Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Carola - 8 oktober 2010 22:37

Vet ni?

Idag, efter att jag skrivit det förra inlägget, så gick jag ut och hämtade posten, och vad låg det där??? Ett paket??

  

Jag klämde och vände och vred på det och funderade på vad jag nu hade beställt som jag glömt?? Det var TUNGT.  När jag öppnade det så blev jag nästan tårögd:)

Jag hade ju inte alls beställt nåt utan det var snällaste Jenny S som skickat paket!!

  

Hon skriver att hon läser och gillar min blogg:) Tack!!

 Hon hade då sett att jag beklagade mig över ont i nacken och då sydde hon en vetekudde åt mig!!

Bara sådär! För att hon ville!  Av sitt hjärtas godhet  !!


Tvärtemot det jag precis skrivit om:)

Det finns människor som inte enbart gör saker för egen vinnings skull utan för att glädja andra  , och en sån människa är alltså Jenny:)


Jag blev så glad, Jenny!  Att du tänkte på mig och min onda nacke.

Tack tack tack tack tack tack tack!!!!!

(Självklart är du ingen stalker  )


Jag har såklart redan invigt den, fast Corrinda var bra sugen på att sno den, hon tyckte lika mkt om den som jag:)

  

Fin fin!!  I love it!  Gillar att den är bredare i nacken så den går över axlarna:)


Stort tack Jenny  !

Av Carola - 8 oktober 2010 11:12

Hej alla, denna härligt regniga, småkalla fredag förmiddag:)


Jag hade ett samtal för ett tag sen, och blir alldeles kall över hur en del tänker.

Nu blir det svårt att skriva utan att det blir helt obegripligt men samtidigt kan jag inte, än i alla fall, skriva mer klartext än så här. Blir det svårfattat så skit i det här inlägget, men jag måste få ventilera lite:)


Är det så, att när något är gratis så förvandlas en del människor till ha-galningar?


Min man jobbade för många år sen på en bingohall. Ja ni vet : -Olle 63, Bertil 2 - Bingo!  

Där satt alla och klagade på det totalt odrickbara kaffet i automaten, som smakade skräp iofs.  Det gnälldes om detta kaffe, men den dagen de hade GRATIS kaffe, då rusade folk fram, de bälgade i sig  så de inte kunde sova på en vecka, de tog flera muggar i var och ställde framför sig på borden....

För det var ju gratis...


När vår Ica affär öppnades för 8 år sen, så hade de gratis godispåsar till alla barn.

Tanken var ju EN per barn, men nej, folk snodde åt sig flera, för det var ju Gratis.


Ställer man fram en korg med skräp, och skriver GRATIS på en skylt så kan man ge sig den på att den blir väldigt intressant för folk:)


(Lite samma med BILLIGT, ta bara Ullared som ett exempel;)  )


På många ställen förekommer det sponsring av olika slag i samhället.

Tex i bloggar, man får något och så bloggar man om det, en win win situation.  

Sporten - alla läktare är ju fulla av reklam för ditt och datt och laget får pengar/grejor för att visa upp den. Samma med alla lagtröjor.De är ju fulla av loggor.


Inom Tv är det samma, sponsringen flödar.


Vissa människor utnyttjar allt till max, och ställer upp i program för att kunna klämma ur så mkt gratis saker/ upplevelser/reklam som möjligt. Det är en förutsättning för att de ska ställa upp, för gratis skulle de inte gjort det.

Även om man har fem stycken, säg våffeljärn, så nog vill man ha en sjätte om det är Gratis, inte för att man behöver det. Det kan vara bra att ha, eller så kan man ju sälja det...Gratis är gott.


Även om man får en spännande tid, med upplevelser man aldrig skulle fått annars , så vill man ändå har mer. Mer saker, för de är GRATIS och man är värd dem för man släpper in Världen i sitt liv, sitt hem, sin vardag.

Man får ändra om sin vardag så att det ska passa, ställa in saker till fömån för det som andra bestämmer, och det måste såklart ersättas på nåt vis...?

Att man själv har valt det, det är ingen som tvingar en, det glöms bort lika fort som kontraktet är påskrivet.

Det jag ser som en ära, ser andra som en möjlighet att göra nån slags förtjänst,

(så stor som det bara är möjligt) och som en karriärsmöjlighet.


Jag blir ledsen över att folk är sådana materialister, beredda att gå över lik för att kunna sätta sig själva i främsta rummet...Aldrig nöjda, vill bara ha mer.


Jag blir ledsen över att fel människor får chansen, jag blir ledsen över att inse att det mutas för att få det att funka, och jag blir ledsen för att det aldrig kommer att synas . ..


Nu har jag fått det sagt:)

Kan tänkas att vissa tar åt sig mer än andra    , vissa ska inte ta åt sig alls  för de tänker inte alls så här, och vissa fattar inte ett skit av vad jag skrivit  men så är det ibland.


Nu ska jag åka till Ikea, jag har hört att man kan få GRATIS kaffe där!!!  


Hörs senare:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards