Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Carola - 18 februari 2010 20:48

Igår gick jag och lade mig klockan 21.30

De är inte vanligt må jag säga, snarare så börjar jag kvickna till ordentligt där framåt kvällskvisten och kan dra igång projekt som tar flera timmar:)

Men igår var jag trööööööött.

I ärlighetens namn så hade jag längtat efter att lägga mig sen strax efter 19.00 men SÅ tidigt kan man inte lägga sig, det är bara så:)

Gäspade mig igenom några timmar framför datorn innan jag kände att det var acceptabelt att hoppa i säng där vid halv tio.

Givetvis så kunde jag inte somna  men låg ändå där och halvslumrade en timme, då mannen kom in med Jordan.

Han hade fått mat precis innan jag gick och lade mig så han hade gott kunnat sällskapa med maken en stund, men nope. Gnäller bebisen så är bebisen hungrig.

Alltid. Och är bebisen inte hungrig så är han ändå hungrig enligt mannen....  .

Jordan är förkyld, stackarn, och har sen klockan 22.30 igår och fram till 05.30 i morse vaknat ungefär varje halvtimme.....  utom de perioder han faktiskt var vaken och låg och kvittrade bredvid mig.

Han har inte varit ledsen, men täppt i näsan och inte kunnat sova, aternativt vaknat hela tiden.

Vid 5-tiden gick jag upp med en überpigg bebis, rensade lite i näsan, så han nös flera gånger och skrattade så han kvittrade  där på skötbordet.

Ny blöja och ren näsa så kunde han sen äntligen äta så han blev mätt och sov sen mellan 6-10.30

Jag kvicknade till när mannen åkte iväg med Trixie till kyrkis vid 9-draget och Loppan satt och tittade på TV:)

Där fick man för att man trodde man skulle få sova.

TOLV timmar i planläge men inte tusan fick man sova nåt vidare....  ..dagen idag har varit seeeeg:)

Men nu är jag pigg såklart  .


Lite förkyld har jag blivit, det var väl därför jag var så jäkla trött igår förstås.

Lite ont i halsen, lite snuvig. Ingen fara på taket. Än iaf..


Igår hoppade jag lunchgympan, körde ett styrke/konditionspass hemma på tisdagkvällen och jag hade så grymt ont både igår och idag att det är helt galet..

Träningsvärk deluxe, med extra allt:)  

Det fanns liksom inte en chans att jag skulle kunna gympa, lägg till de små förkylningssymptomen så var det lika bra att låta bli.

Tror nog att träningsvärken åxå hade stor skuld i tröttheten;)


Vi åkte på Ikea och åt lunch efter kyrkis. Trixie, Lovelia jag och mamma J + hennes V, och sen hämtade vi våra döttrar i skolan och åkte hem till dem och lekte:)

Novalie fick välja mat och hon bad om pasta och köttfärssås på burk, och det passade mig fint, enkelt och kvickt:)

Jag råkar ju dessutom gilla den där burk såsen:)


----------------------------------------------------------------------


Flera gånger nu på kort tid har jag fått frågan om hur många blöjor jag bytt?

Ja men det är ju självklart att jag håller räkningen på sånt .

Till slut så blev jag ju nyfiken själv ju!

Om man bara räknar på att man bytt 5 blöjor per dag och unge i tre år, så blir det ju typ 150st blöjor per månad, 1800 blöjor per år, och på tre år då:5400st.

Gånger sju barn är: 37.800...Plus Jordans ca 5000st till...

Det blir 42.800....På allvar??

Nej det är inte möjligt..?


Byter man tre blöjor per dag blir det 3249st på tre år, totalt: 25.920stycken


Vänta nu....En blöja vad kostar den? Typ 1.50? 

Nej jag slutar räkna nu tror jag  och ångrar att jag inte köpte de där tygblöjorna till Janelle som jag funderade på  .

Fast å andra sidan hade jag behövt tvätta ännu mer i så fall, så no regrets:)


Jag jobbar ju dessutom med barn eller bebisar när jag jobbar, så man kan lugnt säga att det blir mååånga blöjor att byta:)

Här hemma byter jag ju faktiskt inte alla, så jag kan ju inte ta åt mig äran för mer än, tja..typ 25 tusen då

..................................................
.....................................


I lördags var vi bortbjudna på middag, och Jordan ville vara fin

  


så han lånade sin systers deamdem, eller hur hon nu sa:)

Tjusig blev han hur som helst  .( Snott bilden från A på facebook, tackar:))


Och tjusigt är det ute också!

  Hela mobilen är full av mer eller mindre bra kort på vinterlandskap:)

 

Det är ju så vackert att man kan gråta, och så ovanligt att det är bäst att föreviga det för vem vet när man får en så här vintrig vinter nästa gång?! 


Nu hojtar mannen på mig att gå och koka te och så vill han ha två rostade mackor med havtornsmarmelad på....Hm....det låter onekligen gott:)

Ja, så får det bli!!


Natti natti på er:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards