Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Carola - 20 juni 2009 23:01


Nu är det slut på midsommardagen alldeles snart, bara en timme kvar.

Midsommarafton började med ösregn, så klart, och vi sov länge och åt frukost länge, sen började påklädningsracet:)

Vår bil har ju pajat (ja jag tjatar*S*) och cykling i ösregn lockade inte, inte heller promenad, så vi bestämde att maken skulle köra oss i firmabussen som har tre platser, det blev två rundor, om de fyra största cyklade, som de ville.


När det började närma sig avfärd så stod jag där med allas regnkläder och stövlar i famnen för att klä på, men insåg att regnet slutat och packade ner det i en kasse ist.


Och tro det eller ej, men det regnade inte mer den dagen:)

Jo, lite lite liiiite precis när vi kom dit men det var mer som lite fuktdroppar så det räknas inte.


Mulet var det dock mest hela tiden, men det kan man stå ut med!

Här har midsommarstången kommit på plats, och dansen börjar snart.

Mina tre små tjejer gav sig in i dansen med liv och lust, men innan jag hann fånga dem på film så hakade cd skivan de dansade till upp sig, så det blev ett avbrott på några minuter innan de fått ordning på det, och då ledsnade de och gick därifrån...


Tvillingbusarna på nio var överallt, de sköt luftgevär, och kastade bollar, fiskdamm och chokladhjul om vart annat, pengarna rann mellan fingrarna på dem:)


Vi vuxna pratade och pratade lite till, det är så roligt för man känner igen så mkt folk nu:)

Innan det blev anstorming av människor så passade vi på att skjuta luftgevär vi med.

Jag hade ju inget vidare självförtroende med mina fjuttiga 38 poäng som bäst förra året, men första omgången sköt jag 42p:)

Inte strålande, men bättre.

Mannen sköt 41 och då blir man ju genast gladare åxå;)

Jag fick skriva upp mig på listan över bästa skyttar och där stod jag ohotat ganska länge, men sen kom den en till och slog till på 42p:(


Vi minglade runt där tills det slutade vid 15 tiden, då vi drog oss hemåt, jag promenerade faktiskt med Loppan i vagnen!!

Det var ingen super hit kan jag säga, massa sammandragningar och ont ont i fogarna, men väldigt skönt ändå, trots att jag flåsade rätt bra i uppförsbacken som är typ från festplatsen och hem;)


Väl hemma gick jag och lade mig, kände att det var bäst efter flera timmars stående och gående, och med tanke på att det skulle bli några till på kvällen så tänkte jag förebygga det värsta.

Somnade såklart och sov en timme medan mannen lagade middag:D


Vi åt grillad fläskfile´och en otroligt god potatisgratäng som mannen gjort dagen innan så det var bara att värma.

Till efterrätt blev det glass, hallon, nån röra med pistagenötter, yoghurt och philadelpiaost och så lite digestivesmulor som pricken över i:)

Mums!


Vid 20 draget packade vi in oss i bilen igen, först åkte jag och Loppan och så åkte han hem och hämtade 3+6åringen, tonåringarna var hemma med dem, och tvillingtrollen cyklade.


Jag träffade på honom som är ordförande i villaföreningen som ordnar midsommarfirandet direkt när jag kom dit och han upplyste mig om att det tuffat till sig i skyttet, nu var det minsann 48p som bäst.....:(

Det var såklart den tjejen som tidigare år tävlat i flickklassen som nu vuxit upp och blivit dam.....hon är otroligt duktig, och hennes pappa med, de brukar vinna sina klasser.....

Morr, men man kan ju inte ge sig utan strid;) så jag sköt igen, och slog till på 46 poäng.

En gång till, 46 poäng.

Ok, det är väl det som gäller i år, och när maken inte sköt mer än 45 hur han än gjorde så var jag mer än nöjd:)

Dessutom så var killen som stod vid skjutbanan imponerad av min pricksäkerhet och mkt samlade målbild, så jag har fått upprättelse sen förra året:)


En man som sköt efter mig såg min tavla ligga på bänken intill honom och frågade min man om det var hans.

- Nej den är min:) log jag, och han bad att få låna den för att imponera på sin fru:D

Haha, sååååå bra är ju inte 46 p, men han fick väl till en 35p eller nåt så han var imponerad...


Loppan hade inte sovit middag så vi trodde att hon skulle somna i vagnen, men ack vad vi bedrog oss!

Vid 22 var jag tvungen att släppa ner henne för då ormade hon sig nästan ur hela tiden, och hon stack direkt till dansbanan där hon stod och jazzade:)

 Hon snurrade och vickade på rumpan i takt med musiken och var så glad, så glad att hon fått komma ner från vagnen:)

Vi var där till 23 tiden, men då frös jag så det kändes bra att åka hemåt.

Stora tjejerna och tvillingarna stannade kvar ett tag.

Äldsta dottern som vann skyttet förra året sköt uruselt iår, bara 32 (42 förra året) och var sur för det, jag vet preeeeciiiiis hur det känns;)

De var kvar till prisutdelningen vid midnatt och sen kom de hem de med.


Hela familjen sov lääänge i morse, vid 11 hade de flesta precis klivit upp ur sänghalmen:)

Skööönt.


Idag har det varit solsken och varmt ena minuten för att sen börja ösregna en halvtimme, så har det klarnat upp och sen ösregnat igen...märkligt väder.

Tvillingdottern tjatade till sig att en kompis skulle sova här och vips så var det TVÅ kompisar....och precis nyss så kom den första upp och ville åka hem:(

De tittade på Titanic och det var läskigt. Jaja, så kan det bli, tur att klockan inte var 2 på natten...Fast å andra sidan har vi en kvar, plus att äldsta dottern har en kompis här;)

 .................................................
............................


Bebisen i magen är fulla 30 veckor idag:)

Bara 10 veckor kvar!!!!????

Hjälp:)


Nu är Loppan jätteledsen inne i sin säng så jag måste nog gå och stoppa om lite, var in nyss men hon blev bara arg och slog efter mig..:/


Ha det gott, natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards