Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Carola - 19 februari 2010 21:26

  "Lovelia håller på att drunkna"

Familjen Wetterholms tvååring Lovelia vill inte ha flytkuddar fast hon inte kan simma. Hon älskar vattnet, men ibland håller det på att sluta illa.

  


Nästa avsnitt åker vi till badhuset och ja vad säger man?

Lite svinn får man räkna med;)? 

Det är så roligt att se hur de kan vinka saker på det sätt som de vill  , för sanningen är den att det inte var nån fara alls med Loppan:)

Men det SER ju så ut.

Jaja, ska bli spännande att se hela, och utan hack, min dator ville INTE spela upp klippet fint utan envisades med att hacka järnet, så när vi pratar så låter det

 v ää  ld igt konstigt;)

Det ser coolt ut i början, när Corrinda åker vattenrutschkana:)


Idag har jag och småtrollen tagit det lugnt hemma, sååå skönt att inte behöva flänga ut och in ur bilen med ungarna flera gånger om!

Vi väntade på sotaren som skulle komma mellan 10 och 13.

Om jag jobbade skulle jag bli ganska trött på den oexakta tiden;) men nu gör jag ju inte det utan städade på här hemma i väntan på honom.

Han dök upp strax före ett ...hade jag vetat det så hade jag nog legat kvar en stund till i sängen i morse och gosat med Jordan  han är så mysig när han ligger bredvid en och snackar och ler.


Jag har  skurat vårt köksbord, begriper inte, trots att vi ju faktiskt torkar av det flera gånger varje dag, så är det sååå skitigt för jämnan!

Nu var det gröna sidan på svampen, Yes diskemedel och gnugga gnugga gnugga!

Efter denna synnerligen hårdhänta behandling så fjäskade jag till det med lite möbelpolish  så nu är det både rent och luktar gott:)

Ett tag....


Jag borde ha skurat av iaf tripp trapp stolarna med, men det hann jag inte, däremot dammsuga bort ett smärre grustag av smulor över hela köksgolvet...

Så det är lite rent hemma hos oss nu iaf...!


Vi får försöka storstäda i helgen för det ska ju ändå bli snöstorm:)


Novalies gympa är inställd i morgon och det är ju jätteskönt, hade jag inte lovat att ställa upp som ledare för Trixies grupp så hade vi kunnat sova vidare...men nope, nu är det rise and shine och ut och skotta fram bilen vid halv nio imorgon...hm  om jag inte kan lura maken att åka dit...men det är ju inte så troligt;) Han vet ju vad jag lovat:D


Janelle har åkt iväg på ett ledarläger med kyrkan, Patricia är på ungdomsgården, Mannen kom just hem från pokerspel, Robban kollar på film, Corrinda blev hemskjutsad alldeles nyss från en kompis, Novalie och Trixie somnade i soffan när vi kollade på Let´s dance och Lovelia lade jag att sova innan.

Jordan sover för ögonblicket i sin lilla korg så det är just nu tyst här hemma.

I samma sekund som min sportfåne till man kom in i vardagsrummet så åkte det där eländiga OS på....men jag ska minsann se vem som åker ut i Let´s dance om en stund:)


Nu ska jag koka lite te, eftersom Janelle är borta blir det ingen chailatte serverad, ska man ha en får man göra den själv:)

Ha en bra fredagkväll:)

Natti natti!


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards