Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Skönt att ni håller med:)

Av Carola - 24 oktober 2010 21:55

Jag måste säga att jag tycker det är så härligt med era kommentarer!

Det är så skönt att höra att ni hade gjort lika, med att hålla barnen hemma från skolan.


Nu verkar det vara en gansla snabbt övergående magsjuka, tack och lov, men jag är ändå inte speciellt sugen på att drabbas. Smittsam som tusan är den åxå, folk har blivit sjuka av att sticka in snoken på skolan för att lämna/hämta barn..och goda vännen J och hennes man blev sjuka i lördagskväll, mer än 48 timmar efter att deras dotter varit sjuk....

Så, vi fortsätter vara lite motvalls och barnen får vara hemma i morgon med:)

Vi har en spännande grej på tisdag em som vore trist att missa:) Berättar mer sen, kanske;)

Ingen big deal, men kul.


Deras fröken som var totalt ovetande om att barnen föll som furor  av baciller, skickade ett mail på em, till alla föräldrar:

" NÅGRA barn har insjuknat...bla bla..."

Hm ja," några" kanske man kallar tre fyra stycken, men knappast 40-50 stycken va?

Fick veta av en annan tjej att det första som meddelades i lärarrummet på morgonen var att det var kräksjuka de luxe på skolan...så...deras lärare får minuspoäng;)


Novalie, stackarn skulle på kalas idag, men efter mkt funderande så bestämde vi oss för att strunta i det, och hon köpte det:) Duktiga förståndiga Novalie  


Nog om det!!


Idag har jag äntligen tagit in skåpet jag målat massor av gånger:)

Först grundfärg, sen två lager med kalkvitt, så insåg jag att det blöder igenom, så det blev fula fläckar:( Tillbaka till färgaffären och fick nån primer som jag målade med, och så tre gånger med kalkvitt igen...pust!

Det jäkliga är att det syns igenom ÄNDÅ, de där fläckarna:(

 Men nu skiter jag i det;) Kanske målar mer sen, men det lär väl inte stå på förrän den blivit kantstött och skruttig ändå:)

Så här såg det ut från början:

  



Och nu ser det ut så här:)

   Jag tror inte Ior ska få stå där, men ville se hur det såg ut:)

Han tittade så deppigt på mig när jag var på Röda Korset sist, så jag kunde inte motstå honom:) Där kunde han ju inte bo, alldeles ensam.:)

Tanken är att nåt annat ska få vara där, en spegel kanske?


Vi hade en stor bokhylla här innan, som vi nu släpat ner i gillestugan, och sen tog det ju en evig tid att plocka ordning på allt tjafs som låg i den, men nu så, är det klart! Nästan;)

Här kanske man kan få ha lite levande ljus i fred för både katter och klättriga ungar (läs-Jordan  )


Hm, jag ser att jag glömt skruva tillbaka knopparna...undras om jag ska köpa nya kanske..?  Kanske en Ikea tur snart??  :)


Jordan förresten, man kan inte annat än säga att han är optimist:

   - Jag SKAAAA igenom här! Jag ska, jag vill och jag måsteeee!!!

Det är alltså mellan Perras stol och köksskåpen som han försöker klämma sig igenom....

Lyckades det??

   Nä, han blev bara skitförbannad:)

Och då flyttade ju Perra sig förstås till slut, så trägen vinner;)


Nu ska jag snart gå och se om Janelle vill ha en chailatte, så tjing på er:)

 
 
Karin

Karin

24 oktober 2010 22:56

Va kul att ni tyckte om d!!! :-D
Alltid kul å kunna dela me sig av nått ;-)

Mina ungar äter inte heller kan ja tala om men alla vuxna å tonåringar ja provat på han slevat in me god aptit :-)

http://karinslillavarld.blogg.se

 
Ingen bild

Malin (Av längtan till dig/Tösaös)

24 oktober 2010 23:00

WOW vad fint skåpet blev! Ett sådant skåp skulle jag också vilja ha!!! :-)
Kram Malin
http://tosaos-en-mammas-bloggande-i-vardagen.blogspot.com/

 
Ingen bild

jenni

25 oktober 2010 00:48

Kan du skriva receptet på hur ni gör chailatte ??

kram

 
Ingen bild

snart fyrbarnsmamma

25 oktober 2010 07:10

Hej! Hade oxå hållt mina barn hemma. Tråkigt bara att dom med friska barn ska behöva göra det för att vissa föräldrar inte kan hålla hemma sina tillräckligt länge :-( . Jag bara väntar på att den hemska sjukan ska börja gå här... Funderar på o ha barnen hemma i förebyggande syfte då jag bara har två veckor kvar till bebis ska se dagens ljus :-). Vill inte ha hem nå skit till dess! Ska kolla in dina recept sen o pröva. Kag e helt värdelös på matplanering! Hoppas ni håller er borta från smittor! Kram!

 
Ingen bild

Kerstin

25 oktober 2010 08:27

Super fint skåp!!!!

 
Mary

Mary

25 oktober 2010 12:32

Gick in här för att undra hur ni gör er chailatte men så hade Jenni redan frågat, nu har du två som undrar:)
Vilken skillnad det blev på skåpet när du målade det vitt, jätte fint!

http://justinlife.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica

25 oktober 2010 15:05

Chailatte är det bästa som finns:)

Gå gärna in och läs min blogg, du kanske har lite tips på hur man kan förbättra den? Startade den för en typ vecka sen, och du verkar vara drottningen på Bloggplatsen som leder alla topplistor:)

 
Sofia

Sofia

25 oktober 2010 18:52

Skulle bara tala om för dig att jag tycker skåpet blev SKITSNYGGT!

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

25 oktober 2010 22:28

Skåpet blev skitsnyggt. Jätte fin färg och så fint med dom levande ljusen. Har också problem med katten när det gäller att tända ljus. han tycker det är så spännande med lågan som fladdrar. Tack för en intressant blogg. Jag har själv inga småbarn längre. Dom är vuxna nu och snart utflugna ur boet. Det känns konstigt men på samma gång naturligt. Skönt att se att dom skapar något eget och att det går bra. Tänker du själv på hur det kommer att bli när era barn blir vuxna och flyttar hemifrån? Kan ju bli en hel del barnbarn sen förstås :)

 
Ingen bild

mette

26 oktober 2010 08:49

Idag funderade jag till å med på att "råka" försova mej för att slippa ta upp å skjutsa barnen till skolan då min bebis varit vaken stora delar av natten med feber...men där gick gränsen, samvetet sa ifrån som tur var så jag fick bita i det sura äpplet å kliva upp :)

 
Ingen bild

sussan

26 oktober 2010 11:40

va fint skåpet blev, ska ta o måla mitt skåp oxå nu =)

 
Ingen bild

Carola Nyström

26 oktober 2010 18:28

Oj så fint skåp, vill ha ett jag å! Ser jättemysigt ut med alla ljusen. Han verkar lite måttligt envis er lille kille :P Men på det kan man komma långt!! Tydligen, efter som pappa flyttade på sej :P hihi

 
Hanna

Hanna

26 oktober 2010 20:22

Spana gärna in min blogg på http://wordsbyme.se. Just nu är det sista chansen att delta i min tävling. I bloggen hittar ni också lite nya foton, modereportage m.m Dessutom tar jag gärna emot lite maskeredtips! Så klicka helt enkelt in på http://wordsbyme.se! Trevlig kväll!

http://wordsbyme.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards