Alla inlägg den 12 april 2010

Av Carola - 12 april 2010 23:03

Jajamen, nu är det vår!!

  

Maken funderade igår på om det kanske var dags att sätta upp studsmattorna?

Sagt och gjort, nu är de två stora runda uppe, den mindre rektangulära ska bäras ut ur poolrummet, men stod så illa till så det får vänta.


Ungarna blev överlyckliga:

  

Nästan all snö är borta ute på tomten, det är bara de ( fd.)största högarna kvar, och de minskar för varje dag:)

Nice!


Förutom att montera studsmattor igår så var vi och babysimmade:)

Jordan var inte på sitt soligaste humör och det var inte så kul att bada, men han var nöjd med att få flyta omkring och mysa:)

Loppan däremot härjade runt mest hela tiden:)


Jag var på ett pass Core Bosu på Friskis på em/kväll. Då ska man använda sig av en halv boll:) Antingen har man den platta sidan ner, vilket jag föredrar;) eller den runda, och då blir det vingligt  . Jag är inte begåvad med speciellt mkt balans....har väl bra precis så det räcker till att stå och gå typ:)

Svårare än det såg ut, kan man lugnt säga!  Inte nog med att min balans är kass, jag upptäckte att alla andra hade några muskler som hos mig var helt obefintliga...hm...måste se om jag kan hitta dem så vi bokade genast ett till pass på onsdag:)


Idag var det cirkelträning på schemat, och det känns fint i benen nu:)

(och armarna, magen, axlarna.....  )


Annars så har dagen bjudit på SOL  !!!

Jag flyttade ut både mig och Jordan, han satt på en filt och jag i en solstol:)

Trixie och Lovelia hoppade såklart studsmatta:)

De gick in för att hämta sina Barbiedockor och en stund för att äta lunch, men annars var de ute hela dagen.


   Såhär kan man åxå sitta på stolen...:)  Trixie är galen...


Jag har pumpat cyklar, ändrat höjden på sadlar och hittat Trixies cykel under snön:)

Dammsuga och röja köket hann  jag åxå, men sen satte jag näsan i solen och njöt. Det andra finns kvar, man kan städa en regning dag ist.


Patricia är sjuk, fortfarande:(

Hon har varit jätteförkyld länge nu, och i helgen var det riktigt illa med rejält ont i öronen under natten. Nu hör hon dåligt, och ligger mest och sover för det är så jobbigt att vara uppe , så imorgon ska vi försöka få en läkartid. Gissar att vi får en tid om två veckor eller nåt, med den otroligt snigelaktiga farten de har på vårdcentralen:(  Men jag har en backup plan, att ringa en privatläkare:D

Få se hur det går.

Det är väl ett virus, verkar ju vara kraftiga sådana i omlopp nu, men man vet ju aldrig.

Hon har prao denna veckan, så hon missar inget i skolan, det är ju bra det iaf.

Men det är synd om henne, min stora prinsessa  .



Nu ska jag borsta  tänderna, dumpa Jordan i sin säng och krypa ner i min och hoppas på att få sova, men först ska jag gå ner och kolla min sjukling.


Kolla vilken sötnos jag hittade på tv4s hemsida förresten:

  

Jordan som liten bebis!! åhhh så liten han var! Jag tycker ju fortfarande att han är en liten plutt, men så ser man en sån här bild och inser att tiden går:)


Natti natti nu!

Förresten, tack för alla möss tips, jag har kollat alla sidor nu:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards