Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Frågestund??

Av Carola - 18 augusti 2010 21:31

Ni har väl sett min lilla frågeruta här intill??


Skulle ni ändå vilja att jag har en frågestund?

Nån ville gärna det, så att alla frågor och svar kom i ett inlägg.


Jag svarar gärna, så ös på med frågor i det här inlägget om det är nåt ni vill veta!!



 
 
Ingen bild

Maja

18 augusti 2010 21:45

när är alla barnen födda?

 
Ingen bild

4 barnsmamman

18 augusti 2010 21:50

Har barnen egna fotoalbum/minnesböcker eller minneslådor???
Fotograferar filmar ni barnen mkt??
Hur mkt eller lite sparar du av deras små bebiskläder?? Finns det plagg som är så starkt förknippade m ett speciellt barn att det inte ärvs vidare?
Hade varit roligt att läsa om barnen har några smeknamn(om det inte är för privat förstås;)

 
Ingen bild

Lia

18 augusti 2010 21:58

Snälla skulle inte du kunna lägga ut bilder på alla barnen när dom var små, skulle vara jätte roligt och se :)

 
Linnea

Linnea

18 augusti 2010 22:03

har nån i familjen allergi?
ärver barnen kläder?
hur många barn vill ni ha?
hur kommer ni på alla barnens namn? jag tkr de är jätte fina:)
vill inte du ha bilder på barnen som design överst i bloggen?
kan inte du visa bilder på pool-rummet?
skulle ni vilja vara med i tv igen? ni verkar vara en jätte mysig familj iaf :D

http://lillyskriver.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

18 augusti 2010 22:05

Hur ser era nattningar ut - hur är rutinerna för barnen vid läggdags?
Här är det ta av/sortera kläderna till tvätt, tandborstning, saga i grupper, individuell nattning med snack om dagen som varit.... Eftersom alla fem barnen lägger sig samma tid i det här huset blir det lätt rörigt innan alla stängt ögonen, så jag tänkte höra hur ni gör :-)

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
izabelle

izabelle

18 augusti 2010 22:31

Vilka är dina faworit tjejnamn/killnamn?

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Ingen bild

olivia

19 augusti 2010 08:21

Om du skulle säga varsin egenskap till varje barn vad skulle det vara ?? då menar jag tex. snäll,rolig,matte geni, typ x)

 
Ingen bild

Monkan

19 augusti 2010 08:59

Har en fråga angående dina graviditeter hur mycket har du gått upp som mest? Hur mycket gick du upp när du väntade Jordan? har det varit lätt att komma ner i före vikten? Tycker du var en nätt liten gravidis i tv rutan iaf :-)

 
Ingen bild

Linda

19 augusti 2010 09:16

Hej Carola!
När går alla barnen och lägger sig?
Är det kul med många barn?
Är kyrkis typ som ett dagis?
Har barnen några smeknamn?
Vad kommer barnens mellannamn ifrån, är dom ärvda eller påhittade?
Hur var du som barn?

Kramar.

 
Ingen bild

Annika

19 augusti 2010 09:54

Hej Carola !
Brukar du åka till Ullared och shoppa?Själv är jag ett Gekås fan och har man många barn får man mycket för pengarna där:) Jag tycker att du verkar vara en underbar mamma som tar hand om dina barn på ett föredömligt sätt.

Stor kram till dig och din underbara familj

 
Annica

Annica

19 augusti 2010 10:44

hej Carola
Har du nått barn på dagis, ocg vilken ålder har ni satt in do, på dagis?
kram

http://trollmorsbusungar.blogg.se

 
Ingen bild

nyfiken

19 augusti 2010 11:01

hur gör ni vid sjukdom när något barn får mask
eller diarre eller löss ?
hur gör ni rent praktiskt?
med tvätt, handsprit mössor kammar mm

 
Ingen bild

matmor

19 augusti 2010 11:05

vi är fem i familjen,
men hur mycket går det åt er familj?

(ioch för sig tar det ju inte så mycket längre tid att göra mer på en gång)

det räcker väl knappast med en kyckling eller 1 falukorvsring eller? eller 1tårta eller sockerkaka

 
Ingen bild

namn

19 augusti 2010 11:07

namn verkar många fråga om.. ;)

vad heter ni och barnen i mellannamn?

 
Ingen bild

en som inte riktigt håller ordning..

19 augusti 2010 11:12

vilket system har ni med tvätten?

har alla egna korgar i sitt rum eller
i tvättstugan? och lägger de kläderna där i?(gör inte alltid mina ungar...)

sorteringen ?,lägga tillbaka i garderob och lådor?
håller alla reda på vems trosor, strumpor tröjor mm.

 
Ingen bild

olika sidor av samma sak

19 augusti 2010 11:17

kan din käre man skriva ett gästinlägg?
kanske typ 3 - 4 sep?

behöver inte alls vara långt,kanske även någon bild hur hans dag med barnen varit.
vore kul.

 
Ingen bild

nyfiken

19 augusti 2010 11:25

Hur har du gjort med barnmaten när dom börjat äta?
lagar du speciell mat till dom eller får dom samma som er eller kanske burkmat?
får jordan samma tacosfärs som er på fredagarna eller gör du en mildare utan salt till honom?
hur gör du med kläderna som barnen haft en dag eller kanske bara på eftermiddagen och inte är smutsiga? hänger du in dom igen eller lägger du dom på nåt speciellt ställe?

ska ni ha fler barn?

 
Ingen bild

fundersam morsa

19 augusti 2010 11:26

"uppfostra" barn är inte alltid kanske så lätt
har du någonsin känt dig osäker, om ni gör rätt i barnuppfostran?
hur gör du i så fall, kollar på nätet,pratar med andra föräldrar eller testar.

kör ni med sk "time out" eller nåt annat
ifall barnen inte lyssnar eller sköter sig trots att man bett och sagt åt dom hundra gånger?

är det inte konstigt att sina barn som älskar så av hela sitt hjärta,
kan man ibland bli upprörd på ? :)

 
Ingen bild

anita D

19 augusti 2010 11:40

vill också veta era kvällsrutiner?

vilka tider resp ålder ,gäller på skoldagar?

sagor? iså fall hur



bad? dusch,

tv? olika åldrar, olika viljor

välling ,gröt?

kvällsmat? (har du typ veckmatsedel)

och hur går mornarna till i det Wetterholmska hemmet? vill alla ha samma frukost

oj, många frågor blev det
bra med frågestund

men svara några i taget
vi vet att du behöver hinna annat också :)

 
Ingen bild

det mesta går att lösa

19 augusti 2010 11:46

ev,vilka aktiviteter har era barn?
hur får ni ihop det, logistikmässigt
tycker du barn behöver ha ordnade aktiviteter?

 
Ingen bild

Viktoria

19 augusti 2010 12:15

hur kändes det att se sig själv i tv?

 
Ingen bild

Linnea

19 augusti 2010 16:19

Var det någonting som filmades i TV, som inte stämde med er faktiska vardag? ex. Mirka i Märsta berättade att de ex, aldrig handlar med alla barnen samtidigt, eller går och klipper sig alla samtidigt, som dock visades i tv. Va det någonting som inte stämde för er´?

 
Ingen bild

Sara

19 augusti 2010 16:21

Hej! förklarade TV 4 för er, varför de inte ville filma er igen? Det är helt barockt att de inte gör det, för ni var utan tvekan den bästa familjen!

 
Linnea

Linnea

19 augusti 2010 18:10

vilket av barnen är mest lik dig nu och som barn? :D

http://lillyskriver.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

19 augusti 2010 21:34

Min fråga till dig är, hur stort hus har ni? Och har ni bra förvarningsmöjligheter? Jag menar då i form av garderober.
Hälsningar Karin

 
Ingen bild

Johanna.

19 augusti 2010 22:32

Vilken tid brukar de stora tjejerna lägga sig när dom ska upp till skolan? Min dotter är gärna uppe halva nätterna. Hur gör ni? Tips? 2. Blir det fler barn? :)

 
Ingen bild

Emelie

19 augusti 2010 23:56

kan du lägga upp bilder på alla barnen från dom är små till nu och självporträtt i skolan på dom :)
och skriva en rad om dom var och en:)
kram

 
Ingen bild

kalle

20 augusti 2010 00:09

jag har märkt att familjen annorlunda går i repris kl 02:25 har ni någon anning om vf det går så sent? :)

 
Ingen bild

nummer

20 augusti 2010 10:09

en undranbara om sidan
kan man numrera inläggen?

är trevligt när man letar efter något specillt

 
Ingen bild

3barnsmamma

20 augusti 2010 10:34

nu kommer ju vintern snart..

hur håller barna reda på sina egna mössor och vantar?
har ni egna korgar i hallen?
har de egna krokar till jackor regnkläder,overaller mm
eller där det får plats
skohyllan måste väl också sluka en hel del skor

är det du som håller ordning eller
även barnen någorlunda
eller behöver du tjata
har du bilder på hallen vore det trevligt!

 
Ingen bild

m

20 augusti 2010 11:09

Snusar/röker du? Vad skulle du göra om någon av dina barn började med det?

 
Ingen bild

Fanny

20 augusti 2010 18:52

Vem i familjen har rollen som =
den roliga
den tysta
den gladaste
den piggaste ( på morgonen :p )
Tack för en SJUKT bra blogg!

 
Ingen bild

jjag lilla jagg

20 augusti 2010 19:49

när lägger säj corrinda _???? när de är skola vilken tid ???????

 
Ingen bild

Belinda

20 augusti 2010 20:33

Jag undrar också hur stort ni bor, och hur många rum ni har??

 
Ingen bild

Linnea

20 augusti 2010 21:05

Nu har jag några frågor.
1 hur mycket mat handlar ni i veckan hur många liter mjölk går det?
2. vad äter ni oftast för maträtt?
3. hur många blögor tror du, du har bytt?

 
Ingen bild

Fanny

20 augusti 2010 21:28

Hejsan (igen) Skulle du kunna lägga upp bilder på barnen när de va små.. :-) Skulle va kul

 
Ingen bild

Katrine

20 augusti 2010 23:24

Hej! När dina barn fick mens... Pratade ni om det då eller hur hanterade du det/ hur förklarade dina barn?

 
Ingen bild

Jossan

21 augusti 2010 00:31

Hej Carola! Kan du inte videoblogga någon gång? Det skulle vara jätte kul :)

 
Ingen bild

Sofia

21 augusti 2010 15:19

Om ni skulle få flera barn, tror du att det blir tjejer eller killar då? Tex nionde och tionde barn? (om det blir några alltså, men säg OM det blir) och när isåfall tror du att det blir?:)

Hatar verkligen att inte få se er på tv mer... eran familj diggar jag starkt!

 
Ingen bild

Maria

22 augusti 2010 09:35

Jag undrar vilket program Janelle har valt på gymnasiet? Och om Patricia vet vilket hon vill gå?

 
Ingen bild

katja

22 augusti 2010 22:58

Hej. Jag undrar om något av era barn var/är väldigt aktivt? Konstig fråga men jag tänker på vår son som är 16 mån och så fort han kunde gå (när han var 10 mån) så är han överallt och ingenstans, typ. I toalettstolen, i duschavlopp, balanserandes på en stol för att nå skålen i bokhyllan, äter på blomblad, öser ut smutstvätt från korgen, snor fjärrkontrollen från storebro, klättrar upp i våningssängen, är på bordet äter hushållspapper, ja han gör allt, äter allt, tar allt. Det är ju inte alltid det går bra, han ramlar ju en del, får på moppo av brosan. Jag säger ju nej, nej ,nej. Försöker av leda men det bär bara av till nästa äventyr. Alltå han kan sitta still och vill vara med hela tiden och hjälpa till men jag får INGET gjort. Frågan är alltså, känner du igen nåt eller har alla era varit lugna? Är det en period? Minns inte att den store var sån:)Ska tilllägas att han öppnar själv alla dörrar annars hade ju det varit en lätt åtgärd. Har du tips? Du verkar så väldigt cool. MVH K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards