Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Lite fler svar:)

Av Carola - 25 april 2010 23:33


Min fina fina vinröda Willvin väska heter: Willvin Magnificent Leatherette, den finns i beige och brunt åxå. Den har ett stort fack, med många små fack i längs sidorna, och så är det ett smalt fack, lika stort fast smalt...hm...  oj jag fattar inte ens själv...Jag ska se om jag kan knäppa kort på den:)

Den är mörk inuti, men eftersom den inte är så djup så hittar man alldeles utmärkt ändå. Det finns ju ett stort fack under väskan som man öppnar separat, det gör så att väskan är grund. Ingen risk att nåt hamnar längst ner som man sen missar.


* Nån i familjen som har nån allergi?

- Nej, ingen är allergisk mot något, tack och lov:)


* Susanna undrar om jag försökt få igång nån av förlossningarna?

- Nej, barn kommer när de är färdiga, oavsett vad vi gör, det är jag övertygad om:) Bättre att gilla läget och vila upp sig än att springa i trappor, lyfta tungt och dricka ricinolja...urk.   Ut kommer de, det kan man vara säker på:)

Lycka till med förlossningen Susanna:)


* Hur stort är ert hus?
Hur många av barnen har egna rum och vilka delar?
Hur ni bott på samma ställe sedan barn nr 1?
Vad är ditt bästa tips vad gäller situationer när barnen är trotsiga?


 - Huset är ett sutteränghus, dvs en våning delvis under jord, inte som en källare utan med stora förnster åt ett håll. Det är 112kvm på båda våningarna, men en del går ju bort i biyta, men ca 150kvm bor vi på:)


Janelle, Patricia, Robert och Corrinda har egna rum. Novalie och Trixie delar ett och där får Lovelia leka åxå, men hon sover inne hos oss än så länge, tillsammans med Jordan. Vi kan dela av gillestugan till fler rum, men det vill vi inte än..


När vi fick Janelle och Patricia bodde vi i stan, i en trea. Vi flyttade 1½ år innan tvillingarna föddes till ett hus där vi bodde tills vi hade sex barn. När Trixie (nr 6) var ett halvår flytatde vi hit, och här har Lovelia och Jordan fötts:)


Tips mot trotsiga barn??

- Jag börjar med att försöka resonera, funkar inte det så blir det tvång:) Simple as that.

Det beror ju på såklart, men jag tjafsar inte, då tar jag hellre ungen under armen och går därifrån.  Men jag väljer mina strider!!  Ibland kan man ju ha mer att vinna på att låta dem vinna;)


*Tränar jag mkt och hårt? Bvc säger att mjölken blir mindre näringsrik då?


- Jag tränar nu cirkelfys tre gånger/v. Det är tungt och tufft och svettigt. Och KUL. Ofta blir det nåt pass av lite mindre tuff träning åxå. Jordan går upp i vikt, och ser nöjd ut när han äter, det pratas ju om att bröstmjölken ska bli sur eller på annat vis osmaklig när man tränat, men det tror jag inte så värst mkt på.

Jag helammar,och tror på att träning är bra.

Banta är inte bra när man ammar däremot, då frigörs massa gifter man har inlagrat i kroppen och går över i bröstmjölken.

Men banta och träna är inte samma sak:)

(även om resultatet man vill åt oftast är samma;) )

Äh, gör som du tycker, titta på din bebis och använd ditt sunda förnuft.


Så, nu tror jag jag svarat på de frågor ni ställt:)

Fortsätt gärna att fråga, jag svarar, om inte direkt så såsmåningom:)


Nu ska jag sova:)

Natti natti:)

 
 
Sofia

Sofia

26 april 2010 11:01

Meen härliga du!
Jag har tre barn och massor att lära av dig märker jag.

Ha en fin Måndag!!

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

27 april 2010 08:11

Halloj, vad roligt att vi har fått en expertkommentator på skötväskor ;-) Hoppas att de funkar bra för just Er ;-)

Stora Kramar Petra

http://www.willvin.se/blog

 
Ingen bild

Carola m 8

27 april 2010 15:47

Petra: De är toppen! Älskar dem:)
Sofia:Tack:) Och ha en trevlig tisdag:)

 
Ingen bild

antonia

30 april 2010 02:58

vem av corrinda och robban fick sova i eran fina gamla bebissäng? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards