Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Lördag i bilen

Av Carola - 4 oktober 2008 23:25


Ja , idag har jag kört bil mest hela dagen, känns det som iaf. Egentligen så var det väl inte mer än dryga tre timmar på vägen, men det kändes som hela dagen:)

Jag som normalt kör mellan hemmet och kyrkis, som tar tre minuter, och från kyrkis till ÖF som tar fem minuter, tycker ju att tre TIMMAR är lääänge.


Först körde jag äldsta dottern till kyrkan, hon skulle på konfirmationsläger:)

Det tog 5 minuter fram och tillbaka (är ju inte 30 vid skolan idag *s*) .

Resten av de tre timmarna ägnade jag åt att skjutsa min pappa ut dit där han har haft sin guld-merca ståendes, och iväg till ett annat ställe där han ska ha den ståendes nu.

Varför han inte kan ha den hemma?

Men? Det är ju fullt i garaget ju!

Inte av hans andra bil, oh nej, vem har bilen i garaget? Där samlar man allsköns bråte, iaf om man kommer från min familj:D


Det var en trevlig utflykt, jag hade bara Loppan med mig och hon sov mest hela tiden, de andra små var hemma med 13 åringen. Sonen hade cyklat till mormor och morfar på förmiddagen för att hälsa på så han var hemma med mormor, och tvillingsyrran hans var på rådjursjakt med grannarna. Maken jobbade såklart.


Innan vi åkte iväg så hann jag tvätta några maskiner med tvätt, och röja av det värsta här hemma.

Loppans gamla dyna till matstolen åkte i tvätten för jag har minsann shoppat ny:)


Kolla så fin, och givetvis så beställde jag matchande hakklapp och förkläde:)


5 åringen fick låna förklädet till frukosten, annars är det 3 åringens. Tror nog att Loppan kan ha det hon med.

Dynan är så lagom i vår stol från Ikea! Passar som handen i handsken:)

Innan hade vi en jättefin röd plysch med tofsar på,från Ikea, men den satt ju alltid som hej-kom-och-hjälp-mig, åkte ner och blev knölig, och det var ett enda krångel, så efter fem år har jag nu ledsnat:)



Jag beställde dem från Likasom.com och märket är  Polkadot design.

Så, det var dagens shoppingtips!!

 .................................................
.........................................

När brorsan spelar tennis på fredagar så brukar vi gå till den stora lekparken i Stadsparken, den jag nuska rata till förmån för en snabb stadsshoppingtur:)

Då brukar det se ut så här:

Och så liten man är så är det ju vansinnigt roligt med rutschkanor:

För att inte tala om hur roligt man kan ha med grus och  hink:

Så här sitter de gärna alla tre hemma i sandlådan åxå, timme efter timme.

Men nu ska det ju bli snöstorm så det blir väl till att lägga på locket tills nästa år snart...

I morgon är det söndag igen, dagarna bara rusar på, jag hängde ut våra baddräkter på tork efter förra söndagens babysim, och de hängde ju såklart kvar där tills idag...:/

Ungefär lika blöta som förra söndagen;)

Och det är inget vidare att dra på sig en kall blöt baddräkt, dessutom är det ju svåååårt, den fastnar ju på valkarna ännu lite lättare än när den är torr...

Nu vete tusan om det blir nåt bada av i morgon, Loppan är snuvig så vi får väl se hur det är när vi vaknar.

Jaja, nu ska jag kolla om 13 åringen somnat eller om hon surfar...mest troligt är att hon sitter framför datorn och msn, samtidigt som hon bränner iväg sms så det ryker:D

Natti natti:)

 
 
Sivan

Sivan

6 oktober 2008 10:44

Fina barn du har!
Jag besöker din blogg då och då. Alltid roligt med uppdateringar, när du skrivit lite!
/Sivan med åtta barn

http://eirenes.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards