Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Carola - 27 oktober 2010 00:59

Ni undrar hur vi gör chailatte.

Det är inte ett dugg avancerat, utan vi har antingen chai-tepåsar, eller chai-te på lösvikt, lite olika beroende på om jag varit på stan och kommit ihåg att gå in på The-huset:)


Vi tar ungefär hälften hett vatten, hälften skummad mjölk, vi har en espressomaskin med mjölkskummare, men det funkar med kastrull och visp med:) och en sked honung.

Lite kanel på toppen ibland.


Gott, varmt och enkelt:)

Av Carola - 27 oktober 2010 00:21

God kväll:)

Jag har precis fått lite statusuppdatering av goda vänner som är och roar sig i ett betydligt trevligare klimat än vad vi har....Sol och varmt...Ja, det vore nice:)

Hoppas det fortsätter så:)


Syster yster har nog kommit hem från Thailand nu idag med, om jag inte har helt fel, men jag har inte hört av henne än.

Själv har jag införskaffat nån slags film att lägga på vindrutan på bilen(bussen) så jag ska slippa skrapa rutorna  

Olika väder.  Jag vet precis vilket jag föredrar.


Hur som helst, detta väder kräver sina kläder , och jag har nu stått på huvudet i lådor, flyttkartonger och trådbackar och letat reda på ungarnas vinterkläder. De har fått prova och resultatet är:

*Novalie behöver en ny jacka. Finns en som duger, men den är inte så snygg.

* Jordan....ja, det är den jag behöver smakråd om...se nedan:)

* Trixies och Lovelias jackor är puts väck?! Går inte att finna, och belive me, jag har LETAT! Novalies hängde i garaget, men deras, som borde hängt bredvid är inte där...  Jag vet inte var jag ska leta vidare? De är inte i klädkammaren, inte i tvättstugan, inte i bastun (/klädförrådet..hm..) inte i garaget, inte i pannrummet. När jag letat fyra gånger i klädkammaren så letade jag en femte, men nix pix inga jackor.

Vore väl fasiken om jag ska behöva köpa nya?

Tills vidare fick Trixie den här:

   Hon är ju överlycklig iofs, så hon kommer inte berätta om hon hittar jackan;)

Den här fuskpälsen hittade Corrinda på nån loppis de hade i kyrkan när hon var som Trixie, och hon blev överförtjust. Den ville hon ha!  Jag hade lite dåligt med kontanter och trodde den var dyr..men den kostade 10kr, så då slog vi till  .

Corrinda hade den hela vintern, hon älskade den:)


Lovelia stackarn har ingen varm jacka alls:( så hon har haft en höstvindjacka fodrat med fleece och så en väst ovanpå, funkar ju ett tag...(men skulle behöva den som är borta...!)


Jordan då.  Ja, han har en skinnjacka, ofodrad men den funkar bra med en kofta under så länge det inte är svinkallt.

Hittade en typ flygar-skinnjacka med foder, som Janelle hade när hon var liten, men den är bara midjekort och åker upp.

Så den här då.....

   Kan han ha den??

Eller är den alldeles för tjejig??

Jag tycker absolut att små killar kan ha rosa, men jag vill inte. Han är min son, min pojke, efter massor av döttrar, jag vill ha Kill stuk:)

Jackan är inte rosa, utan mer..tja vad ska man säga...hallonröd? Kanske?

   Jämfört med bilen i fönstret är den ju rosa....och jämfört med Lovelias lila byxor är den ju väldigt rosa:)

   Här har han byxorna som hör till åxå. Lovelias höstjacka + väst.

Setet är köpt till Patricia, och det fanns knappt  rosa kläder då, så den är säkert inte tänkt till en tjej enbart...

Grejen med den här jackan är att den sitter så himla bra på, med snörningen man kan dra åt i midjan...men det kanske ser fjolligt ut?  Jag tycker ju det egentligen:)

  

Sen hittar jag inget snyggt ute i affärerna!! Ge mig tips tack:)

Jag ska se om jag hittar nåt på nån nät-butik tror jag, för nu har jag kollat i affärerna flera gånger:)


Återigen så funderar jag på vad i hela friden Robban hade på sig när han var liten?? Vart är de kläderna? Hade en jättefin overall, men i storlek 92, och den drunkande Jordan i.


Jordan själv säger : Nja....

   - Det var inte den finaste jackan, mamma...:)  Kan jag inte få en blå?   


Corrinda var rätt nöjd, för hon hittade massor som hon både kunde och ville ha, här en lång jacka som Patricia köpte, men sällan använde:

   Den gillade hon, så den hängdes i hallen direkt, medan denna:

   --hamnade i pannrummet som extra, eller när hon vill ha nån annan:) Sen har hon minst två till...


Robban ville inte vara med på bild, som vanligt, men han hittade sig en svart jacka med nåt fräckt märke på, (Joels gamla, Anna , tack! ) och fyra par överdragsbyxor:)

Inga helt ok skor, så det ska vi köpa till honom.  Alla andra kunde ha sina vinterstövlar:)  Nice.


Pust, nu är det avklarat, och inga akuta inköp behöver göras, det finns en fördel med att spara på allt:=)  Eller Loppan måste ju ha en jacka, det är akut, men den ligger ju nånstans...


Ska kika runt lite nu tror jag och sen sova:)

Natti natti!




Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards