Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

Och resten av dagen...

Av Carola - 30 augusti 2007 22:21


Precis när jag loggade ut så stannade en bil utanför och en kompis med sina tre barn kom. De kikade förbi för att kolla om vi ville leka, men nu var ju min 4 åring inte hemma, och det var mest henne de ville leka med, men de stannade en stund iaf.

Hennes minsta är bara knappt två månader gammal och en riktig sötnos, och bara tanken på att jag snart borde ha en sån liten i min famn är helt otrolig!

Fast jag varit med om det förr så känns det ändå så obegripligt:)


När de åkte så vaknade min lilla som snart fyller 2 år från middagsluren ute i vagnen och ville sitta och mysa lite i famnen innan hon kvicknade till helt.

Solen sken så vi satt ute, bäst att passa på!


Sen blev det faktiskt fibermuffins!! Och de var goooooda de rackarna!

Receptet finns på Finax blåa mûslipaket. Gick snabbt som ögat att röra ihop åxå, sånt gillar jag!


När jag ändå stod där i köket så drog jag igång med pannkakorna, knäckte 10 ägg, vispade ihop 12 dl mjölk, grahamsmjöl och rivna morötter, och vispade min grädde:)


Gott!

Fast när man byter ut vanligt mjöl mot grovt och dessutom har i massa morötter så blir det rätt så mäktiga pannkisar, så det blev en massa kvar...Gör ju inte ett dugg för allt i världen för då finns det lunch till i morgon:)


Sen röjde jag lite i tvättstugan innan jag sanerade köket efter stortjejerna som dukat av ....de plockar av bordet och in i diskmaskinen,men glömmer att städa diskbänken och slänga sopor....


Och!!!

Mina småflugor har minsann minskat i antal!!!

Vågar kanske inte ropa "hej" än, men snart:)

Tack Radar, och vitt vin fällan...;)


I garaget bor igelkotten kvar, jag hörde den idag när jag gick in för att hämta nåt annat, hur det prasslade nånstans.

Men hur jag än letade så hittade jag inte på den:(

Gick där med mina nya fina lila trädgårdshandskar i äkta skinn ( köpta på Rusta iofs, men de är snygga och funktionella*S*)så jag skulle kunna bära ut den, men nä..

Jag vill inte ha den där inne, dels behöver vi kunna stänga dörren nu när det är kallt, och dels så bajsar den överallt:(

Och hur länge klarar sig en igelkott instängd?


Det finns kanske lite vatten att få tag i från en kran som droppar lite, men inga mängder.


Nu lät jag dörren vara öppen ändå, och hoppas på att den ska pallra sig ut. Fast den kanske har byggt sig ett ide där inne??

Nää, det kan de väl inte göra?? Eller?


Oj nu kopplade jag om på teven, och vad skådar mitt norra öga, jo treans "dokusåpa" Ensam mamma söker"

Verkar rätt.....näääeee...

Jisses....tror jag byter igen...


Jaja, det är väl dags att knoppa kanske, jag har ju planerat att åka till stan i morgon, kan ju vara bra att komma upp före lunch:) kanske..


Tjingeling:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards