Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Carola - 9 juni 2009 19:38

Jag kollade nyss mitt konto, och jo, istf 1400kr så hade jag dryga 14.000kr:D

Det känns heeeeelt ok:)

Nu ska ju en massa betalas med hjälp av dessa pengar, så i slutänden så blir det ju inget kvar, men att få bort alla jäkla små avbetalningar ska bli sååå skönt!

"Alla"var väl kanske att ta i, det är dotterns mobil och andra dotterns dator:) och jag hoppas ju fortfarande att Trygghansa ska ersätta mobilen, även om det verkar ack så trögt.


Från Brottsoffermyndigheten fick 13 åringen ingenting, gissa varför?

Jo för att Alice, tjejen som misshandlade henne, inte är 15 år och då görs ju ingen polisutredning, och då har de inget att bedömma efter...alltså inga pengar för kränkning:(

Maken fick ju en ganska rejäl summa när han var med om det där pokerrånet, men det är en annan sak tydligen.

Ungjäkeln slipper undan ALLT för att hon är minderårig, det är så att man nästan lir tokig:(

Min unge mår ju fortfarande dåligt av det som hände då....


Hon börjar iaf att våga sig ut på stan osv nu....


Annat kul som hände idag:)

Syrrans kompis, hon som fixade biljetterna på Talang, ringde idag.

Hon har en kompis som är castingansvarig för Familjen Annorlunda:)

Syrrans kompis hade berättat att hon kände en helt fantastisk familj(alltså oss*s*) och nu undrade de om vi ville vara med!

Jisses.

Jaaa, vad svarade jag på det då?

Jag förklarade att vi ju inte tycker att vi är så mycket mer annorlunda än familjer med två,tre barn, och att vi inte har så mkt att visa upp.

Då sa hon att det kanske är det som är vår "grej" att vi, fast vi har många barn inte tycker att det är jobbigt att flänga iväg och bada eller liknande, och ja, det är det kanske.

Vi har ju alltid varit väldigt coola i vårt sätt att vara föräldrar, ungarna har fått mkt eget ansvar från de är små, under uppsikt förstås. Vi är inte de som springer efter ungarna om de försvinner utom synhåll utan lugnt väntar en stund på att de ska komma tillbaka, vilket de (oftast )gör..:)

De har fått fixa sina egna smörgåsar och hälla upp sin egen mjölk när jag har suttit och ammat nåt småsyskon om de inte har kunnat vänta en liten stund, och de klarar ju så himla mkt!

Våra ungar klär på sig alla kläder själva från det att de är små, även tjocka vinterkläder, och det för att de faktiskt vill. Jag ser till att skorna jag köper är lätta för de att ta på själva så brukar de fixa det åxå. Knytskor har vi inte många av, Prisa kardborrens uppfinnare!!  :)


Jag lovade att prata med familjen:)

Alla ungar vill gladeligen vara med, enda restriktionen 13 åringen hade var att de inte fick följa med till skolan:)

3 åringen frågade vid middagen mannen:

-Pappa? Ska du vara med i Familjen Annorlunda?

- Nej, svarade han

- Men? Det måste du, annars har jag ju ingen pappa!

Så hon är redan där;)


6 åringen är inne på samma linje, äldsta har ju tjatat hela föregående säsong om att vi borde vara med och visa hur det ska gå till;)


Så de enda som är tveksamma är vi vuxna:)

Jag som helst håller mig bakom alla kameror och gärna vänder ryggen till vid fotograferingar, ska JAG helt plötsligt vara i TV?

Maken jobbar ju hela höstarna, typ 80 timmar/ vecka, så det är ju jag som drar lasset då....dessutom så kommer det en bebis om allt går som det ska...orkar man? Vill man ha ett kamerateam som springer runt och filmar hela tiden? Vill omgivningen vara med på bild? Vill vi ha den uppmärksamheten? Handla på Ica med ett kamerateam i hasorna??? ahhhhh??

Å andra sidan, face your fears:D

Livet är inte roligare än man gör sig, och var det inte jag som ville gå teaterlinjen en gång i tiden?? Var det inte jag som skulle bli skådis hade jag planerat??


Hm.

Ja det tål att tänka på, kanske att vi går på casting iaf och får höra mer om hur det är.

Antagligen så ångrar man sig väl annars, för det är ju så man säger: Man ångrar sällan det man gjort, bara det man INTE gjorde:)


Haha, det är ju nästan så jag tror mig själv:) Jag är ju riktigt klok ju:)


..................................................
............


Nu är det slutspurt i skolan, på fredag är det avslutning!

Jag har tvättat småtösernas klänningar, tänkte att de kan ha dem då, så kanske jag kommer ihåg att fota dem då....

Stortjejerna har koll själva, och tvillingarna behöver bara lite backup koll.

Vi har funderingar på att åka på älgsafari efteråt:)

Maken var på kurs tillsammans med de som har älgparken i närheten och de bjöd in oss, så ev, tar vi det då. Men vädret ska ju vara kass:( och då skippar vi det,

Sen på lördag har vi gatfest på våran gata!

Jag kan stolt erkänna att mannen och jag är upphov till det:)

På vår gamla gata så hade vi alltid gatfest skolavslutningshelgen och det var så tråkigt att flytta ifrån den.

Nu har det flyttat in en hel del barnfamiljer på vår "nya" gata så vi tyckte det skulle kunna funka att dra igång något här. Tidigare har det varit typ vi och nån till med barn.

Vi pratade om det med en granne när de var här för att deras lilla tjej hoppade studsmatta med våra små, och de gillade idén skarpt:)

Så nu blir det gatfestpremiär på lördag!!


I ösregn och snålkallt....men det får gå ändå!

Mannen ska ta hem sitt stora marknadstält så vi kan sitta där om det regnar, men det blir ju roligare om det inte är dåligt väder..


Nu ska jag snart se på dubbla avsnitt av 24, det är inte så många kvar nu - spännande!!


Ha det gott :)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards