. Jag kan omöjligt fatta hur i hela friden det kan växa så tjockt och frodigt gräs DÄR av alla ställen, där vi grundade med duk, sen sand och sen jord. På gräsmattan växer det ju inte alls såhär...*mutter*

Jaja, skit samma, rådjuren har tuggat i sig tulpanerna så den är inte så frodig, min rabatt;)


Barnen höll sig så långt borta de kunde, för att slippa hjälpa till , men när det blev matdags flockades de och bad om att få beställa;)

Så, pizza och kebab till middag för ungarna, jag åt lax och maken stek, alla nöjda:)


Jag åkte iväg och boxades, skitkul, skitjobbigt och sa jag att det var   skitjobbigt???

Totalt slut efteråt, härligt.

Skakade så i höger arm att jag inte kunde dricka ur flaskan....då har man tagit ut sig hyfsat va?  :D

Hem och duschade, sen slöa i soffan innan jag gick och lade mig vid elva!

Som en annan bebis, jag är ju normalt nattuggla:)


Jag hade ju anledning, dels trött, begynnande halsont och snuva, dels skulle jag upp med barnen på morgonen för Perra skulle åka runt och leverera hela dagen.

Somnade fort, för att vakna av Jordan, hämta honom till mig i sängen, amma och somna om.


Vaknade halv fem av Lovelia som kräktes:(

Det kom inga mängder, och det var mer som att hon satte i halsen, men ändå, sen var det kört att somna om...


Idag har det sen varit sjukt.

Jag har ont i halsen, Lovelia var först piggelin, men Trixie var seg, båda däckade med hög feber framåt em...

  

De är ganska söta där de ligger.....:)


Novalie kom hem från skolan och berättade att nån kräkts...blä...inga fler baciller hit tack..snälla??


Jag har pysslat med inbjudningskort till Patricias konfirmation hela dagen, det var ungefär det jag orkade.

Ställde in min kära cirkelfys på kvällen, det kändes motigt, men jag är inte pigg. Lägg till det att Perra inte skulle hinna hem utan att stressa så jag skulle vara tvungen att ta med barnen...och de hade ju feber.....så nix, inse fakta - idag är det vilodag:)

Behövs det med.


Nu är mitt stora problem.....tvillingarna fyller år på fredag!!

10 år!  Och önskar sig....?  Ja vaddå?  Ska klura på det och se om man kan hitta på nåt bra:)


Nu.....jordgubbar!!


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards