Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Carola - 15 juni 2009 23:07

Så var skolan slut för denna termin då, äntligen tycker ungarna, och jo - jag håller med, jag gillar lov:)

Visst kan det vara skönt att bara ha de små hemma, men jag gillar att ha hela bunten runt ikring, trots att det kivas och bråkas på ett annat sätt då.

Fredagen så klev vi upp tidigt, klockan ringde redan halv sju(gäsp) eftersom tvillingarnas avslutning var redan 8.15


Jag strök klänningarna vid kvart i sju ungefär, iddes inte kvällen innan;)

Så här tjusiga var de tre minsta:

De är såååå trötta, vi fick skaka de ordentligt för att få liv i dem, stackarna:)

De här klänningarna hade de på konfirmationen med.

Vi var på plats i kyrkan i god tid, men valde ändå att stå längst bak, man ser ändå inget långt fram och då är det bara trist för de små. Längst bak kan de stå på borden som står längs med väggen:

Då ser de det mesta även om det blir på lite avstånd.

De skötte sig utmärkt hela tiden:)


Efteråt tänkte jag få fota tvillingarna, men de var inte så medgörliga, men med lite surmulen min ställde tjejen upp sig:

 Hon ville ha sin Johan Palm tröja på sig:) och det fick hon såklart:)

Min lille prins var så här stilig:

  Han ser ut som en prinsessa i sitt lååånga hår;)

Vi åkte hem och maken åkte och handlade det vi behövde till maten på kvällen och sen åkte vi med de fem minsta till Biotopia, ett museum i stan som vi inte varit på. Regnet låg på lur så det kändes inte smart med älgsafarin som vi tänkt oss, och mkt riktigt så började det regna under eftermiddagen:(

Och det fortsatte att regna hela kvällen, hela natten och hela helgen!!


Vi som hade en gatfest på lördagen!!

Men, allt går , det är bara olika svårt, så i skydd av mannens stora marknadstält rymdes vi knappt 40 sittande personer:)

Vi samlades 15.00 för mingel och fika, det var tänkt att vi skulle leka, men med ösregn kändes det inte så lockande.

De som bott längst på gatan har bott här i 39 år, och en av deras grannar i 18, och de hade aldrig pratat med varandra, men nu slutade de aldrig att surra:)

Alla uppskattade vårt initiativ mkt, och vi fick mkt beröm:)

Grannarna vi pratat ihop oss med från första början hade fixat papperstallrikar och bestick, och vi hade lejt ut fikabrödsbakning på lite olika håll, och till efterrätt så hade hon och jag bakat kladdkakor.


Ungarna sprang runt och hoppade i vattenpölar och hade skitkul trots regnet, och det var inte kallt eller blåste så det gick ingen större nöd på oss vuxna heller.


Ni blev ju så ledsna( hoho) när ni inte fick bildbevis på mig i det kycklinggula regnstället, så här kommer lite plåster på såren:)

Redo för party!!!;)

Hur kunde jag glömma att jag köpte det här snygga regnkappan förra året?? När jag dessutom köpte två?? Varför jag gjorde det minns jag inte, men det var olika storlekar så antagligen var det för att jag blev osäker på vilken jag skulle ha och hade tänkt skicka tillbaka den ena....vilket inte blev av...

Och det var ju bra, för förra året använde jag den mindre, men nu passade den större utmärkt..eller, ja, hyfsat då;)


Loppan hade en regnoverall vi fått ärva och som är urgammal:

 Fanns ingen huva på den så jag letade reda på en tjusig sydväst, det är ju tur att man sparar allt;)

Jag tror inte att nån av ungarna använt den här,men det var väldigt bra att den var i ett stycke, speciellt när hon låg ner i vattenpölarna;)


Under hade hon denna extremt snygga fleeceoverall:

Den köpte jag till tjejen som är 13 år, så den har några år på nacken, och då var den väldigt fin, nu känns den lite too much med sitt mönster, men den är praktisk:) Loppan gillar den så mkt så hon vill ha den på hela tiden, och i det skitväder som varit nu passar det bra att sova middag i.


Tillbaka till gatfesten; vi minglade först, försökte komma ihåg vad alla hette och vart de bodde och vilka som hörde ihop med vem, fikade underbara nybakta bullar, sockerkaka och nån liten chokladkaka...mmmmm och snackade.

Efter 1½ timme så gick vi hem och återvände sen vid 18 för gemensam middag. Några grillade där på plats och några hade med sig färdig mat från spisen. Mera snack, massa mat, en hel del vin för de flesta, efterrätt och sen kom det minsann chips och grejor åxå, klockan var 22 innan de första bröt upp, vi var kvar till 23.30 och då satt det några trogna själar kvar en stund till.


Jättetrevligt, och alla var på det klara med att vi startat en ny tradition på gatan:)

De började prata kräft/surströmmingsskiva åxå så vi får väl se, vi kanske blir värsta partygatan:)


Söndagen regnade det ännu värre än lördagen, det vräkte ner hela tiden, så vi var inne och städade, det kändes som att det var det klokaste vi kunde göra:)

Det är ju trevligt att det blir rent och snyggt inne åxå.


Idag fick vi besked från TryggHansa om huruvida vi får nån ersättning för 13 åringens misshandel och förstörda jacka och telefon. Jag hade ju inget större hopp om att få något alls, och i bästa fall få ersättning för mobilen.


Döm om min förvåning när ersättning utgår med drygt 10.000kr

8000kr minus 1200 i självrisk, för själva misshandeln, och sen full ersättning för både mobil och jacka, alltså exakt det vi betalade utan avdrag för slitage och så. Nog för att både jacka och mobil var i princip nya, men de brukar ju falla i värde fort.

Så jag tror vi behåller Th som försäkringsbolag ett tag till:D

13 åringen är överlycklig:)  Hon har ju inte mått bra sen det hände så det här är lite plåster på såren även om hon ju helst haft det ogjort.


I morgon ska de stora tjejerna ner och köpa bikinis till Thailand så jag ska föra över lite pengar till deras konton nu, så de har nåt att handla för:)


Ha det gott, natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards