Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Carola - 11 juni 2009 22:36

Ikväll har jag varit på konsert med äldsta dottern och tvillingtjejen, plus en kompis till tvillingtjejen.

Äldsta hade tre kompisar med sig hon med, så vi var ett litet gäng som åkte buss till stan:)

Vad såg vi då?

Jo:


Johan Palm från Idol:)

Äldsta tjejen skulle gå med sina kompisar, men eftersom 9 åringen ÄLSKAR honom så beställde vi biljetter till oss två med, och vilken lycka!

Det var inte fullt, inte på långa vägar, det är svårt att bedömma med runt 100-150 tjejer och några killar var det nog. Och en och annan mamma:)

När vi väntade utanför så kom en reporter från vår lokaltidning, småtjejerna vinkade och flamsade så han ropade dem till sig och intervjuade dem lite:

Min dotter var väldigt talför och berättade ordentligt varför hon gillade Johan och varför hon var där idag och var det nu var hon sa, jag höll mig på avstånd:)

Han kom fram till mig efteråt och berömde henne:)

När vi blivit insläppta så kom han fram till mig igen för att fråga hur det var att vara där i egenskap av mamma till en idoldyrkande tjej:D

Så nu har jag inlett min mediakarriär:D :D


En timme innan konserten började var det insläpp så vi väntade ju ett tag där inne, tjejerna tyckte det var sååååå boring.

Det är en pub/restaurang (Katalin) som konserten var på och de hade dukat fram massa glas med cola eller fanta som ungarna fick ta, det var väldigt trevlig personal överlag:)

Medelåldern var väl typ 15 år:)

Tror att "mina" 9 åringar var bland de yngsta.

Ganska precis klockan 19 körde de igång, punktlighet är en dygd:)


Och ja, jag förstår varför han är en idol:)

Han är ju söt och gullig, och sjunger faktiskt väldigt bra, har ett schysst låtmaterial där han själv medverkat och skrivit flera låtar, och pratar vänligt och vårdat med publiken:)

Imponerande. Han är ju ändå väldigt ung.

Sen signerade han tröjor och skor(!!), skrev autografer och log vänligt och pratade med alla:)

Tjejerna är lyckliga:)

Jag fick vackert betala två t-shirts till mina döttrar som han signerade, och köpte en åt dotterns kompis åxå så hon inte skulle bli ledsen, så de var så nöjda och glada:)

De fick sina pannband signerade, papperslappar och armar, kramar och foton, och framför allt, de fick ju SE honom.

Vad de är söta:)

En ren fröjd att se dem och få vara med dem, konserten var ju dessutom bra så det känns ju inte som att man offrat sig;)


Bebis i magen blev väl lite förskräckt kan jag tro av den höga musiken....lite knepigt känns det att stå i sån miljö med bebismage, men det ska ju inte vara nån fara. Jag har varit på konserter förr som höggravid och det är inga större fel på de ungarna;)

Magen ser ut så här:

Var "tvungen" att köpa ett nytt linne till konfirmationen!

Insåg att ingen av de klänningar jag tänkt mig skulle funka, speciellt som det var lite dåligt väder , de är ganska korta, men mest var det att jag kände mig som en flodhäst typ...:)

Det här var det enda som fanns på H&M så då köpte jag två:)

Folk kommer väl tro att jag aldrig byter kläder....;)


..................................................
.....................................


Vad snälla ni är i era kommentarer om Familjen Annorlunda!

Jag som ju gillar att vara er idol är ju rädd för att förstöra den bilden av mig i era ögon, tänk när man gormar och gapar oförtjänt på nån av ungarna;)

Haha, nädå:)

Vi får väl se hur det blir med det där, jag håller er säkert uppdaterade:)


I morgon är det AVSLUTNING!!!!!

Tvillingarna har sin 8.15 så det blir till att kliva upp i ottan för att fixa alla barnen!  Bara en avslutning i år igen, precis som förra året.

Precis som förra året har vi en pricklisa åxå, (jag läste här uppe till höger om vad jag skrev för ett år sen)  dock inte av biverkningar av MPR sprutan utan av de jäkla myggen!!


Maken sa att hon var precis full av bett, han uppskattade det till 50 bara i ansiktet (vilket i praktiken betyder allt mellan 3-25*S*) och alla har hon fått nu ikväll:(

Värdelöst med mygg:(

Man kan ju inte gärna dränka ungarna i myggmedel, även om man ju såklart åtminstone kan ta fram det, just nu ligger allt sånt längst in i medicinskåpet...


Återstår att se hur hon mår i morgon!


Nu ska jag snart sova, ska bara kolla småtjejernas klänningar först, de är tvättade med jag misstänker att de skulle vilja bli strukna....nåt jag nog tänker blunda för iofs.....:)

Det ska ju ändå regna småspik i morgon så det blir väl regnjacka på....


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards