Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Carola - 4 maj 2010 22:30

Men vilken trölig dag det varit, lång och trist, tur att solen sken och Janelle kom hem och sällskapade med mig ute, annars hade jag nog somnat stående;)


Lunchen intog vi utomhus:

  

Tjejerna gillar att sitta här!  Novalie är frisk igen fö:)

(  Och precis NU insåg jag att deras tomma tallrikar och glas nog står kvar där...oooops;)  Jaja, får väl hämta in dem i morgon då..)


Efter att de ätit klart så hoppade de studsmatta en stund innan de gick på baksidan av huset och plockade blommor, och vad är det här för blomma???

   Ser ut som gullviva, men är blålila???  Nån som har koll??


Jag slängde i en tvätt i maskinen, tog reda på en del i tvättstugan och sen bar jag upp tvätt som jag skulle vika, men den står kvar här och väntar, för då kom Janelle hem så det blev kaffe och snack i solen ist.  Misstänker att tvätten inte viker sig själv tyvärr, så då har jag att göra i morgon åxå  


Janelle ska på bal snart, niorna har det varje år, ytterligare en sak som jag missat, sånt hade inte vi på min tid....tur det kanske;)

Hon vill väldigt gärna ha en fin balklänning, så det letar hon efter just nu, både på nätet och i stan.  Bara hon hittar nån som inte kostar en förmögenhet bara, det är ju inte såååå ofta hon kommer att använda den;)


Lovelia fick vara utan blöjan en stund i dag när hon var ute:)

(Hon är 2½år)

Måste ju börja så smått, och det är ju en fördel att inte ha dem inne....  

Det gick bra i flera timmar, jag frågade om hon var kissnödig och fick ett rungande Neh! till svar varje gång:)

Till slut glömde jag bort att tjata och gick in och lagade mat, och efter en stund så kom hon ju såklart in och var blöt....och ledsen...stackars liten. Men det behövs ju några sådana gånger så hon fattar och kopplar:)

Dusch och nya kläder, plus blöja så var allt bra igen.


Patricia har ruinerat oss idag  , nästan iaf.

Hon fick en ny mobil för ett år sen, och nu är den slut, hon har smsat sönder den;)

Med 4000 sms per månad som minst så är det inte så konstigt kanske....

(ja fyraTUSEN sms)


Garanti kvar,men den är ju som ett skämt och täcker inte ett skit, så det blev såklart ingen ny eller lagad mobil på den, hon fick ta sin stenåldersgamla så länge.

Nu håller den på att falla i bitar, och utan mobil är hon så satikens grinig, så idag blev det en NY:)

Får bli en för tidig konfirmationspresent eller nåt.

Läs mer på hennes blogg om den,(finns i länklistan) det är ju kul att ligga på plus ibland:) Ett tag;)


Nu precis så kom hon upp med sin lilla bebisdator, då funkar inte laddaren, och när jag lånade den för några dagar sen upptäckte jag att pekplattan inte heller funkar, så nu får jag ta den under armen (eller i fickan, den är ju så liiiten *s*) och åka iväg med den i morgon, och ve om de försöker mygla sig undan garantin där!


Ska ha musiklek med Lovelia först, och sen vänta på Trixie som är på kyrkis, men sen får vi åka med den.


Nu börjar det köra ihop sig med alla aktiviteter som är i maj, samma visa alla år...vi har ju tre födelsedagar i vår egen lilla (ok STORA) familj, och så min mamma, Perras pappa (som vi ju firat redan), flera kompisar fyller år, och så ska Janelle på klassresa där vi ska vara föräldrar och både sova kvar och vara med under dagen....det är Kulturdag i Robban,Corrindas och Novalies skola på fredag, vi ska fota Jordan samma dag, Lovelias musiklekgrupp ska "sjunga" i kyrkan på söndag,(hon är bland de äldsta....*S*) Corrinda spela basket och det är sista babysimmet samtidigt....

Vi ska försöka få till tre barnkalas och ett släktkalas för alla tre ungarna, vi firar bröllopsdag och det är såklart nu som vårmarknaderna drar igång åxå så Perra är iväg och jobbar extra mkt just nu:)

Och så ska vi åka och titta på Talang i tv-huset:)

Allt är roligt, jag vill inte missa något av det, men det blir en del logistik att få ordning på:)


Givetvis så kommer det mer, maj är ju den månad som klassföräldrarna tycker att nu ska vi umgås, nu ska vi hitta på nåt kul för klassen, samma som i december...ingen jäkel har tid, men ändå så ska det pressas in;)  


Blir säkert bra med det:)



Ska avsluta och gå och ta reda på tvätten i tvättstugan, men ett bildbevis är ju på sin plats kanske:

  

TVÅ risgryn!!



Nu är det natti natti:)

Av Carola - 4 maj 2010 14:57

Hoppsan, satte mig för att amma Jordan och blev sååååå tröööööttttt.......z zZz

Jisses, gummiklubba i skallen vore mindre segt!


Inte har jag ju jobbat livet ur mig heller direkt, varit på musiklek med Jordan, och sen till Ikea för att köpa en ribb botten till Novalies sänglåda. Pizza slicar köpte vi med oss hem som småtjejerna åt i solen:) De älskar dem, men både Trixie och Novalie skrapar bort all fyllning  ...

Mumsigt med en tjock pizzabotten;)


Jordan somnade i bilen och sov en stund, han sov en stund på fm i famnen på Perra åxå, men han har inte alls sovit så länge som han borde, så jag trodde att han skulle knoppa in igen när jag ammade, men nope.....han blev speedad som tusan och yr omkring här på vardagsrumsgolvet, han har precis rivit ner alla tidningar från hyllan under bordet..  


Nu var det slut på det roliga så nu blev det lite gnälligt...men snart hittar han nåt annat spännande att sabba;)


Jag ska ta mig i kragen och resa mig upp ur fåtöljen och se om posten kommit , en kopp kaffe blir det nog så man kanske kvicknar till...Vänta nu....Vad skådar mitt öga??  Bland alla tidningar om han rev ner så fanns det en NY inplastad Allt i hemmet  !!!  Yippie:)  Inget ont som inte har nåt gott med sig alltså, nu blir det kaffe och läsa tidning:)


Hörs sen:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards