Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Carola - 26 maj 2010 22:04

   Man kan inte vara glad jämt, inte ens i en dräkt från DisneyWorld;)



Vad är det som händer mellan kl 03.00 och 05.00 VARJE natt/tiiidig morgon som är så extremt spännande att Jordan bara måste vara vaken??

Är det kanske solens förhållande till månen, longitudens latitud, gaphalsarna till småfåglar utanför fönstret, bristen på bussar som bromsar in vid hållplatsen eller VAD??

  


Skit samma orsaken, ungen är vaken, pigg som en mört och GLAD nästan varje natt!

*morr*

Behöver jag säga att mamman i familjen är trött? Pappan är inte heller så där himla glad över sin sons filurande sådär mitt i natten ;)

Vi har mörkläggningsgardiner plus persienner och stäng dörr så det är mörkt i rummet men han vaknar ändå.


Ställer sig upp och rycker och drar i rullgardinen, drar en i håret, pillar i näsan, försöker kolla om det går att dra bort ögonlocken på sina föräldrar eller om de kanske säger nåt kul då...  ...och det kanske låter kul när vi svär och morrar, vad vet jag;)

Han babblar och skrattar och är helt underbar, men liite fel tid på dygnet då  .


Men förutom lite lätt sömnbrist är det bara bra:) Det är smällar man får ta, men jag undrar ju som sagt varför han vaknar??


Sen är han ju supertrött och sover som en gris när det är dags att börja dagen:)


Som i måndags, vi skulle till BVC och väga kl. 9.00

Jag , som varit vaken mellan 3-5 var aptrött, men släpade mig upp vid 8, bara för att inse att jag var den enda av oss som var vaken, Jordan sov som en spädgris med blöjbaken upp i luften, Lovelia snarkade gott och Trixie bara vände på sig och somnade om när jag försökte väcka henne.....

Maken och Novalie var på väg till skolan och då upplyste han mig om att Corrinda var hemma för hon hade huvudvärk.


Efter att jag klätt på mig, fixat i ordning mig och ätit frukost och de små fortfarande inte rörde en fena så var jag innerligt glad över att hon var sjuk just då, eftersom hon då kunde hålla ett öga på de sovande prinsessorna:)


Jordan blev upptagen ur sängen och placerad i pyamas i bilen och så åkte vi till BVC, där han blev morgontvättad och påklädd efter vägning och mätning:)


9,4kg och 72,5cm lång är prinsens siffor, han hade gått upp inte alltför modiga 100g på en dryg månad. Det förklaras ju såklart av att han far omkring som ett yrväder hela dagarna:)

Han går längs med möblerna, och det fick han guldstjärna för, det "ska"man inte kunna förrän vid 10 månader, och han är knappt nio:)


Han har äntligen fattat grejen med att äta mat åxå, inte så att jag har förtvivlat i mina försök att få honom att äta, tvärtom, det får väl ta den tid det tar, men det är ju trevligt att han uppskattar mat.

Idag åt han gröt med stor förtjusning, och han blir skitsur om han inte får en skål med fil varje morgon. Banan är gott, medan fruktmos på burk är mkt tveksamt.

Hemlagad Chicken Curry var väl ok, lite väl mkt konsistens, men god smak, gurka mums, tårta, grädde, glass - där finns inga gränser, keep it coming bara, han gapar så fint:)  En geléälg från Ikea låg och skräpade på golvet efter barnkalaset, och den var ju delikat, han blev väldigt deppig när jag tog den av honom....elaka mamman:)



--------------------------------------------------------


Nu ikväll har vi varit på föräldramöte för Novalie, vi fick klassindelningen för ettan, och fick veta vilken lärare hon får.

Det ser så bra ut så:)

Härligt!

Det blir tre klasser, och en av lärarna har alla de fyra äldre barnen haft, Robban och Corrinda har henne nu, så det hade ju varit kul att få henne till Novalie med, men nu blev det en annan tjej. Jag är övertygad om att hon är bra hon med:)

Det var bara bra lärare som fick ettor i år, så det spelade ingen roll vilken vi fick kändes det som. Novalie har fått med sina kompisar som hon ville, så hon var jätteglad nu innan sängdags:)

Skönt, det är jobbigt när man inte är nöjd, när det känns bara "sådär".


Nu är jag hungrig!

Lagade sååå god fiskpudding till middag, mixade lax, kidneybönor och broccoli med massa kryddor och ett ägg och lite potatismjöl, in i ugnen 20 minuter.

Nej, ingen unge åt, men jag tyckte det var finfint  .

Det var dock länge sen,, så det får nog bli lite hallon och kesella nu!


Bye bye:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards