Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Novalie 7 år:)

Av Carola - 23 maj 2010 22:55

Tack för alla gratulationer på vår bröllopsdag först!

Visst var ju klänningen helt makalöst tjusig?

Jag har aldrig haft nåt så vackert på mig varken förr eller senare:)  I love.


Jag väntade ju Lovelia när vi gifte oss, var i v 21, så det var preciiiiis så den gick att snöra ihop i ryggen, jag tackar min eminenta frisörska för det, jag höll andan, hennes elev höll emot mig i armarna och hon DROOOG i snörena så det knakade, men ihop gick den:)

Andas gick det med. Hyfsat;)


Att gifta sig i vitt kändes inte som ett alternativ...med sex barn och det sjunde i magen var det ändå ingen som skulle gå på det där med oskyldig brud...;O)

Rött/ vinrött kändes inte rätt, jagf hade en vacker rosa klänning som favorit en stund innan jag fick ögonen på den här  . Älskar färgen:)


Jaja, nog om det.


Idag är det vår Novalies dag! Hon fyller sju år:)

Mobilen var ställd på 8.30 (ja jag vet att vi är sega på morgonen,hihi) och jag segade mig upp och väckte alla barnen. Perra jobbade och åkte redan vid 6 och då ville vi inte vakna...

Lovelia som brukar kunna vara svår att väcka när hon är trött vaknade så fort jag viskade: Ska vi sjunga för Novalie?

   Vi tog ton utanför dörren och så sjöng vi vårt vackraste för henne, och hon hade såklart vaknat när vi väckte Trixie i sängen bredvid, så hon låg bara och väntade...:)

Hon fick en penna med Askungen på av Trixie som själv valt ut den i affären:)

Strumpor med prinsessorna på, diadem, ett bollspel, och så det hon önskat sig mest av allt: Inlines:)  (plus skydd)

  


De här inlinesen (så kan man väl inte skriva? Vad heter inlines i plural? Hm..jaja)

är två i ett, så man kan antingen ha fyra hjul på rad, som en skridsko-med, eller så skruvar man om dem så att det är ett i fram och två i bak, som en trehjuling:)

Skitbra!  Hon kunde åka perfekt på en gång:)


Eftersom det regnat hela dagen, utom när det åskade, dundrade och vräkte ner regn mitt på dagen, så har hon åkt omkring inne mest hela tiden....


Kl. 14.00 var det kalasdax, och alla små gäster troppade in och visades ner i gillestugan där Corrinda var lektant:)

Janelle och Patricia passade en sovande Jordan samtidigt som de kollade på tv och surfade...jobbigt värre;)


Jordan sover ju inne i vagnen på dagarna och kvällarna, men nu har han lärt sig hur man sätter sig upp i den, så nu är det slut på det, eller sele på....inatt när jag vaknade och skulle hämta honom, så satt han upp och grät...inte bra, ren tur att han inte lutade sig över kanten och trillade i golvet..


Barnen lekte fint i en hel timme innan de fick fika, och det var en hög snälla och trevliga barn runt bordet (10st).

Kompis J stannade kvar som hjälp, men det behövdes inte de var så snälla, men det var trevligt med sällskap:)


Hela havet stormar, och fiskdamm avslutade två timmars kalas och sen var det bara den roliga städningen kvar  .


Novalie var supernöjd med allt!

Det här var hennes första stora barnkalas, förrut har hon ju inte haft så många kompisar så då har det blivit små kalas, förra året blev det inte ens det för det var så mkt annat....Men nu har vi tagit igen det:)


När Perra kom hem så åt vi middag, Pasta med skinksås, som Novalie beställt, och sen sjöng vi för henne och åt lite glass:)

  


Nu ligger en trött sjuåring och sover.....  Lilla Novalie, som är vår alldeles egna lilla solstråle, alltid glad, alltid nöjd alltid vänlig!


Imorgon ska jag äntligen väga Jordan, om nu inget annat kommer i vägen som de senaste tre gångerna.....Jag har haft en tid i veckan inbokad som jag fått avboka för nån varit sjuk.. NU vill jag veta hur mkt han väger:)


Undras om han klivit över tio kilos strecket???


Bye bye:)


 
 
Ingen bild

Jessica

24 maj 2010 00:00

Grattis Novalie!! :)

 
Hanna

Hanna

24 maj 2010 09:27

I min värld heter det helt klart inlinesen om det är flera och bestämd form. =)

http://hannahylk.se

 
Katie Grün

Katie Grün

24 maj 2010 11:11

Underbart att du hade en toppen födelsedag Novalie!!! :) Underbara unge! Så söt i familjen Annorlunda

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Kalla mig vad du vill men jag heter Johanna

Kalla mig vad du vill men jag heter Johanna

24 maj 2010 14:51

GRATTIS i efterskott Novalie!!!

http://tufsisblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jossan

24 maj 2010 18:49

Hon är nog den sötaste av dom alla tkr jag;D

 
Therese

Therese

25 maj 2010 19:00

Kikar in och säger hej och försöker sprida ordet om min giveaway: jag förverkligar en dröm och öppnar en liten bloggshop där jag säljer barnkläderna jag syr.Vinnaren får ett valfritt plagg ur butiken. Självklart har jag en giveaway för att "sprida ordet" och jag hoppas att ni småbarnsföräldrar kan tänka er att hjälpa mig med detta.

http://www.krokkofin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards