Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Carola - 12 oktober 2010 23:49

Alldeles precis nyss körde en polisbil förbi vårt hus, tyst och stilla men med blåljusen på?

Vi bor på en liten gata som ligger mellan skogen och den större bussvägen, och det är inte så ofta (typ aldrig) som polisen åker runt här...


Jag blir så nyfiken, lite orolig och väldigt fundersam.

Vad har hänt nu då?


Natten mellan lördag / söndag så krossade någon/några glasrutorna i två av busskurerna här på gatan, inte lång härifrån alltså...som en liten kommentar på det så undrar jag NÄR det ska komma nån och sopa upp glaskrosset?

För som det är nu så ligger det i drivor inne i busskurerna, och ute på gatan, det är små timglas hållplatser så det finns bara en smal remsa att köra på i båda riktningar, man får turas om alltså, så man kan inte väja från glaset utan måste köra igenom det...

Jag kommer att skicka fakturan på nya däck till...Uppsala Buss?? Kommunen??

Vem ansvarar för busskurerna??


Och VEM bestämmer att det ska vara kurar av GLAS??

Är inte det att verkligen inbjuda  till att idioter sparkar sönder dem?

Det är inte första gången det händer...och, hur trist det än är så är det väl bara att inse faktum, det kommer hända igen.


Jaja, jag får väl leva i ovisshet om vad polisen gjorde här, men det känns skönt att alla mina barn är hemma och på sina rum  . De borde vara oskyldiga  .


.............


Förra veckan fick vi en avi från posten, den var ställd till oss båda, med ALLA våra namn på, och så stod det att det var ett rek som skulle hämtas ut.


Jag funderade och funderade på vad det kunde vara, hade inte tid att åka och hämta det då, och det skulle vara påskrivet av oss båda.

Ett rekommenderat brev hör inte till vanligheterna liksom:)


Det hade ju varit lite spännande om det var nån gammal, okänd men snuskigt rik släkting som kilat vidare och nu testamenterat 100 miljoners miljarder dollar till oss....men så kul var det ju inte  .


Det var.....tadaa, från stadsbyggnadskontoret, eller liknande, och det var ett beslut på GRANNENS bygglov!

Vi har ju redan gett vårt godkännande till deras utbyggnad, den stör oss inte det minsta iom att den kommer att ligga på den del av deras hus som ligger längst bort från oss, och nu kom ett beslut.

Vi fick info om hur vi skulle göra om vi ville överklaga.


Ja, det är ju bra att man kan överklaga, speciellt om det på nåt vis påverkar en, typ att de skulle bygga ett tiovåningars höghus två meter framför vår dörr, men då hade vi ju inte gett vårt godkännande från början.  

Ibland blir jag lite trött på regler och lagar och alla turer innan det kan avslutas, grannarna har tydligen velat bygga i ÅTTA ÅR, men fått avslag, av nån outgrundlig anledning, för det är ingen stor grej de ska göra.


Alla hus ser olika ut här där vi bor, och det är ingen skyddad mark, så vad det är som gör att de inte fått det beviljat förrän nu vete tusan.


Hur som helst så blev jag lite besviken över att inte vara en vedervärdigt rik arvtagerska   


Nu ska jag sova:)

Natti natti!

Av Carola - 12 oktober 2010 22:26

Men okeeey då, jag erkänner att jag inte har så bra koll på vargflocken:)

Sam eller Jacob....Jacob eller Sam...

Jag trodde ju att det var Jacob, men det var tydligen Sam:)


I mitt huvud så ser de inte ut som de gör i filmerna, och då blir det svårt att hålla i sär dem  

Jag läste ju Twilight böckerna allt eftersom de släpptes på svenska, så jag hade ju en klar bild av hur alla såg ut, och det stämde ju inte alls med filmen.

Det gör det ju aldrig:)


Tex så ser MIN Edward ut lite mer såhär:

   Så när jag såg filmen så blev jag sååå besviken:=)


Jaja, nu ska jag fixa lite här hemma, sen kanske jag återkommer, men var ju tvungen att (bort) förklara Jacob missen;)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards