Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Carola - 6 oktober 2010 22:16

God afton:)


  


Idag kl 15.00 var det dags för målaren att komma hem till oss, titta i vår hall och sen komma med en offert.

Perra , som ville vara med, eller egentligen är det väl jag som vill att han ska vara med, tycker det är rätt jobbigt med hantverkare...hade planerat varenda timme sen i måndags in i minsta detalj.

Det är ju vääldigt mkt jobb just nu för dem och det krävs en hel del för att han ska kunna komma hem till 15.00


Okeey;)

Jag vaknade pigg och utvilad, tack så mkt Jordan,  kl 09.00

Då hade han sovit från 19.00 till midnatt när han vaknade och var hungrig, vilket egentligen är dumheter, men just nu funkar det bäst så:) Han fick sin flaska och somnade om på stört två minuter senare och sov som en gris till 09.00:)

Och sover han så sover jag, inte från 19-tiden iofs:)


Bytte blöjan på Jordan och klädde på honom, gjorde välling till Lovelia som satt och mornade sig under en filt i soffan framför Barnkanalen och gick sen och gjorde mig själv i skick för att visas upp för allmänheten, det tar sin lilla tid  ,hihi.

Typ fem minuter:)

Frukost, tidning och kaffe och sen vek jag mera tvätt, sprang upp och ner i tvättstugan och röjde köket.


Hämtade Trixie halv tolv och sen hem igen.

Stod en stund vid brevlådan och funderade på hur jäkla bra det blir när jag flyttat på staketet så soptunnorna nås från gatan, så slipper sopgubben få utbrott i vinter för att det inte är skottat så han är nöjd.. Måste bara tala om för grannen att de ska flytta sin låda som sitter på samma pinne som vår...fast framför vår tomt:)

Samt klura ut vart VÅR låda ska sitta....?  Man kanske ska köpa ny till och med, den gamla blir posten blöt i...:)


Röjde bort alla sommarskor ur hallen, och hämtade in en par "nya" gympaskor till Lovelia som haft sina foppisar, hon vill inte ha några andra, men de här skorna kunde hon tänka sig.

Hittade ett par fina(nåja hyfsade, färgerna är ganska fula) höst promenadskor till Jordan:)  Fint så slipper han ha gummistövlarna tills det blir dags för vinterskorna. Det rör sig väl om några veckor eller så....


Fortsatte röja både här och där när lillprinsen sov  


Kl 14.20 ringde telefonen.

-Hej det var från måleriet.....


Neeeej!!!  jag vill inte höra!!

- Målaren har gått hem med sjuka barn.....Han hör av sig i morgon..


Jo men hejja, vad roligt. Verkligen..  


Jag har ju lite svårt att förstå det här med vabb,dels iom att jag är hemma såklart, men även när jag jobbat så har jag vabbat typ tre gånger.

När jag jobbade som sekreterare innan Robban och Corrinda föddes, så var det ingen som gjorde mitt jobb om inte jag var där, vilket innebar totalt kaos..så de gånger det var aktuellt så jobbade jag dubbelt ena dagen för att kunna vara hemma nästa...

Jobbade jag  natt så fanns ju Perra ändå hemma så de gångerna var det ju absolut inga problem:)'


Jag säger inte att det är fel att vabba!!  Självklart ska man vara hemma med sina barn när de är sjuka, och hellre en dag extra och en dag för säkerhets skull åxå. Baciller ska man hålla för sig själv i möjligaste mån:)


Men....kunde inte barnet blivit sjukt liiite senare??? Säg kvart över tre??

  

Skojar bara, men fan så typiskt.


Nu får det väl bli så att målaren kommer en dag när jag är ensam hemma, det funkar ju det med.

Perra blev...lite trött;) när jag ringde och berättade, han var halvvägs hem och hade avslutat allt så åka tillbaka var ingen idé.


Han fick åka en vända till tippen ist med massa skräp vi samlat i carporten:)


Våra gamla tallrikar fick han ta med sig, jag köpte "nya" häromdagen:


  

Var på Röda Korsets butik, Kupan för att jag hade lite tid att slå ihjäl och hittade de här:)

Våra gamla var från Ikea, och jättefula, repiga och trista, de här är jättegamla de med, men orepade och fina:) 

Har de inte blivit repiga än så klarar de nog en tid hos oss:)


Ser  nu att de gamla står till vänster i bild, de var vita från början men nu är de grå av repor:)



Igår åkte min syster till Thailand.

Kul för henne och hennes kompis, men här hemma är det avundsjuka miner från flera håll:)

Hon messade förut och undrade vad vi ville ha från värmen, och tonåringarna bad om en av de söta servitörerna på hotellet de bodde på med mormor och morfar;)

Ska se vad syrran kan göra åt det  .


Nu ska jag ner i tvättstugan en sväng och sen sova.

I morgon är det musiklek för Jordan, förra veckan kom vi aldrig iväg för han hade skrikit och gråtit hela natten....ingen repris på det , tack:)


Jaja, natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards