Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Carola - 28 juni 2009 20:28

För min del får det gäärna fortsätta hur länge som helst!

Jag älskar värmen:)

Vi gör inte många knop här hemma, men det är ju så det ska vara, sommar sol och lata dagar:)


Jag har tappat bort Loppans solskyddströja:( men hittade en hel dräkt jag köpte förra sommaren, hon gillar den:)

Fast när hon ska bada med pappa eller mamma i storpoolen så klär hon av sig den, och sen på med en babysimbyxa, armpuffar och badring, det går med en faslig fart, för då är det bråttom ner i vattnet!

Sen flyter hon runt i den lilla ström som blir av reningspumpens utblås, och är så lycklig:

Idag har hon legat i och plaskat runt massor av gånger, och när vi vuxna vill kliva upp så blir hon ganska sur;)

Men vi brukar säga åt henne att bada i lilla poolen så då travar hon dit med trumpen min:)


3 åringen har fått en ny baddräkt:

Hon fick faktiskt både en baddräkt och en bikini, för hon hade inget att bada i, 6 åringen fick en bikini med Bamse på, så hon blev nöjd hon med.

3 åringen är feberfri idag för första gången sen i torsdags, och 6 åringen var feberfri igår, då hade hon haft runt 40 grader i fyra dagar:(

3 åringen hade samma temp men i "bara" tre dagar. Återstår att se om det återkommer....*hoppas inte*

Märkligt nog så har vi andra klarat oss, hittills, vi var säkra på att iaf Loppan skulle bli dålig, men än så länge finns hoppet att det är över med feber nu.

Men ta i trä:)


Mamma ringde från Thailand idag, de har varmt, men faktiskt ösregn på kvällarna, men dagarna var fina. Idag hade det varit lite mulet iofs. Tjejerna har klarat sig utan att bränna sig, skönt.

Nåt som inte var så bra var att mamma sa att de haft en liten "schism" igår:(

Hon förklarade det som att 13 åringen varit sur hela tiden, och igår så hade det brustit för mamma så hon hade skällt ut henne, då hade äldsta dottern försvarat syrran:) och sagt att hon inte alls var sur, men mamma sa att det var hon visst så 15 åringen skulle inte försvara henne.Idag hade det varit bra, sa hon.


Inte så kul att höra, när jag vet hur mamma är, jag vet hur 13 åringen är åxå, och hon har säkert varit deppig och mulen, men mamma borde inte skälla på henne.....det hjälper inte.


Jag har pratat massor med tjejerna innan de åkte att de inte skulle låta sånt här förstöra för dem, att de skulle försöka strunta i mamma,men det är ju lättare sagt än gjort....det vet jag ju åxå..


Jag skickade ett sms till 13 åringen att jag hört att de bråkat och att de skulle skita i det, och att de skulle leta reda på nåt av de internetcaféer som finns precis i närheten av hotellet, så de kunde prata lite med oss här hemma, och sina vänner. Regnar det är det ju ganska långtråkigt.


Smsade samma sak till pappa, så de skulle låta dem surfa lite, annars kan de ju tycka det är onödigt, men för tjejernas skull är det nog skönt med lite sånt, de är ju vana att smsa och chatta:)


Fick svar från dottern.

Enligt henne hade mamma börjat skälla ut henne på restaurangen de varit på, hon hade suttit tyst och inte fattat något, och äldsta dottern hade försvarat henne, mamma hade sagt åt henne att sluta med det, och det hela hade slutat med att båda mina tjejer gått gråtandes därifrån:( och längtat hem. Idag hade mamma inte låtsas som nånting.


Men, att mina tjejer är så ledsna så de gråter där borta i Thailand, för att mamma är taskig och gormig, det känns ju inte sådär himla bra:(

Och inte kan jag göra nåt heller!


Jag vet hur mamma är, hon kan vara rent ut sagt för jävlig, hon säger saker som sårar otroligt mkt, och hon har alltid rätt oavsett vad. Dessutom så ber hon aödrig någonsin om ursäkt, utan låtsas som att det regnar.


Jag vet hur min 13 åring kan vara åxå. Sur och butter, svarar knappt på tilltal och ser allmänt deppig ut, men hon är tonåring, mamma är vuxen.

Och för fridens skulle så borde mamma hålla tand för tunga.

Vilket hon inte gör, och det VET jag ju. Det har jag ju försökt förklara för tjejerna åxå, för det var inte frågan om OM det skulle blir bråk utan NÄR.

Tyvärr.

Jag hoppas sååååååå att tjejerna kan skaka det av sig och ha roligt!!!


..................................................
..........................


Här hemma idag blev vi av med barn efter barn, tvillingtjejen åkte med en kompis och badade redan i förmiddags, sen for 6 åringen iväg med grannarna och en stund senare så åkte sonen iväg med en kompis han med, till samma bad som 6 åringen:)

Kvar hemma satt vi med en Loppa och en 3 åring.

Sonens kompis föräldrar har vi inte träffat förr, och vi pratade ett tag medan han packade ihop sina saker.

De kommenterade min tjocka mage och frågade hur många barn vi hade:)

-Sju, sa jag och hon blev så förvånad:)

- Så du väntar ditt åttonde!!??

Japp:)

De frågade en av de "obligatoriska" frågorna nämligen om vi var laestadianer;) eller om vi bara valde att ha många barn:)

Ja, vi väljer det ju, och hon tyckte det var ascoolt:)

Hon kunde inte begripa hur jag kunde se så fräsch ut, och jag älskar ju att höra just det:D

Hon sa det flera gånger dessutom så jag kände mig vääldigt smickrad, dock är det svårt att ta emot sånt "beröm", vad säger man liksom?

Ja jag vet, funkar ju inte gärna;)


Så här ser dagens mage ut:

31 fulla veckor.


Nu börjar en film jag tänkte se, ska göra smoothies i reklamen tänkte jag.

Ha det gott! :)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards