Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Carola - 9 oktober 2010 22:02


I våras köpte vi söta små foppatofflor åt Lovelia, rosa med en rem över foten. Hon har haft dem sen dess, mer eller mindre varje dag, hon älskar dem.  

Men. Det är oktober nu. Hennes fötter har vuxit en del under sommaren plus att det numera är strumpa på, liksom.


Hon behövde något att ha NU innan kylan och slasket kommer.

(jag hoppas ju iofs på samma vinter som i fjol med massa snö och sol...!)

Jag hittade ett par gympaskor i garaget men hon vill inte ha dem, de satt inte bra, hon pekar vid plösen...skaver väl lite kanske.


Hur som helst jag tog med henne in på Skopunkten i fredags. Visade på än det ena än det andra paret snygga höststövlar, men nix.

- Ja HAR skojj mamma, sa hon förebrående och pekade på sina foppor:)

Till slut, efter att ha provat oss igenom alla, och jag muttrade mer och mer irriterat att hon måste ha ett par nya, så gick hon med på de här:


Fina va?? 

Fler av de hon provade gick så högt upp, hela vägen till knät, och det var ju varken snyggt eller bekvämt, men de här var helt ok.

Tror absolut att Jordan vill ha dem sen åxå  


Jag är INTE sponsrad av Skopunkten, men det går bra att höra av sig så kan vi lösa det  . Haha;)


Nu ligger de i hennes låda i hallen, oanvända, för hon vill bara ha foppisarna...Ska bära ut dem i garaget sen när hon inte ser:)

Jag sa att jag kunde skrubba rent dem så kan hon ha dem som inneskor på kyrkis, och det kan tänkas att det funkar, då får hon ju ha dem ibland iaf:)



Hittade en bild från i somras, småtjejerna skulle på kalas, men här har Lovelia andra sandaler på sig faktiskt.

 

Klänningarna är från Busiga Barn, (som jag inte heller är sponsrad av  ) och de köpte jag på rea, de kostade 50 kr....det var svaga blå streck från märkkrita på dem, som skulle gå bort i tvätten, därav priset. Känns lite konstigt att ett plagg blir näst intill gratis för att det är lite streck på? Det gick bort såklart, och nu är det ju inte så att jag klagar, som fick tre klänningar för typ halva priset av vad en borde kostat:D  men lite knepigt är det.


Idag är det ju aktivitetsdag för oss.

Startar med Loppans gympa 9.15, hon var inte alls med på noterna idag.

Det är så jäkla konstigt hur mina ungar är - både Lovelia och Trixie har varit med sina äldre syskon på gympan sen de var små, de har stått bredvid och väntat och längtat efter att de själva ska få börja.

Vad händer när de får börja i egen grupp?

Jo, de vill inte!?


Trixie var ju hopplös. bara grinade och hade sig, så där blev jag ju hjälpledare för att få det att funka. Nu gillar hon det:)


Lovelia är nu precis likadan som Trixie var!  Första gången gick det hur bra som helst, men de sista gångerna är hon ledsen och gråter om jag inte är med inne i salen, och det vill inte ledarna att vi ska vara. Jag får ju såklart vara där när hon är så ledsen, men policyn är att alla föräldrar sitter utanför, och det är bra!


Jag vet att det kommer att lösa sig, med tålamod och lite pep och tjat;) men det är trist att det ska vara så, när hon verkligen har läängtat!


Idag hade jag Corrinda med mig, hon blev sugen på att börja gympa igen, men hinner inte för det är samma dag som basketen. Hon ledsnade efter en timme och tog med sig Jordan ( i vagnen), Lovelia och Novalie och gick hem  . Duktiga tjejen:)


När Trixie och jag var klara åkte vi hem, grejade lite, drack kaffe och sen var det ju dags för tennis. Medan Robban spelade sov Jordan hemma, tonåringarna hade koll på alla små. Jag handlade under tiden, och läste en tidning:)

Hem och lämna Robban och hämta Patricia som ville till Intersport och handla.


Hon köpte en vindjacka och  en Nike jacka där och sen kikade vi på Lindex efter en skinnjacka. Hon hittade en hon blev jätteförtjust i, och ett par tights och en tröja blev det också.

Födelsedagspengar  .


Hem, laga mat, mammas kycklingsallad, mums!

Och sen hamnade jag i fåtöljen. Jag har ont i halsen, IGEN:(  och sitter och knaprar Fischermans friend och dricker vatten....glamorös lördagkväll;)


  

Patricias blommor hon fick på sin födelsedag:)



Nu ska jag ladda ur systemkameran, kanske får ni se nån bild sen, det verkar mest vara ungarna som lekt modefotografer;)


Ha det gott, sov gott!

:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards