Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Chailatte

Av Carola - 27 oktober 2010 00:59

Ni undrar hur vi gör chailatte.

Det är inte ett dugg avancerat, utan vi har antingen chai-tepåsar, eller chai-te på lösvikt, lite olika beroende på om jag varit på stan och kommit ihåg att gå in på The-huset:)


Vi tar ungefär hälften hett vatten, hälften skummad mjölk, vi har en espressomaskin med mjölkskummare, men det funkar med kastrull och visp med:) och en sked honung.

Lite kanel på toppen ibland.


Gott, varmt och enkelt:)

 
 
Johanna

Johanna

27 oktober 2010 08:00

En kompis till mig berättade hur gott detta är... Så jag får väl ta och testa det nu då när jag har ett recept på det :-)

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

27 oktober 2010 11:30

Hej Carola!
Ska jag svara ärligt eller snällt...

Eller både ock :P

Jordan var väldigt söt i den rosa/hallonröda jackan/setet
Men, jag tycker det såg väldigt tjejigt ut...

Hoppas du inte tar illa upp, men du vill ju ha svar.

Och jag förstår dig så väl att du vill klä honom i lite mer killiga kläder. Jag hade ju en gäng grabbar, när jag fick en tjej. Gissa om hon har fått ha min älsklingsfärg :P Numera vill hon aldrig ha nåt i den färgen mer. Vilken färgen är... Rosa så klart :D

Hoppas din dag blir bra!

Kram Karin

 
Ingen bild

Susanna Annelie

27 oktober 2010 12:21

Jag skulle inte ha rosa lr röda ytterkläder på mina söner, däremot går det bra med kläderna man har inne. Jag köpte en skitsnygg overall på Kappahl i lördags till min Milo fast den kanske inte finns i Jordans storlek.Lycka till med letandet ;)

 
Mary

Mary

27 oktober 2010 14:00

Tack för receptet!
Ett tips om du är osäker på Jordans kläder, fråga Robban om det är okej. Äldre syskon av samma kön brukar vara bra barometrar på vad som är okej eller inte:)

http://justinlife.bloggplatsen.se

 
SH

SH

27 oktober 2010 16:26

Gott med chai ju ;)

http://skanehandbollen.bloggagratis.se

 
Fru Bergman

Fru Bergman

27 oktober 2010 23:44

Låter gott

http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

johanna

28 oktober 2010 08:58

Håller med, inga röda/rosa ytterkläder till pojk.. okej hemma som reserv el slit o släng.. :)

 
Branka

Branka

28 oktober 2010 21:23

Vilken härlig stor famlij du har! :-)

Kram Branka

http://brankas.blogg.se

 
Caroline

Caroline

29 oktober 2010 12:30

Jag brukar strö lite kardemumma över skummet, då jag gör chailatte. Själv gör jag mitt mjölkskum i en mjöllskummare från Bodum, den är i glas. Det blir riktigt bra skum i den. Den kostar lite men är väl värd pengarna. Jag har haft den i säkert 3 år och den är lika bra fortfarande!

http://www.mammacarros.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards