Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Mera svar, del 2

Av Carola - 20 augusti 2010 23:39

Fråga:

Vilken tid brukar de stora tjejerna lägga sig när dom ska upp till skolan? Min dotter är gärna uppe halva nätterna. Hur gör ni? Tips?

 2. Blir det fler barn? :)


Svar: När det är skola dagen efter ska de lägga sig vid 23, senast. Det gör de....ibland:)  De är precis som jag, väldigt kvällspigga och tyvärr - morgontrötta.

Jag vet inte om jag har några tips, för de gör ju lite som de vill, men det är de som är trötta dagen efter om de nattsuddar....;)

Fler barn: Kanske;)


Fråga: kan du lägga upp bilder på alla barnen från dom är små till nu och självporträtt i skolan på dom :)
och skriva en rad om dom var och en:)
Svar: Ja det kan jag göra, men det kräver lite letande, så ha tålamod, påminn mig om jag glömmer:)


Fråga: jag har märkt att familjen annorlunda går i repris kl 02:25 har ni någon anning om vf det går så sent? :)

Svar: Det måste vara för att de som jobbar natt ska kunna se det;) Nej jag vet inte, men det gick väl i repris på dagarna för ett tag sen? De kanske snurrar det lite här och var:)


Fråga: en undranbara om sidan
kan man numrera inläggen?

är trevligt när man letar efter något specillt

Svar: Jag ska försöka bli bättre på att kategorisera inläggen , jag är skitdålig på det...


Fråga:nu kommer ju vintern snart..

hur håller barna reda på sina egna mössor och vantar?
har ni egna korgar i hallen?
har de egna krokar till jackor regnkläder,overaller mm
eller där det får plats
skohyllan måste väl också sluka en hel del skor

är det du som håller ordning eller även barnen någorlunda eller behöver du tjata
har du bilder på hallen vore det trevligt!

 

 Svar: Ja hua....gillar inte vintern:(

Vår hall är allt annat än bra, och det är svårt att göra nåt av den:(

 Vi har trappan ner precis till höger om ytterdörren, rakt fram två trappsteg upp och sen själva hallen som en smal remsa till vänster, som avslutas med en toalett,

(som används enbart som skötrum) 

För ögonblicket har vi inte ens en hatthylla för det ramlade ner för nån månad sen....! Vi ska göra nåt, men vet inte riktigt vad! Jag kommer säkert att blogga och visa bilder när det är på gång:)

Vi har en Trofast stomme från Ikea med backar, en till varje barn förutom Lovelia som har fått en korg ist och Jordan som inte haft så mkt ytterkläder än.Han har sina saker inne på toan. I de backarna förvaras ungarnas mössor, vantar, cykellås,lite allmänt jox.

Sen hänger de jackor och sånt där det finns plats.

  Till sommarskorna har varje barn en blå back där vi lägger alla skor, ryms många:)

 På vintern är det inte lika mkt skor..

Jag avskyr vår hall, den är liten och opraktisk! Det går inte att hålla ordning, men jag gör så gott jag kan och barnen är faktiskt rätt duktiga de med:)

 Det går liksom inte att komma fram om det inte ställs skor på hyllan och läggs saker i lådorna:)


Fråga: Snusar/röker du? Vad skulle du göra om någon av dina barn började med det?

Svar: Nej. Jag rökte innan  jag fick barn, men slutade när jag blev gravid med Janelle. Skulle aldrig kunna tänka mig att börja igen. Om nåt barn skulle börja med de dåliga ovanorna skulle jag bli ledsen, det är så osmart på alla sätt och vis. Än så länge har jag inte behövt ta ställning till det. Perra rökte han med innan barnen, men slutade, och har aldrig ångrat det:)


Fråga:Vem i familjen har rollen som =
den roliga
den tysta
den gladaste
den piggaste ( på morgonen :p )
Tack för en SJUKT bra blogg!

 

Svar: Hm....Den roliga: Lovelia

Den tysta; Nu pratar vi om Familjen Wetterholm, där alla är pratkvarnar;) så ingen är tyst, men tystast kanske Robert är:)

Den gladaste: Novalie, hon är nästan aldrig sur.

Den piggaste: Jordan:p

Tack för att du gillar den:)


Fråga: när lägger säj corrinda _???? när de är skola vilken tid ??????

Svar: Runt 21.30 på skoldagar, och typ midnatt när det är lov:) Samma med Robban.


Fråga : Jag undrar också hur stort ni bor, och hur många rum ni har??

Svar: Skrev om huset i ett annat svar, men det är 224kvm stort, två plan och sex sovrum, ett vardagsrum, en gillestuga + tvätt och badrum osv. För litet alltså:)

Vi kan dela av gillestugan, eller inreda garaget, men det tar tid och kostar pengar så vi drar på det så länge vi kan:)


Fråga: Nu har jag några frågor.
1 hur mycket mat handlar ni i veckan hur många liter mjölk går det?
2. vad äter ni oftast för maträtt?
3. hur många blögor tror du, du har bytt?

Svar: Vi handlar massor av mat per vecka:)

 Kanske 10l mjölk, 10l fil, ungefär iaf.

Tycker vi äter samma hela tiden..kyckling, köttfärs, lax, korv, pannkaka, bara lite olika kombinationer, Tacos äter vi ju iaf varje (jäkla*s') fredag:)


Jag räknade på hur många blöjor jag bytt för ett tag sen och tror jag kom fram till att det borde vara runt 24.000st. Lägg sen till att jag är barnsköterska och jobbat med små barn, prematura bebisar bla, då kan det vara 15 blöjbyten på ett pass;)  Så det är måååånga blöjor:) 


Fråga: ...kommer du alltid vara hemmafru lr ska du ut i arbetslivet när dom små e stora?:)

Svar;  Jag skulle gärna vara hemmafru hela livet, men tror inte det funkar, så nån gång måste jag väl jobba,. Jag HAR jobbat ganska mkt mellan barnen faktiskt, mest natt, men runt 50%, och nu har jag inte jobbat sen 05. Då jobbade jag på neonatalavdelning, men för tidigt födda bebisar:)


 

 
 
mickan

mickan

21 augusti 2010 00:23

hejhej=) brukar tjuvläas din blogg varje dag=) gillar familjen anurlunda pogrammen o ja kom på hur ni ska f¨vara med igen fast bara lite=) heheh när dem filmar Mirkas familj kan du o alla barn o karn besöka dem =) heheh så får ni oxå vara med ett avsnitt till o vi får se er igen=) bra va??!!=) ehhehe
ha d bra
//Mickan

http://hippiemicka.blogg.se

 
susanne

susanne

21 augusti 2010 10:06

Jättekul att läsa alla frågor och svar.
Trevlig helg!

http://strumpstick.blogspot.com

 
Johanna:)

Johanna:)

21 augusti 2010 11:44

Åh,BUUUH för att min data inte funkat, och jag varit på kräftskiva och efter det hittat ny grannkompis(nästan) som jag har sovit över hos och så....Owähk,det kommer ta ett tag att läsa allt detta! Och BUUUUH igen för att jag missade frågestunden!

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

snart 4-barnsmamma

21 augusti 2010 12:03

Va duktig du e som skriver så mycket! Kul o läsa o va mycket frågor! Måste berätta att nu e de bara 12 veckor kvar för mig. Va in på koll igår för mycket sammndragningar. Men allt va ok! Fick göra ul o fick veta att de e en Lovelia där inne precis som min kära man sagt hela tiden! HA HA!

 
Stine - Mamma till Wiggo

Stine - Mamma till Wiggo

21 augusti 2010 12:57

Eftersom jag tycker så mycket om dig och din blogg så finns det en Award till dig att hämta i min blogg
Kram Stine

http://pokerfrugan.blogg.se

 
Ingen bild

Sussie

21 augusti 2010 15:26

Hej
Läser din blogg regelbundet och tycker ni är en störtmysig familj :) Har själv "bara" 3 barn men ibland får jag sån lust att ha det som du :) Men jag vete hundan om jag orkat vara en så bra mamma som du är ;) I alla fall, alltid roligt att läsa din blogg. Ha en bra lördag.
Kram Sussie från Kristianstad

 
Ingen bild

Marlene

21 augusti 2010 19:04

Idag var jag ner på torget i Gävle och köpte havtornssaft från Syltkrukan, den är suuupergod!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards