Alla inlägg den 25 april 2010

Av Carola - 25 april 2010 23:33


Min fina fina vinröda Willvin väska heter: Willvin Magnificent Leatherette, den finns i beige och brunt åxå. Den har ett stort fack, med många små fack i längs sidorna, och så är det ett smalt fack, lika stort fast smalt...hm...  oj jag fattar inte ens själv...Jag ska se om jag kan knäppa kort på den:)

Den är mörk inuti, men eftersom den inte är så djup så hittar man alldeles utmärkt ändå. Det finns ju ett stort fack under väskan som man öppnar separat, det gör så att väskan är grund. Ingen risk att nåt hamnar längst ner som man sen missar.


* Nån i familjen som har nån allergi?

- Nej, ingen är allergisk mot något, tack och lov:)


* Susanna undrar om jag försökt få igång nån av förlossningarna?

- Nej, barn kommer när de är färdiga, oavsett vad vi gör, det är jag övertygad om:) Bättre att gilla läget och vila upp sig än att springa i trappor, lyfta tungt och dricka ricinolja...urk.   Ut kommer de, det kan man vara säker på:)

Lycka till med förlossningen Susanna:)


* Hur stort är ert hus?
Hur många av barnen har egna rum och vilka delar?
Hur ni bott på samma ställe sedan barn nr 1?
Vad är ditt bästa tips vad gäller situationer när barnen är trotsiga?


 - Huset är ett sutteränghus, dvs en våning delvis under jord, inte som en källare utan med stora förnster åt ett håll. Det är 112kvm på båda våningarna, men en del går ju bort i biyta, men ca 150kvm bor vi på:)


Janelle, Patricia, Robert och Corrinda har egna rum. Novalie och Trixie delar ett och där får Lovelia leka åxå, men hon sover inne hos oss än så länge, tillsammans med Jordan. Vi kan dela av gillestugan till fler rum, men det vill vi inte än..


När vi fick Janelle och Patricia bodde vi i stan, i en trea. Vi flyttade 1½ år innan tvillingarna föddes till ett hus där vi bodde tills vi hade sex barn. När Trixie (nr 6) var ett halvår flytatde vi hit, och här har Lovelia och Jordan fötts:)


Tips mot trotsiga barn??

- Jag börjar med att försöka resonera, funkar inte det så blir det tvång:) Simple as that.

Det beror ju på såklart, men jag tjafsar inte, då tar jag hellre ungen under armen och går därifrån.  Men jag väljer mina strider!!  Ibland kan man ju ha mer att vinna på att låta dem vinna;)


*Tränar jag mkt och hårt? Bvc säger att mjölken blir mindre näringsrik då?


- Jag tränar nu cirkelfys tre gånger/v. Det är tungt och tufft och svettigt. Och KUL. Ofta blir det nåt pass av lite mindre tuff träning åxå. Jordan går upp i vikt, och ser nöjd ut när han äter, det pratas ju om att bröstmjölken ska bli sur eller på annat vis osmaklig när man tränat, men det tror jag inte så värst mkt på.

Jag helammar,och tror på att träning är bra.

Banta är inte bra när man ammar däremot, då frigörs massa gifter man har inlagrat i kroppen och går över i bröstmjölken.

Men banta och träna är inte samma sak:)

(även om resultatet man vill åt oftast är samma;) )

Äh, gör som du tycker, titta på din bebis och använd ditt sunda förnuft.


Så, nu tror jag jag svarat på de frågor ni ställt:)

Fortsätt gärna att fråga, jag svarar, om inte direkt så såsmåningom:)


Nu ska jag sova:)

Natti natti:)

Av Carola - 25 april 2010 15:37


Eftersom jag inte är ett endaste dugg tjatig om mina fina skötväskor, från Willvin  :) så kanske ni förstår att jag vill tipsa er lite om just Willvin!

Om ni blir ett fan av dem på Facebook, så kan ni vinna nedanstående ûbertjusiga, smarta vagn!

Willvin - smart designs for families on the go  

klicka in där och bli ett fan, när de fått 200 st så tävlar de ut denna skönhet:




Värde: 5000kr!


'Liten och smidig som ihopfälld


 Lätt som ett fjun;)


Mer om vagnarna kan ni läsa här http://www.joovy.com


Den passar från nyfödd, man kan klicka fast ett babyskydd på den, upp till runt 5 år. Smart när man har en bebis och en som kanske går själv men inte orkar hela tiden, eller när man själv ledsnar på att jaga....;)


Willvin kommer att ha fler tävlingar på Facebook, så bli ett fan nu, så har ni ju chansen. Kan JAG vinna så kan ni:)


Länken igen:  Willvins Facebooksida



Nu ska jag skala potatis!


Ps: Jag erkänner att jag snodde bilderna rakt av från Beckhabitch:) Ds

Av Carola - 25 april 2010 00:06

Lördag = barngympa = upp tidigt.

När mobilen larmade så tittade jag först åt vänster och såg den här mysproppen:

  

Bilden är dålig jag vet, men jag kunde ju inte gärna dra på blixten och väcka henne  .

Lovelia vaknade redan vid sex och klev upp tyst och försynt och slog på tv:n, men det var inget kul, tror det var TV-shop;) så hon kom och kröp ner hos mig och somnade om.


På andra sidan hade jag denna filur:

  

Piggelinen som vaknar som en solstråle varenda dag:)


Jordan och jag smög upp och lät Lovelia sova en stund till, väckte Novalie och Trixie och Robert som skulle med, för efter Trixies gympa skulle jag skjutsa honom på kalas.

Frukost, nya blöjor, gympadräkter på, Lovelia vaknade och fick välling, och så in i bilen och iväg.


Trixies gympa är mellan 9.15 och 10.00, Novalies mellan 10.00 och 10.45

Robban skulle till Fyrishov halv elva.

Skjutsade honom dit genom stan som var ganska lätt att köra i för en gångs skull, hatar bussfiler och vägarbeten och skit, men helger är det ok.

Gick in med honom och kollade av när han skulle hämtas. Han skulle få skjuts med kalasbarnet hem så det blev ju behändigt:)


Hem igen och körde ikapp Novalie 50 meter före vårt hus:)

Hon går hem från skolan själv nu sen några veckor och eftersom gympan är på skolan så fick hon gå idag.


Solen sken så det blev kaffe och morgontidning ute:)


Jordan har upptäckt att det faktiskt finns saker som smakar finfint att äta, till exempel min fil på morgonen:

   Mums!  Nu vill han sitta med vid bordet när jag äter frukost och så skriker han efter mer om det går för långsamt:)


En annan väldigt god sak, det är hallon och kesella!

  

Hur gott som helst, och det här ratar han till och med att amma för:)

Det är ju ganska surt, men det verkar han ju helt klart gilla.


Jag plockade lite, röjde lite, gick ner och väckte tonåringarna så de kom upp och åt frukost vid lunchdags....:) och tvättade några maskiner, vek lite tvätt, gick ut med tvätten till allas byråar, och så övertalade jag Janelle och Patricia att hjälpa till att städa i gillestugan    (övertala = milt tvång = bara lite hot men mera mutor, i det här fallet skulle jag åka med P och byta lite kläder  )


Det var inte så länge sen vi gjorde ett storröj där, men det är ett ställa som varken jag eller Perra är på varje dag, så det tenderar att bli kaos extremt fort, nu var det ganska snabbt gjort, först plockade vi, sen dammade de och jag dammsög. Lovelia hjälpte till hon med....;) och Jordan visade hur bra han kan stå med stöd:

   Kolla, vad jag kan!!!


När vi städat klart så åkte Patricia och jag iväg. Janelle är förkyld och lite hängig så hon stannade hemma med Lovelia, att sitta i solen och jäsa och kolla på lillasyrran som hoppar studsmatta kändes ganska bra:)

Trixie och Novalie var hos en granne och lekte.


Vi bytte kläderna, köpte lite underkläder, och så hittade hon en fin klänning som hon ska ha på sin konfirmation:

   Svårt att fota i provrum med de starka lysrören....men det syns hyfsat:)

Fin va?

Jackan fick hon åxå, den var på rea:)

Plötsligt var klockan fem och de stängde....hoppsan vi var visst sist kvar i affären..:)

Vi skulle ha kollat på skor åt henne med, men det får väl bli en annan dag då.


Hem, och då hade Robban kommit, och så kom småtjejerna med.

Perra och Corrinda är på basketcup hela helgen, så för att lyxa oss lite med middagen (läs: Jag slippa laga mat  ) så åkte vi till MC Donalds:)


Janelle ville hellre åka med sina kompisar på Kina restaurang så hon dissade oss, men övriga satt fint och åt. Inget spring, inget tjafs?  Trevligt:)


På vägen hem kom ungarna på att vi inte köpt lördagsgodis, jag försökte förhandla mig ur det, men det lyckades ju såklart inte...så jag svänge in på Coop.

Det blev ett dyrt godis stopp, för jag hittade tre roliga kok (bak) böcker på rean, och Robban hittade en Simpson film han ville ha....men men, nu kan jag baka sjukt många olika muffins iaf  


Hemma igen hoppade jag lite studsmatta med ungarna, det är så roligt, men ack så jobbigt!  Sen var det minsan dags att göra i ordning Jordan för natten, amma och sen somnade han i sin vagn.

Lovelia kom och ville gå och sova så jag fixade henne med, hon fick välling och pyamas och sen var det natti natti.


Novalie och Trixie tittade på en film, sen kom de och gnuggade sig i ögonen och sa godnatt:)

Vi har inga timslånga läggningar här hemma direkt:)


Nu har tonåringarna kvicknat till ordentligt, och kommer väl att sitta uppe halva natten...själv ger jag mig nu och går och borstar tänderna!


Natti natti:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards