Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Carola - 17 juni 2009 00:42

Den vill inte starta!

Vad ska jag göra utan min biiiiiil?

Och vad har hänt med den?

I fredags när vi åkte till avslutningen och sen till museeúmet (stavas det så där?? Nää?) så funkade den ju som den klocka den alltid varit, under de två år vi haft den har den alltid startat på ett kick!!

Sen har den stått och bara stått sen dess och nu när mannen skulle starta den för att kolla om det var nån bensin i innan han åkte med fem ungar till speedwayen, så bara tuggade den på och vägrade gå igång.


Han kom in till mig som lagade mat och sa att den inte startar och jag trodde på allvar att han skämtade.

Gick till och med ut själv med min bilnyckel för att prova;)

Inte hjälpte det...


Ringde till pappa, min fixarnisse, men han kunde inte förstå vad det var, men rekommenderade ett verkstadsbesök....

Det är inte lätt att meka själv i en ww buss, jag lovar!

När vår gamla pärlas startmotor slutade fungera så mekade jag och pappa, det var ju då för två år sen ungefär samma tid som nu, jag var gravid, som nu;) och låg där och krånglade under bilen.

Motorn är tvärställd, eller vad det kallas, den står liksom på högkant där under motorhuven, så det går inte att komma åt utan att knö sina armar runt diverse slangar, muttrar, burkar och annat jox som finns i en motor.

Och armar kan man ju inte flexa hur som helst, så det blir många svordomar.....:)


Jaja, vi ska väl ringa i morgon(maken)men risken att det finns nån tid innan semesterstängningarna är väl minimal, så vi blir väl utan bil hela sommaren:(

Fan åxå!


Det går ju inte att låna en buss direkt, pappa har ju en merca vi kanske kan få låna, tror inte att han sålt den, men den tar ju bara fem personer och är helt utan bekvämligheter, dessutom så är förardörren och jag inte kompatibla;) Minns så väl hur jag fick stå och slå igen den 220 gånger innan den gick i lås..det var en speciell knyck som behövdes men jag lyckades inte lura ut hur den var;)

Mannen däremot fick ju såklart igen den på första försöket...:D

Har vi den och mannens firmabuss så har vi åtta platser = bara en som inte ryms;)


Men men, om det är det enda alternativet så får det gå det med, det är drygt att vara utan bil när alla ungar är lediga och vi ska hitta på massa.

Vi ska ju göra massor som kräver en bil ju!!!

Blä.


Annars så har ju faktiskt, kors i taket!! solen visat sig idag!

Det var ett kärt återseende vill jag lova, ungarna har varit ute hela dagen, de har ju inte kunnat gå ut i det ösregn som varit.

Jag har tvättat, vikt tvätten och sen till och med lagt det i respektive låda , vilket jag avskyr och brukar lämna till min käre man,som är lycklig om han slipper vika:)  men idag var han ju först på jobbet och sen på speedway så om tvätten skulle bort från vår säng fick jag vackert fixa det.


Jag pumpade upp min aerobicsboll som jag köpte för en månad sen åxå.

Har haft en förut men den lyckades nån ha sönder, och den är så underbar att sträcka ut ryggen på, eller som nu när man inte kan ligga på mage så är det toppen att luta sig över, ryggen får komma i ett annat läge.

Jag skulle ha pumpat den direkt när jag köpte den, men det funkade inte, hur jag än försökte så gick det inte i nån luft. Jag blev sur och skulle lämna tillbaka den tänkte jag, men hittade inte kvittot....

Försökte pumpa några gånger till men nix, det var som om det var för mkt vaacum i bollen.

Idag provade jag igen, med samma resultat, det gick inte i nån luft, jag vände och vred på den lilla pumpen som följde med, funderade på att gå och hämta en annan pump, när jag plötsligt insåg......Aha, den här ska man ta bort, det är ju liksom korken....

Sen gick det som en dans.....:D

Ibland är det inte lätt inte. Jag har ju dessutom haft en exakt likada för inte alls länge sen och borde ju kommit ihåg det kan man tycka....men nix:)


Nu ska jag gå och hyssa på tvillingtjejen och hennes kompis som ska sova över, de ligger och viskar:)

Det är allra första gången som en kompis får sova kvar hos nån av dem så det är stort. Jag har lovat länge nu att på sommarlovet, då, kan ni få sova över eller ha kompisar som sover här, och nu var det dags att infria det löftet.

Hoppas det går bra!!


Nu är det sovdags även för mig, så natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards